Onkos täällä muita, joilla " kissakuume" päällä..? :)
Minä haluaisin jo kovasti sellaisen palleroisen kotiimme kehräämään, mutta ehkä vasta ensi vuoden puolella.. No, ei ole onneksi pitkä aika! :)
Kommentit (15)
Noh, hän otti itselleen pienen kisun viikko sitten.
Hänellä on myös pieni lapsi..
Olin hänelle sanonut monta kertaa, että miettisi tarkkaan, muistutin millainen vaiva kissakin voi olla, ja kuinka paljon vastuuta siitä on.
Hän vastasi minulle rivien välistä tyyliin " kyllä mä hei tiedän mitä teen" .
Nyt sitten olemme käyneet heillä kylässä, ja lapsi juoksee kokoajan kissanpennun perässä ja jos saa sen kiinni, niin ottaa kuristusotteeseen niin että pikkukissa korisee... Äiti juoksee paikalle ja läpsii lasta sekä huutaa.. On ihan hermona kun kissa ei heti olekaan sisäsiisti.
On ihan hajalla, ja murehtii minulle, että pitäisikö luopua kissasta. Sanoin suoraan, että jos hän rupeaa lyömään lasta, niin ehdottomasti kissa pois.. No aikoo kuitenkin pitää sen.
Argh! Minua vain niiiin paljon ärsyttää, kun jotenkin tämä oli odotettavissa, vaikka toivoinkin, että kaikki menisi hyvin.
Ja meni ihan aiheen ohi, en siis sano, että tällainen tilanne tulisi kaikille... Harmittaa vaan. Joo, oli ilmeisesti joku tarve purkaa fiiliskiä.
Mutta kissat on IHANIA :)!
Saatiin uus " vauva" taloon 1,5 viikkoa sitten ja se on kyllä aivan mahtava!! Tosi seurallinen ja rohkea. Sai liikanimen PiuPiu, kun sen kimeä miukunta kuulostaa ihan siltä =)
Toinen kissoistamme on 2v harmaa kolli, josta on tänä kesänä kasvanut MIES!
Se on valitettavan usein nähty.
Toivottavasti uusien kissojen ottajat todella miettivät, miten aikovat loma-aikansa ja viikonloppureissut yms. järjestää, niin että kissalla on hoitaja tai hoitopaikka.
Koska kissoista on kovasti " ylitarjontaa" ja ihmiset ovat pöllöjä ja edelleenkin ottavat kesäkissoja, jotka päätyvät eläinsuojeluyhdistyksiin, toivoisin, että uuden kisulin ottajat auttaisivat näitä kodittomia uuden elämän alkuun.
Itselläni on kaksi kulkukissaa, jotka ovat kotiutuneet erinomaisiksi kotikissoiksi, joten voin omakohtaisesti suositella. Ei sen tulokkaan aina tarvitse olla pentu! Täysikasvuisessa on se hyvä puoli, että sisäsiisteyttä ei tarvitse yleensä opetella.
Rakastan kissoja. Mulla on melkein koko elämäni aina ollut useampi kissa. Pitkäikäisin kuoli nyt jokin aika sitten ja heti otan uuden kissan, kun pääsen väljempiin tiloihin. Ei näin pieneen viitsi tuoda sisäkissaksi, ja ulos en päästäisi täällä kuitenkaan. Tekisi mieleni nimenomaan sellaista vähän vanhempaa kissaa kaveriksi.
Mulla on maatiainen sekä pyhä Birma, jolle etsin kollia parhaillaan. Jos hyvin käy, ja tyttöpentu tulee, se saa jäädä meille. Samoin odotan kovasti ensi keväänä tuttavan kissalle toivottavasti syntyvää tyttöä. 4 kissaa on mulla se lähitulevaisuuden tavoite siis :)- ja voipi se lukumäärä siitäkin kasvaa, kun alan kasvattaa birmoja..!
Juu onhan ne lutusiakin kehrääjiä mutta ei paljon naurata aamuyöstä herätä siihen kun kissa raapii ovia (vaikka ovi on auki!) ja tahtoo saada ruokaa just nyt tai ihan vaan " huvikseen" . Joten tuu vaan hakemaan nää pois että saisin joskus nukuttua!
Kumman otit ensiksi?
No, nyt nukkumaan. Öitä kissaihmisille!! :) ap
Päätin ensin ottaa maatiaisen, ja sinä aikana kun pentu kasvoi luovutusikäiseksi, otin selvää kissoista enemmän ja tulin siihen tulokseen, että kaksi on parempi kuin yksi.
Ja niin sitten päädyin ottamaan internetissä näkemäni birman,johon ihastuin ikihyväksi, sille maatiaiselle kaveriksi :)
Etsin sellaisen birmapennun, joka oli mahdollisimman saman ikäinen kuin maatiaiseni ja otin ne 2 päivän välein, jotta reviiri- ym. kiistoja ei syntyisi. Eikä syntynyt, ne ovat parhaita kaveruksia. Täysin erilaisia kaikin tavoin, mutta ehkä juuri siksi niin ihania! <3
Suosittelen!!
PS. Sille, joka ei saa nukuttua: meillä tämä maatiainen tykkää myös ajoittain herättää liian aikaisin. Nukun makuuhuoneen ovi sisäpuolelta lukittuna ja korvatulpat korvissa... Mutta on se sen arvoista, kissanomistaminen, silti.
Hyvää yötä,
t. 8
ettei ne kuse ja pasko lasten hiekkalaatikoihin ja muutenkin kakkii kukkapenkkeihin.. rotan myrkkyy viel niille pistän
Muista se että kissoista on myös hyötyä, meidän naapurustossa oli muutama vuosi että kukaan ei uskaltanut pitää kissoja ulkona kun yksi tapettiin niin hiiri-, myyrä- ja rottakannat vahvistui ja kukoisti. KAikkien varastoissa oli tehty pahojakin tuhoja mutta kun kissantappaja muutti pois ja kissat pääsivät taas pihalle ei ole ollut ongelmia jyrsiöiden kanssa.
Voi minullakin on kova kissakuume :) Otimme pienen " vauva" heinäkuussa ja nyt jo halajan toista. Mies ei vain oikein ole vielä lämmennyt sille ajatukselle (väittää että eläinluku on jo täynnä, koira ja kissa) mutta kyllä minä se vielä pehmitän :) sillä mieheni rakastaa kanssa kissoja yli kaiken ja tämä meidän pikkuinen on hänen silmäteränsä :)
jossain maalla eriasia. jos meidän pihal kissan nään kyl otan sen kiinni ja vien ainaki jonnekki löytökissojen paikkaan. sieltäpähän omistajat hakekoot.
en itse todellakaan pitäisi vapaana (vaara jäädä auton alle ym.) mutta ei niistä pelkkää haittaa vapaana ole!
Itse ajattelin ottaa ensin yhden kissan ja elää hänen kanssaa hetken aikaa, sitten ottaa toisen kaveriksi. Toivottavasti tykkäävät toisistaan.. Vaikea päätös tämä, että kuinka monta kissaa sitä ottaisi kerralla.
Jouduin antamaan toisen kissani anopilleni ja toisen äidilleni, kun mieheni on allerginen. Onneksi noita näkee lähes viikoittain. Haluisin itselleni valkoisen, pörröisen persialaiskissanpennun. Odotan, että Suomeen tulee joskus jenkeistä allergiaa aiheuttamattomat kissat. On vaan kovin kalliita. Noin 3000 ¿.
Itki tänäänkin surkeana, että " Mä haluun oman pikkukisun..." . Pari päivää sitten isosiskonsa ehdotti, että kun mummulassa kissa ja isä allerginen, niin kissa voisi muuttaa meille ja isä mummulaan.