Miten reagoit, jos vieraat tulee ennen sinua teille kotiin
Miehesi on siis kotona ja päästää vieraat sisälle tai tulee yhdessä vieriaden kanssa. Ja mies tietää että tulet vasta tiettyyn aikaan. Ja vielä niin, että olitte sopineet, että vieraat saa tulla vasta kun sinäkin olet kotona.
Mitä tuumaat?
Meillä kävi näin kiirastorstaina. Mies toi töistä tullessaan äitinsä meille. Mies tiesi, että olen vasta 17.30 kotona töistä. Sovittiin jo aamulla, että tähdätään niin, että ollaan yhtáikaa kotona.
No, mies ja äitinsä oivatkin jo 16 aikaan menneet meille. Olivat puhuneet jo kaikki kuulumiset ja anoppi asettunut taloksi. Kun itse tulin kotiin 17.30 kuulin tämän. Oli ihan tunne, että minä olen se vieras, kun avasin oven ja nuo keskutelivat ja naureskelivat keskenään. Ja mun koti kuitenkin!
Suutuin miehelle. Mies ei ymmärrä.
Eilinen päivä tätä on sitten selvitetty. Mies ei ymmärrä miksi olen suuttunut ja hän on suuttunut kun minä olen suuttunut..........
Kommentit (52)
MIksi sinun pitäisi olla vahtimassa heidän jutteluaan? Kai miehesi saa omassa kodissaan puhua oman äitinsä kanssa milloin haluaa.
Olet varmaan trolli tai sitten vain dille.
No en olisi moksiskaan jos ei ole tuon kummemmasta vierailijasta kyse.
Jos olisi jotku juhlat, joissa olisi tarkoitus tarjota vieraille tervetulijaismaljoja tms. ja olisi valmisteluja tehtävänä ennen vieraiden saamumista, niin sitten tietysti ottaisi pattiin.
Pihallako niiden olisi pitänyt odottaa siihen asti että tulet kotiin?
Onhan se miehenkin koti ja meillä ainakin mies saa kutsua oman äitinsä kylään koska haluaa. Tilanne olisi eri jos kyse olisi esim minun naispuoleisesta ystävästäni ja he olisivat kahden kesken monta tuntia. Toki siinäkään ei tuskin olisi mitään kummaa, mut sillon vois miettiä taustoja ja ymmärtää että toinen saattaa loukkaantua... Tilanteet tosiaan muuttuu. Ymmärrän että tuli paha mielikin kun jotain on suunnitellut, mutta mitäpä jos nyt kuitenkin pyytäisit anteeksi ja nielisit ylpeytesi? Pääsette kaikki helpommalla ja mies ei mieti minkä hullun kanssa on naimisissa kun ei uskalla edes kotiinsa tulla vapaasti :)
Oot just sellanen hullu akka, joka saa älyttömät kilarit tyhjästä.
Siis mitä? Toivottavasti et ole tosissasi... Jos tuollaisesta suutut ja väännät siitä vielä seuraavan päivän niin olisi syytä pyytää anteeksi.
Reagoisin niin, että toivottaisin vieraat tervetulleeksi astuessani sisään ja pahoittelisin, että en ollut kotona heidän saapuessaan. Sitten laittaisin kahvia jos mies ei olisi jo laittanut. Et kai voi oikeasti kokea vieraita omassa kodissa noin suurena uhkana?
Ap rauhoitu, sinä ylireagoit. Se ei haittaa ketään muuta, sitäpaitsi se ei ollut vieras vaan sukulaisenne.
Mies ja äitinsä ei olisi saanut pitää hauskaa, koska sinä tunnet olosi siitä vieraaksi omassa kodissasi? Hakeudu hoitoon.
Äh, se provoilee, kun ei kommentoi enää mitään.
Siis mitä?! Kyllä mua kans ottais aivoon ap:n tilalla! Kyllä mä haluan olla kotona kaikki valmiina ennenkuin vieraat tulee. Vihaan esimerkiksi niitä vieraita, jotka laukkaa paikalle tunnin etuajassa.... luoja, mitä ääliöitä.
Ja kyllä, myös sukulaiset ovat vieraita.
Muuten ei haittaa kunhan mies on siivonnut omat sotkunsa jos tietää että tuttujaan on tulossa. Joskus hävettää kun kämppä on kun pommin jäljiltä (hujanhajan tiskit, vaatteet ym.) ja tyyppi on pyytänyt porukkaa käymään.
Voitko ap avata, mikä sinua tuossa tilanteessa loukkasi? En oikeasti ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:19"]
Siis mitä?! Kyllä mua kans ottais aivoon ap:n tilalla! Kyllä mä haluan olla kotona kaikki valmiina ennenkuin vieraat tulee. Vihaan esimerkiksi niitä vieraita, jotka laukkaa paikalle tunnin etuajassa.... luoja, mitä ääliöitä. Ja kyllä, myös sukulaiset ovat vieraita.
[/quote]
Kyse ei ole mistään illalliskutsusta kahdeksalle puolitutulle, vaan anopista, eli ap:n mahdollisten lasten isoäidistä. Mikä vieras se on?
Ap pn vailla itsetuntoa kun kokee noin voimakasta tarvetta vahtia kotiaan ja miestään.
Ap, etkö sinäkään saa kutsua omaa äitiäsi tai muita ystäviäsi teille, jos miehesi ei ole kotona?
"Tähdätään siihen, että ollaan yhtä aikaa kotona" Järkkyä. Eikö aikuinen ihminen saa mennä kotiinsa jos pääsee aiemmin töistä? Mikä sinua häiritsee siinä, että mies oli hetken äitinsä kanssa ilman sinua? Täytyykö sinun kuulla kaikki? Haluatko jotenkin kontrolloida? Nyt ajattelet järjellä ja pyydät kauniisti anteeksi käytöstäsi!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:19"]Siis mitä?! Kyllä mua kans ottais aivoon ap:n tilalla! Kyllä mä haluan olla kotona kaikki valmiina ennenkuin vieraat tulee. Vihaan esimerkiksi niitä vieraita, jotka laukkaa paikalle tunnin etuajassa.... luoja, mitä ääliöitä.
Ja kyllä, myös sukulaiset ovat vieraita.
[/quote]
Kyllä, anoppikin on vieras, mutta millaiset brunssit torvifanfaarien kanssa sun pitää päästä pitämään? Luuletko, että näinkin tutut vieraat välittävät siitä jos pari astiaa on tiskipöydällä ja lasten leluja lattialla? Yritätkö pitää jotain kulissia tms?
Hirviöanopit nyt ovat sitten oma lukunsa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 09:22"]
Voitko ap avata, mikä sinua tuossa tilanteessa loukkasi? En oikeasti ymmärrä.
[/quote]
Mies teki toisin, kun oli yhdessä sovittu.
Eikä ilmoittanut mulle mitään.
Mies oli äidilleen puhunut mun vanhemmista ja minustakin. Sellaisia asioita, jotka olisin halunnut itse kertoa jos olisi tullut tarvetta.
Miehen ja äitinsä väillä on jotakin mystistä, jotain johon en pääse käsiksi. On ihan kolmaspyörä olo.
Siksi olisin halunnut olla kotona alusta asti, tietäisin mitä ovat puhuneet.
No en mäkään ymmärrä. Jos aikataulu muuttui, niin olisiko pitänyt olla tyhjänpanttina 1,5 h?