G: Muuttuuko mielipiteesi tutusta äidistä, jos
.. Saat tietää että hänen lapsensa ovat saaneet alkunsa hedelmöityshoidoilla? Siis puhutaan nyt parisuhteessa olevasta. Jos muuttuu, niin positiiviseen vai negatiiviseen suuntaan?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:24"]
Pelkäsin varmaan miten hän suhtautuu jos itse kerron raskausuutisia. Tuleeko siinä kohtaa huonot muistot pintaan kun hän on joutunut kulkemaan sairaalassa ja pistämään itseään että saa lapsia. Pystyykö hän olemaan onnellinen puolestani?
[/quote]
EI kai se nyt enää vaikuttaisi kun kerran on saanut lapsia, oletko jotenkin vajaa? Minä tunnen perheen jossa kolme ensimmäistä lasta on koeputkihedelmöityksellä saatuja ja neljäs tuli luomuna, mitenkäs mun nyt pitäis sitte heihin suhtautua?
Huh! Samalla tavalla voitaisiin kysyä, että muuttuuko käytöksesi, jos kuulet, että jollakulla on diabetes/kilpirauhasen vajaatoiminta/liikatoiminta, reuma, syöpä, jokin elin puuttuu tai toimii vajavaisesti.
Tai ehkä pysytään lapsiasiassa ja pohditaan, muuttuuko käytös, jos lapsi ei ole syntynyt luomuna vaan on käytetty lääkärien apua. Tai ehkä jopa tehty sektio? Minä olen kyllä sektiota vastaan. Miettisin varmaan, että onko äiti siirtänyt sektiosta saadut traumansa lapsiin. Harmistun siitä, että vauvan elävänä syntyminen on hänelle tuollainen pakkomielle, ettei ole tyytynyt siihen, että lapsi olisi kuolllut synnytyksessä niin kuin on luonnon mukaan tarkoitettu.
Oikeasti ihmiset, mikä teissä on vialla? Kukaan meistä ei ole täydellinen ja aina voi sattua ja tapahtua jotain, jossa tarvitsemme lääketieteen apua. Lisääntyminen ei ole sen kummoisempi asia vaan yksi vika/puute/ongelma elämässämme. Jos sen voi korjata, miksi sitä apua ei saisi käyttää. Ihan samalla tavalla haluamme korjata sen, että vauva kuolisi synnytyksessä ja ihan samalla tavalla pyrimme estämään kasvaimen leviämisen emmekä anna luonnon hoitaa asiaa haluamallaan tavalla. Jos menetämme jalkamme, miksi emme saisi käyttää proteesia, kun sellainen apuväline on keksitty kävelemisen mahdollistamiseksi. Luonto varmaan tarkoitti, että jäisimme makuullemme loppuelämäksemme mutta onneksi lääketiede on päättänyt toisin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 10:14"]
Kyllähän se sellaista kertoo että ei ihan normaalia ole. Alakerrassa jotain pahasti vialla.
[/quote]
Kyllähän se negatiivinen suhtautuminen sellaista kertoo että ei ihan normaalia ole. Yläkerrassa jotain pahasti vialla.
Ei muuttuisi. Ja olen huomannut, että nämä jotka ovat hoitoja vastaan, ovat yleensä myös niitä, jotka ovat tulleet helposti raskaaksi. Hyvä son huudella ku on ollu helppoa ja saatu toivomansa jälkikasvu. Mietippä jos näin ei olisi...
Pelkäsin varmaan miten hän suhtautuu jos itse kerron raskausuutisia. Tuleeko siinä kohtaa huonot muistot pintaan kun hän on joutunut kulkemaan sairaalassa ja pistämään itseään että saa lapsia. Pystyykö hän olemaan onnellinen puolestani?