Lapsen synttärit juhlapyhänä - tulisitko juhliin?
Lapsemme syntymäpäivä on jonain pyhäpäivänä, tyyliin äitien-/isän- tai itsenäisyyspäivänä tms., ei kuitenkaan jouluna. Mietin jo valmiiksi, viitsiiköhän kukaan ystävistämme tai lapsen kavereista osallistua ikinä lapsemme juhliin, vai juhlitaanko niitä ssitten joko toisena päivänä tai vain vanhempien voimin. Asia vähän harmittaa, sillä sukulaiset eivät syntymäpäiviin osallistu pitkän välimatkan vuoksi. Onko teistä tökeröä pitää juhlat esim äitienpäivänä, tai antaisitteko lastenne osallistua?
Kommentit (8)
Kyllä voisin tulla. Mä en välitä pyhäpäivistä.
Meillä on toisella lapsella synttärit uudenvuoden päivänä ja toisella vappuna. Olemme pitäneet ne aina silloin kun on oikeasti synttärit olleetkin ja aina on kaikki osallistuneet.
Mun lapsen synttärit on joulupäivänä. Ikinä ei olla vietetty kaverisynttäreitä silloin, vaan aikaisemmin. Koskaan ei ole kaikille kutsutuille sopinut tuo päivä, joten olen järjestellyt useampia synttäreitä. Eikä haittaa yhtään, lapsen etu menee aina edelle.
Riippuu ihan siitä mikä pyhäpäivä on kyseessä. Helatorstai tai itsenäisyyspäivä kävisi kun emme vietä niitä kummemmin. Äitien- ja isänpäivät tuskin sopisi kun sukuloidaan ja on omat perinteet.
Misi niitä synttäeritä pitää orjallisesti juhila juuri sinä kalenteripäivänä, eikö tarkoitus ole käyttää juhlimiseeen sopivaa ajankohta. Meillä lapsi syntynty pääsisäisenä ja jos jonain vuonna pääsiäsenä synttäripäivä sattunut, niin ollaan vietetty ennen tai jälkeen.
En menisi kaverini lapsen juhliin ylipäätään, vaan jäisin jollakin verukkeella pois. En voi sietää lastenkutsuja.
No mulle nää äitienpäivät ja isäinpäivät on ihan merkityksettömiä eikä eroa tavallisista päivistä, eli meidän lapset voisivat hyvinkin mennä kaverisynttäreille sinä päivänä.
Varmaan silti enemmistö pitää niitä jotenkin pyhinä?