Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Muuttuuko mielipiteesi tutusta äidistä, jos

Vierailija
04.04.2015 |

.. Saat tietää että hänen lapsensa ovat saaneet alkunsa hedelmöityshoidoilla? Siis puhutaan nyt parisuhteessa olevasta. Jos muuttuu, niin positiiviseen vai negatiiviseen suuntaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:58"]

Ei muuttuisi. Ja olen huomannut, että nämä jotka ovat hoitoja vastaan, ovat yleensä myös niitä, jotka ovat tulleet helposti raskaaksi. Hyvä son huudella ku on ollu helppoa ja saatu toivomansa jälkikasvu. Mietippä jos näin ei olisi...

[/quote]

Saman olen huomannut. Toisaalta moni väittää kivenkovaan, että olisi sitten tyytynyt olemaan ilman lapsia, vaikka seuraavassa lauseessa saattaakin todeta että olisi varmaan tehnyt itsemurhan, jos ei olisi saanut lapsiaan. Osalta puuttuu täydellisesti kyky empatiaan. Mietin usein, miten kauheaa olisi kasvaa empatiakyvyttömän vanhemman lapsena.

Vierailija
2/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:58"]

Ei muuttuisi. Ja olen huomannut, että nämä jotka ovat hoitoja vastaan, ovat yleensä myös niitä, jotka ovat tulleet helposti raskaaksi. Hyvä son huudella ku on ollu helppoa ja saatu toivomansa jälkikasvu. Mietippä jos näin ei olisi...

[/quote]

Miksi tai millä perusteella hoitoja vastustetaan? Livenä en ole koskaan kuullut kenenkään vastustavan, joten en ole päässyt kysymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minua eivät kiinnosta tuttujen lapset eikä varsinkaan se, miten ne on pantu alulle. Yök.

Vierailija
4/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:20"]Ei. Minua eivät kiinnosta tuttujen lapset eikä varsinkaan se, miten ne on pantu alulle. Yök.
[/quote]

Seksi tai lapsettomuushoidot on sinusta yök? Miten itse olet lapset tehnyt jos kaikki on hyi? Pimeässä vaatteet päällä?

Vierailija
5/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan muuttaisi. Ihan sama miten lapsi on saatu alulle. Olen itsekin saanut paskaa niskaani raskausaikana hedelmöityshoidoissa epäonnistuneelta ystävältä. Oikeastaan se ystävyys loppui siihen. Mutta ei se vaikuta mitenkään siihen, että kykenisivät normaalisti suhtautumaan asiaan jatkossa. Asiat asioina.

Vierailija
7/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

What??! Miksi ihmeessä muuttuisi? Korkeintaan tuntisin myötätuntoa että on joutunut kärsimään mahdollisesti lapsettomuudesta.

haloo nyt ihmiset jos joku tuon takia arvostelee ihmistä !!!!!

onko muuten sitten se syntynyt lapsi jotenkin vähemmän lapsi kun ei ole saanut alkuaan luonnollisella tavalla :D

Vierailija
8/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, negatiiviseen. Vaikea suhtautua kun en tiedä lapsettomuudesta. Pidän varmaan jatkossa aika paljon etäisyyttä.

Vierailija
9/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttuisi, miksi pitäisi?

Vierailija
10/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että itse tulin luomusti raskaaksi 40 vuotiaana heti. Ja kysyn että mikä sussa on vialla (olettaen että on nuorempi kuin minä) kun olet tehnyt lapset noin.

Vierailija
11/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kuule aivan sama.

Vierailija
12/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu siinä mielessä, että muutun itse varautuneeksi. Sen verran sain sitä itseään niskaani kun odotin esikoista ja isän vaimon tytär ei voinut saada lasta. Hänen käytöksensä ja puheensa minua kohtaan oli jotain niin järkyttävää, että vaikka tiedän ettei todellakaan kaikki ole samanlaisia, itselle tulee tarve mennä oman "muurin" suojaan. 

Eli välttäisin kyllä ainakin puhumasta mitään raskauksista ym. En siis ajattele pahaa toisten hoidoista, vaan pelkään että minusta ajatellaan pahaa koska olen saanut omat lapseni helposti. Tai no, tulin raskaaksi helposti. 

Vierailija
13/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sellaista kertoo että ei ihan normaalia ole. Alakerrassa jotain pahasti vialla.

Vierailija
14/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hieman negatiivisemmaksi, koska olen hedelmöityshoitoja vastaan.

Vierailija
15/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?!? Miten tuollainen asia vaikuttaa mihinkään?

Vierailija
16/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu, onnellinen olisin hänen puolestaan, koska tiedän, kuinka tärkeä oma lapsi on.

Vierailija
17/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten jollain edes tulee mieleen suhtautua negatiivisesti, minkälaisia ihmisiä te olette? Mitä helvettiä se teille kuuluu onko joku tarvinnut apua raskaaksi tulemiseen vai ei?! Uskomatonta!

Ihan oikeasti menisitte jollekin jolla on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi töksäyttelemään kaikkea että sulla on jotain vikaa alakerrassa, mitä vikaa sussa oikein on ku minäkin raskauduin tosi helposti vaikka olen vanha kääkkä ja että mä olen hoitoja vastaan?!? Missä helvetin tynnyrissä te olette kasvaneet?

Vierailija
18/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitan että vastustan itse hoitoja, mutta että olen ihan onnellinen hänen puolestaan että on saanut lapsia. Ehkä vähän harmistun, että lasten saaminen on ollut sellainen pakkomielle, ettei hän ole hyväksynyt lapsettomuutta. Pohdin myös kärsiikö lapset äidin lapsettomuustraumoista tai siis siirtääkö hän kipuilunsa heihin.

Vierailija
19/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen hänen onnistumisistaan, asia saattaisi jopa lähentää meitä.

Nimim. lapseton hoidoista huolimatta. 

Vierailija
20/29 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään muutu. Saattaisin varovaisesti kysellä hoidoista koska en tiedä niistä juuri mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän