G: Montako viisaudenhammasta sinulla on?
Kommentit (47)
Olen 20 ja ne näkyy vähän siellä ienten alla, eli kaikki on tallella mutta piilottelee.
Neljä ja kaikki suorassa paikoillaan, hyvin mahtui! Toivottavasti lapsi on perinyt mun leukaperät :) Isällään kaikki neljä kasvoi vinossa ja piti poistaa.
Puhkesivat jo kun olin 16-vuotias ja kaikki revittiin jo kolme vuotta myöhemmin. Muita, joille kävi näin? Taisi olla viisauteni huippu siis silloin 19-vuotiaana.
2 otettu pois, 1 kokonainen ja juuri 30v lahjaksi puhkes neljas. pirun kipee et en ihmettele ku muksut hutaa ku hampaita pukkaa.
Miten viisaudenhampaita voi olla viisi?
oikealle puolelle kaksi puhjenneet, kivasti vinossa, mutta sielläpä ovat ongelmitta. taidan jäädä toispuoleisviisaaksi, kun vasemmalla puolella ei ole näkynyt. :-) ikää 26.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:11"]Miten viisaudenhampaita voi olla viisi?
[/quote]
Tai kuusi?
Nolla,
olen evoluution edessäkulkijoita :D (Ikää 45v, viisareita ei ole koskaan näkynyt, edes röntgeneissä. Päättelen, että en tarvitse isoa purukalustoa kovan ruoan syömiseen, kallon tilavuus on parempi käyttää aivoille jne. thee-hee... okei, poskionteloni ovat edelleen evoluutiohyppäystä vailla. )
4, puhkesi kaikki kerralla kun olin 12. Ikinä eivät ole vaivanneet, nyt ikää 22
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 00:14"]
oikealle puolelle kaksi puhjenneet, kivasti vinossa, mutta sielläpä ovat ongelmitta. taidan jäädä toispuoleisviisaaksi, kun vasemmalla puolella ei ole näkynyt. :-) ikää 26.
[/quote]
vaikuttaakohan tähän muuten se, että minulta on aikoinaan oikomishoidossa poistettu juurikin tuolta oikealta puolelta ylhäältä yksi ja alhaalta yksi hammas ahtauden vuoksi, ehkäpä sitten nuo oikean puolen viisaudenhampaat mahtuivat puhkeamaan sinne puolen?
Kaikki neljä poistettiin kun olin kaksikymppinen.
Kaikki 4 tallella. Kasvoivat esiin yläasteella, nyt 28-vuotiaana ovat edelleen nätissä rivissä. Mulla on käyny tsägä hampaiden kanssa: kaksi hammaslääkäriä kyselleet, että milloin ja mitä oikomishoitoja mulle on tehty, kun niin täydellinen purenta. Mutta ihan on luonnostaan hampaat näin suussa.
Monta kertaa on ehdotettu että poistettaisiin koska "niihin tulee helposti reikiä" mutta en ole suostunut. Eipä ole reikiä tullut vielä38 vuoden ikään mennessä.
Nolla. Kaikki on otettu pois.