Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni paras päätös oli lopettaa kahvin juominen

Vierailija
21.12.2021 |

Taakse jäi vatsavaivat, ahdistus, hermostuneisuus, väsymys ja katkonainen yöuni. Enkä ollut edes mikään hc käyttäjä vaan join aamuisin kolme (à 1,25 dl) kuppia, päivän aikana en yhtään. Suosittelen kokeilemaan!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

skulaavaa suklaa skulaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kahvin juonnin 1998 influenssan jälkeen. Odotettu siirtymä stopata kahvin juonti.

Huomasin eron, että nukahdin selvästi nopeammin.

Kofeiini saattaa nostaa sykettä. Ja kertyy elimistöön.

Suklaalla samoja vaikutuksia, kuin kahvilla. Suklaassa on tebrobiinia.

Suklaassa on kapsaisiinia, paitsi vihaajille. Suklaan cacao papu on maapallon magneettikentän näköinen ja Jumala ei hyväksy tällä cacao pavun funktiolla niin vihaajille teobromiinia tai kapsaisiinia cacaosta.

Cacao pavuissa tosin voi olla teobromiinia mutta laadukkaimmissa on kapsaisiinia jota ei tarvi edes syödä koska ne kulkeutuu maapallon magneettikentän funktiossa kaikille ilmavirroista paitsi tosin vihaajille ja varkaille.

No persana, nythän tämäkin tuli selväksi! Olinkin miettinyt kovin juuri tätä.

Vierailija
22/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvista oli todella vaikea luopua. Kokemusta on monesta kerrasta... Päänsärkyyn ei tarvitse ottaa buranaa, ottaa vain pienen määrän kahvia, ja sitten ei enää ollenkaan. Minä en tosin tule enää koskaan juomaan kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä joisi kahvia raskaana, edes kupillista.

Fiksua. Harmi, että useimmat kuvittelee ettei sillä ole vaikutusta. Imetyksen aikanakaan en käyttäisi.

Vierailija
24/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaatakin pystyn syömään, mutta en kahvia juomaan. Mansikoista saan "deliriumin". Joku fyteeni tms.??

Vierailija
25/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi vei ruokahaluni lähes olemattomiin. Sellainen kahvi, jossa on kuohujermaa ja sokeria, jos asialla on merkitystä. Siitä on jo muutama kuukausi, kun lopetin kahvinjuonnin, mutta ruokahalu ei ole palautunut.

En mäkään syönyt oikein mitään ainakaan aamuisin, kun ei maistunut. Monta tuntia pelkän kahvin voimalla. Nykyään aamulla herätessä on jopa nälkä.

Ap

Vierailija
26/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvista oli todella vaikea luopua. Kokemusta on monesta kerrasta... Päänsärkyyn ei tarvitse ottaa buranaa, ottaa vain pienen määrän kahvia, ja sitten ei enää ollenkaan. Minä en tosin tule enää koskaan juomaan kahvia.

Minä lopetin kerrasta. Samoin lopetin tupakoinninkin. Olen varmaan huono koukuttumaan mihinkään.

Ap

Vierailija
27/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä joisi kahvia raskaana, edes kupillista.

Fiksua. Harmi, että useimmat kuvittelee ettei sillä ole vaikutusta. Imetyksen aikanakaan en käyttäisi.

Niinpä. Olen kuullut jopa tapauksista, jossa sikiön yliaktiivisuus on liitetty äidin kahvinjuontiin (runsaaseen tai ei; riippuu herkkyydestä kahvin ainesosille). Silloin vaarana on, että sikiö kuristuu napanuoraan. Ei ole mikään vitsi! Entä muut vaikutukset kiivaasti kehittyvään hermostoon?

Vierailija
28/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa maksa- ja muistisairauksia joihin kahvin tiedetään auttavan, en viiti lopettaa.

Vierailija
29/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kahvin juonnin 1998 influenssan jälkeen. Odotettu siirtymä stopata kahvin juonti.

Huomasin eron, että nukahdin selvästi nopeammin.

Kofeiini saattaa nostaa sykettä. Ja kertyy elimistöön.

Suklaalla samoja vaikutuksia, kuin kahvilla. Suklaassa on tebrobiinia.

Olen huomannut, että jos syön sellaista oikein vahvaa suklaata, on vaikea saada unta. 

Vierailija
30/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin kerrasta. Samoin lopetin tupakoinninkin. Olen varmaan huono koukuttumaan mihinkään.

Ap

Ai jaa, mulla meni varmaan 5-10 kertaa uskoa, että kahvi ei sovi mulle! 😅 "Mitä jos nyt vähän, tai jonkin aikaa, ei se ehkä edes johtunut kahvista..." Joopa joo.

Mutta addikti olen luonteeltani. Keksin jotain muuta tilalle. Tupakkaa en ole koskaan kokeillut, mutta ihminen voi addiktoitua moneen asiaan.

Vierailija
31/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta aloittanut kahvinjuonnin pari kuukautta sitten, en ole huomannut tollasia oireita. Päinvastoin maha toimii paremmin. Uni on kyllä katkonaista, mutta niin se on ollut jo vuosia.

Vierailija
32/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyispä itekin. Korvasitko kahvin millään? 

Vierailija
33/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia "lääkkeenä" jos takana on esim. huonosti nukuttu yö tai muuten vaan on vetämätön ja väsynyt olo. Ennen join säännöllisesti kaksi pientä kuppia aamulla, nyt juon 3-5 kertaa kuukaudessa. Joskus menee kokonainen kuukausi ilman kahvia.

Vierailija
34/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suvussa maksa- ja muistisairauksia joihin kahvin tiedetään auttavan, en viiti lopettaa.

Ehkä osa ihmisistä on yliherkkiä, toiset aliherkkiä, ja loput siltä väliltä. Ehkä aliherkät hyötyy jotenkin kahvista.

Vierailija
35/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilla on hämmentävän monipuolisia terveysvaikutuksia mutta kahvi terveysjuomana ei sovi ajatuksiin kun kofeiini on joillekin niin kategorinen asia. (huono)

Vierailija
36/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä osa ihmisistä on yliherkkiä, toiset aliherkkiä, ja loput siltä väliltä. Ehkä aliherkät hyötyy jotenkin kahvista.

Kaikki hyötyy mutta kaikki eivät kestä. Asiat voivat olla samaan aikaan hyviä ja huonoja.

Vierailija
37/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se luonnollekin parempi, ettei juo juomaa, joka kasvatetaan toisella puolen maailmaa ja rahdataan sitten tänne.

Vierailija
38/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta aloittanut kahvinjuonnin pari kuukautta sitten, en ole huomannut tollasia oireita. Päinvastoin maha toimii paremmin. Uni on kyllä katkonaista, mutta niin se on ollut jo vuosia.

Oletko nainen, onko kiertoa, muutosta niissä? Muutosta ruokahalussa? Onko jalkoihin ilmaantunut turvotusta? Mulla oli nuo oireet aina muutaman kk:n kahvinjuonnin jälkeen.

Ajattelin, että kahvi varmaan estäisi tehokkaasti raskautumisen.

Vierailija
39/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin estää seksin puutekin, ettei sen puoleen...Mut joo, kahvi teki joka kerta menkoista runsaat ja kivuliaat. Lisäksi sykli tuplaantui. Muuten ei mitään tuollaista.

Vierailija
40/49 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen, onko kiertoa, muutosta niissä? Muutosta ruokahalussa? Onko jalkoihin ilmaantunut turvotusta? Mulla oli nuo oireet aina muutaman kk:n kahvinjuonnin jälkeen.

Ajattelin, että kahvi varmaan estäisi tehokkaasti raskautumisen.

Mä laihdutin kahvilla, lapsia on myös tullut ihan riesaksi asti mutta toisaalta kahvi pitää pirteänä lauman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä