Mummilleni on ylitsepääsemätöntä se, ettei minulla ole sohvaa
"Kyllä jokaisella pitää sohva olla". Argh! Ei se tähän yksiöön mahdu.
Kommentit (38)
Olen huomannut kanssa tuon, että nykyään yhä useammin halutaan sisustaa omalla tyylillä eikä sillä "sohva, 2 nojatuolia, sohvapöytä ja TV" -tyylillä.
Yhdellä tuttavallani olkkari on telkkaria lukuunottamatta tyhjä, koska siellä pelataan videopelejä. Konsolissa on sellainen liikkeentunnistin ja liikkumiselle pitää olla tilaa. Sitten on monia, joilla ei ole lainkaan TV:tä tai se on sellainen, ettei perinteisiä kanavia voi katsoa. Mun isä ei meinannut millään hyväksyä, että meillä oli yhteen aikaan vain tietokone, muttei TV:tä!
Nämä tapojen erot näkyvät tietty monessa muussakin asiassa. Esim.:
- Jotkut alkavat yrittäjiksi tai neuvottelevat sellaiset työajat, että voi nukkua aamulla esim. 10 asti. Näin ei saisi tehdä, koska pitäisi mennä klo 21 nukkumaan ja kerätä klo 5, koska muuten on laiska.
- Juhlia, kuten Joulua, vietetään omalla tavalla. En puhu välttämättä uskonnollisuudesta, vaan tavoista. Meilläkin ollaan uskonnollisempia kuin lapsuudenkodissani, mutta perinteisistä jouluruuista ei välitetä. Niitä toki tarjotaan halukkaille, mutta pöydässä voi olla myös eksoottisempia ruokia.
Meiltä taas sohva löytyy, mutta matot puuttuu, samoin sohvapöytä jne. enkä moisia ole edes hankkimassa, mattoja kartan pölyn kerääjinä ja pöytäkin on vaan tiellä. Jonkun mielestä näyttää varmaan "keskeneräiseltä".
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 21:51"]
"Kyllä jokaisella pitää sohva olla". Argh! Ei se tähän yksiöön mahdu.
[/quote]
No oletko sä sanonut tuosta mahtumisesta? Että mummo kiltti, älä jankuta, vai ajattelitko maksaa mulle isomman asunnon, että saan sinne mahtumaan sen sun haluaman sohvan...?
[/quote]
Olen sanonut. Hän ehdotti, että muutamme poikaystäväni kanssa yhteen, niin mahtuu sohvakin. :D
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:42"]
- Juhlia, kuten Joulua, vietetään omalla tavalla. En puhu välttämättä uskonnollisuudesta, vaan tavoista. Meilläkin ollaan uskonnollisempia kuin lapsuudenkodissani, mutta perinteisistä jouluruuista ei välitetä. Niitä toki tarjotaan halukkaille, mutta pöydässä voi olla myös eksoottisempia ruokia.
[/quote]
Toi joulu on hauska juttu. Me vieraillaan jouluna 3 paikassa (mun vanhemmat eronneet), 1 paikka per päivä ja lahjat jaetaan joka paikassa. Kun kuitenkin käydään kaikkien luona, niin ei nähty järkeväksi roudata tai lähettää niitä psketteja, ja isovanhemmista on kiva nähdä kun lapset avaavat lahjansa. Äitini on vielä vuorotöissä ja jos on joulunpyhät kiinni, on ekat joululahjat saatettu avata jo 23 päivä! Eikä äiti edes tarjoa perinteisiä jouluruokia. Ihan omituista meininkiä siis, eihä joulua vaan VOI viettää näin...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 11:29"]
Minäkin olen harkinnut sohvan heivaamista ja korvaamista parilla todella mukavalla nojatuolilla, ehkä säätösellaisilla. Olen jopa kierrellyt jo liikkeissä testailemassa tuoleja, mutta vielä en ole löytänyt mieleistäni.
Mummosi lienee sitä ikäpolvea, joka vihdoin ja viimein sai niin väljän asunnon, että yhden huoneen saattoi pyhittää olohuoneeksi. Sinne hankittiin ehdottomasti sohva, kaksi nojatuolia ja sohvapöytä sekä iso matto ja seinän viereen ehkä vanha senkki ja sen päälle kaikki kehystetyt valokuvat tarkasti aseteltuina. Niin ja nurkkaan "kotialttari" eli televisio. Olohuoneessa ei juuri muuten oleskeltukaan kuin iltaisin telkkaria katsottaessa. Muuten istuttiin keittiönpöydän ääressä kuten aina ennenkin. Olohuone piti olla tämmingissä, jos vaikka vieraita sattuisi poikkeamaan (ja siihen aikaan todella poikkesikin!).
[/quote]
Tai sitten mummo on sitä ikäpolvea, jolla oli iso keittiö, sali, ruokasali ja kirjastohuone.
Molemmilla opiskelijalapsillani on yksiöt ja kummallakin on sohva. Taitaa olla ajatuksena perua kotoa eli hyvä sohva toimii varavuoteena,löhöilypaikkana, vieraiden istumapaikkana ja siinä on hyvä pelata. Pitänee viskoa tuhkaa ympärilleen ja hävetä, että tämäkin ikiaikainen turha esine on lasten mieliin näin lujasti iskostettu.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 11:29"]
Minäkin olen harkinnut sohvan heivaamista ja korvaamista parilla todella mukavalla nojatuolilla, ehkä säätösellaisilla. Olen jopa kierrellyt jo liikkeissä testailemassa tuoleja, mutta vielä en ole löytänyt mieleistäni.
Mummosi lienee sitä ikäpolvea, joka vihdoin ja viimein sai niin väljän asunnon, että yhden huoneen saattoi pyhittää olohuoneeksi. Sinne hankittiin ehdottomasti sohva, kaksi nojatuolia ja sohvapöytä sekä iso matto ja seinän viereen ehkä vanha senkki ja sen päälle kaikki kehystetyt valokuvat tarkasti aseteltuina. Niin ja nurkkaan "kotialttari" eli televisio. Olohuoneessa ei juuri muuten oleskeltukaan kuin iltaisin telkkaria katsottaessa. Muuten istuttiin keittiönpöydän ääressä kuten aina ennenkin. Olohuone piti olla tämmingissä, jos vaikka vieraita sattuisi poikkeamaan (ja siihen aikaan todella poikkesikin!).
[/quote]
Tai sitten mummo on sitä ikäpolvea, jolla oli iso keittiö, sali, ruokasali ja kirjastohuone.
Molemmilla opiskelijalapsillani on yksiöt ja kummallakin on sohva. Taitaa olla ajatuksena perua kotoa eli hyvä sohva toimii varavuoteena,löhöilypaikkana, vieraiden istumapaikkana ja siinä on hyvä pelata. Pitänee viskoa tuhkaa ympärilleen ja hävetä, että tämäkin ikiaikainen turha esine on lasten mieliin näin lujasti iskostettu.
[/quote]
No jopas löytyi pahastunut marttyyri tähänkin ketjuun.
Meidän matottomuus tuntuu olevan osalle sukulaisista kova pala.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:01"]
Pitänee viskoa tuhkaa ympärilleen ja hävetä, että tämäkin ikiaikainen turha esine on lasten mieliin näin lujasti iskostettu.
[/quote]
On kummallista, millaset asiat tällä palstalla otetaan henkilökohtaisena loukkauksena ja "nokkelan itseironisesti" torutaan tapojaan/menettelyjään :D
Joidenkin yksiöön mahtuu sohva, joidenkin ei. Toiset pitävät sitä tarpeellisena, mutta esimerkiksi minä en pidä, joten sellaista ei ole.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 11:29"] Minäkin olen harkinnut sohvan heivaamista ja korvaamista parilla todella mukavalla nojatuolilla, ehkä säätösellaisilla. Olen jopa kierrellyt jo liikkeissä testailemassa tuoleja, mutta vielä en ole löytänyt mieleistäni. Mummosi lienee sitä ikäpolvea, joka vihdoin ja viimein sai niin väljän asunnon, että yhden huoneen saattoi pyhittää olohuoneeksi. Sinne hankittiin ehdottomasti sohva, kaksi nojatuolia ja sohvapöytä sekä iso matto ja seinän viereen ehkä vanha senkki ja sen päälle kaikki kehystetyt valokuvat tarkasti aseteltuina. Niin ja nurkkaan "kotialttari" eli televisio. Olohuoneessa ei juuri muuten oleskeltukaan kuin iltaisin telkkaria katsottaessa. Muuten istuttiin keittiönpöydän ääressä kuten aina ennenkin. Olohuone piti olla tämmingissä, jos vaikka vieraita sattuisi poikkeamaan (ja siihen aikaan todella poikkesikin!). [/quote] Tai sitten mummo on sitä ikäpolvea, jolla oli iso keittiö, sali, ruokasali ja kirjastohuone. Molemmilla opiskelijalapsillani on yksiöt ja kummallakin on sohva. Taitaa olla ajatuksena perua kotoa eli hyvä sohva toimii varavuoteena,löhöilypaikkana, vieraiden istumapaikkana ja siinä on hyvä pelata. Pitänee viskoa tuhkaa ympärilleen ja hävetä, että tämäkin ikiaikainen turha esine on lasten mieliin näin lujasti iskostettu. [/quote] No jopas löytyi pahastunut marttyyri tähänkin ketjuun.
[/quote]
Sä et tajua sarkasmia? :-) Eli taas löytyi yksi mustavalkoisesti ajatteleva tähänkin ketjuun. Miten sä pärjäät elämässä, kun suurin osa verbaalisista vitseistä menee yli hilseen?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:31"]
Sä et tajua sarkasmia? :-) Eli taas löytyi yksi mustavalkoisesti ajatteleva tähänkin ketjuun. Miten sä pärjäät elämässä, kun suurin osa verbaalisista vitseistä menee yli hilseen?
[/quote]
Sinä et osaa sarkasmia. Sori.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 11:18"]Missä istut?
[/quote]
Mulla on sänky, nojatuoli ja pari jakkaraa. :)
Onhan noita rajoittuneita toisten kotien arvostelijoita. Asumme viidennessä kerroksessa, ikkunoista näkyy puiden latvoja. Silti joka kerta meillä käydessään mieheni sisko romahtaa, kun meillä ei ole samanlaista pikkuista terassia kuin hänellä rivariyksiönsä pihalla.
Lapsenlapselle on ylitsepääsemätön juttu, että meillä ei ole espressokonetta. "Kyllä jokaisella pitää espressokone olla!" ARGH. Ei sille ole mitään käyttöä!
Eu mullakaan yksiössä ollut sohvaa, nojatuoli, oikein kunnon laiskanlinna, kuitenkin oli. Nyt kaksiossa ei vieläkään ole sohvaa, mutta vierassänky on, joka pitää sohvan paikaa. Eikö se riitä? Pari isohkoa tyynyä olen asetellu selkänojaksi ja voila!
Eu mullakaan yksiössä ollut sohvaa, nojatuoli, oikein kunnon laiskanlinna, kuitenkin oli. Nyt kaksiossa ei vieläkään ole sohvaa, mutta vierassänky on, joka pitää sohvan paikaa. Eikö se riitä? Pari isohkoa tyynyä olen asetellu selkänojaksi ja voila!
Koirankopin kokoisessa asunnossa on huonot puolensa, tai itse asiassa hyviä puolia ei ole lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:31"]
[/quote]
Sinä et osaa sarkasmia. Sori.
[/quote]
Sarkasmi vaatii lukijalta paljon enemmän kuin mihin sinun aivokapasiteettisi riittää. Ehkä juuri siksi asut ahtaasti yksiössä.
Meillä ihmeteltiin kirjahyllyn puuttumista...