Elämäni paras päätös oli lopettaa kahvin juominen
Taakse jäi vatsavaivat, ahdistus, hermostuneisuus, väsymys ja katkonainen yöuni. Enkä ollut edes mikään hc käyttäjä vaan join aamuisin kolme (à 1,25 dl) kuppia, päivän aikana en yhtään. Suosittelen kokeilemaan!
Kommentit (49)
Täytin 49 ja aloitin kahvin, toivoakseni lykkää suvusss esiintyvää muistisairaustaipumusta
Vierailija kirjoitti:
Pystyispä itekin. Korvasitko kahvin millään?
Fazerin sininen, coca cola, Marlin mango-appelsiini-mehu... :) -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi vei ruokahaluni lähes olemattomiin. Sellainen kahvi, jossa on kuohujermaa ja sokeria, jos asialla on merkitystä. Siitä on jo muutama kuukausi, kun lopetin kahvinjuonnin, mutta ruokahalu ei ole palautunut.
En mäkään syönyt oikein mitään ainakaan aamuisin, kun ei maistunut. Monta tuntia pelkän kahvin voimalla. Nykyään aamulla herätessä on jopa nälkä.
Ap
Mullakin se meni siihen, että kahvi korvasi aamiaisen, jopa lounaankin. En yksinkertaisesti tarvinnut ruokaa. Joskus pystyi työskentelemään koneella jopa 9 tuntia ilman taukoa, ainoastaan juomalla, ja vireys oli hyvä.
Kahvin viljely vaikeutuu ilmaston muuttuessa.
Ja paahtimot palaa... täytyy tyytyä aamukupilliseen.
No eipä ollut häävi elämä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta aloittanut kahvinjuonnin pari kuukautta sitten, en ole huomannut tollasia oireita. Päinvastoin maha toimii paremmin. Uni on kyllä katkonaista, mutta niin se on ollut jo vuosia.
Oletko nainen, onko kiertoa, muutosta niissä? Muutosta ruokahalussa? Onko jalkoihin ilmaantunut turvotusta? Mulla oli nuo oireet aina muutaman kk:n kahvinjuonnin jälkeen.
Ajattelin, että kahvi varmaan estäisi tehokkaasti raskautumisen.
Olen, ei muutosta kummassakaan, ei turvotusta. Juon vain sen yhden ison kupin aamuisin, mutta se ei ole vaikuttanut edes aamun ruokahaluun, syön samanlaisen aamupalan kuin ennenkin.
Ei ongelmia, tosin suodatinkahvia juon nykyään aniharvoin, koska se on kitkerää riippumatta paahtoasteesta verrattuna espresso- ja kahvikoneiden tekemään kahviin.
Kahvilla on tutkitusti monia terveyshyötyjä. Itse saan hyvin unta vaikka yhden kupin vielä illalla ottaisin. Yleensä juon kahvia vain aamuisin 2 isoa kuppia se riittää mulle. Enempi jos juo kerralla niin huomaan että tulee negatiivisiä oloja.