Elämäni paras päätös oli lopettaa kahvin juominen
Taakse jäi vatsavaivat, ahdistus, hermostuneisuus, väsymys ja katkonainen yöuni. Enkä ollut edes mikään hc käyttäjä vaan join aamuisin kolme (à 1,25 dl) kuppia, päivän aikana en yhtään. Suosittelen kokeilemaan!
Kommentit (49)
Kahvista oli todella vaikea luopua. Kokemusta on monesta kerrasta... Päänsärkyyn ei tarvitse ottaa buranaa, ottaa vain pienen määrän kahvia, ja sitten ei enää ollenkaan. Minä en tosin tule enää koskaan juomaan kahvia.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä joisi kahvia raskaana, edes kupillista.
Fiksua. Harmi, että useimmat kuvittelee ettei sillä ole vaikutusta. Imetyksen aikanakaan en käyttäisi.
Suklaatakin pystyn syömään, mutta en kahvia juomaan. Mansikoista saan "deliriumin". Joku fyteeni tms.??
Vierailija kirjoitti:
Kahvi vei ruokahaluni lähes olemattomiin. Sellainen kahvi, jossa on kuohujermaa ja sokeria, jos asialla on merkitystä. Siitä on jo muutama kuukausi, kun lopetin kahvinjuonnin, mutta ruokahalu ei ole palautunut.
En mäkään syönyt oikein mitään ainakaan aamuisin, kun ei maistunut. Monta tuntia pelkän kahvin voimalla. Nykyään aamulla herätessä on jopa nälkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kahvista oli todella vaikea luopua. Kokemusta on monesta kerrasta... Päänsärkyyn ei tarvitse ottaa buranaa, ottaa vain pienen määrän kahvia, ja sitten ei enää ollenkaan. Minä en tosin tule enää koskaan juomaan kahvia.
Minä lopetin kerrasta. Samoin lopetin tupakoinninkin. Olen varmaan huono koukuttumaan mihinkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä joisi kahvia raskaana, edes kupillista.
Fiksua. Harmi, että useimmat kuvittelee ettei sillä ole vaikutusta. Imetyksen aikanakaan en käyttäisi.
Niinpä. Olen kuullut jopa tapauksista, jossa sikiön yliaktiivisuus on liitetty äidin kahvinjuontiin (runsaaseen tai ei; riippuu herkkyydestä kahvin ainesosille). Silloin vaarana on, että sikiö kuristuu napanuoraan. Ei ole mikään vitsi! Entä muut vaikutukset kiivaasti kehittyvään hermostoon?
Meillä on suvussa maksa- ja muistisairauksia joihin kahvin tiedetään auttavan, en viiti lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kahvin juonnin 1998 influenssan jälkeen. Odotettu siirtymä stopata kahvin juonti.
Huomasin eron, että nukahdin selvästi nopeammin.
Kofeiini saattaa nostaa sykettä. Ja kertyy elimistöön.Suklaalla samoja vaikutuksia, kuin kahvilla. Suklaassa on tebrobiinia.
Olen huomannut, että jos syön sellaista oikein vahvaa suklaata, on vaikea saada unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin kerrasta. Samoin lopetin tupakoinninkin. Olen varmaan huono koukuttumaan mihinkään.
Ap
Ai jaa, mulla meni varmaan 5-10 kertaa uskoa, että kahvi ei sovi mulle! 😅 "Mitä jos nyt vähän, tai jonkin aikaa, ei se ehkä edes johtunut kahvista..." Joopa joo.
Mutta addikti olen luonteeltani. Keksin jotain muuta tilalle. Tupakkaa en ole koskaan kokeillut, mutta ihminen voi addiktoitua moneen asiaan.
Olen vasta aloittanut kahvinjuonnin pari kuukautta sitten, en ole huomannut tollasia oireita. Päinvastoin maha toimii paremmin. Uni on kyllä katkonaista, mutta niin se on ollut jo vuosia.
Pystyispä itekin. Korvasitko kahvin millään?
Juon kahvia "lääkkeenä" jos takana on esim. huonosti nukuttu yö tai muuten vaan on vetämätön ja väsynyt olo. Ennen join säännöllisesti kaksi pientä kuppia aamulla, nyt juon 3-5 kertaa kuukaudessa. Joskus menee kokonainen kuukausi ilman kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suvussa maksa- ja muistisairauksia joihin kahvin tiedetään auttavan, en viiti lopettaa.
Ehkä osa ihmisistä on yliherkkiä, toiset aliherkkiä, ja loput siltä väliltä. Ehkä aliherkät hyötyy jotenkin kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Kahvilla on hämmentävän monipuolisia terveysvaikutuksia mutta kahvi terveysjuomana ei sovi ajatuksiin kun kofeiini on joillekin niin kategorinen asia. (huono)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä osa ihmisistä on yliherkkiä, toiset aliherkkiä, ja loput siltä väliltä. Ehkä aliherkät hyötyy jotenkin kahvista.
Kaikki hyötyy mutta kaikki eivät kestä. Asiat voivat olla samaan aikaan hyviä ja huonoja.
Onhan se luonnollekin parempi, ettei juo juomaa, joka kasvatetaan toisella puolen maailmaa ja rahdataan sitten tänne.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta aloittanut kahvinjuonnin pari kuukautta sitten, en ole huomannut tollasia oireita. Päinvastoin maha toimii paremmin. Uni on kyllä katkonaista, mutta niin se on ollut jo vuosia.
Oletko nainen, onko kiertoa, muutosta niissä? Muutosta ruokahalussa? Onko jalkoihin ilmaantunut turvotusta? Mulla oli nuo oireet aina muutaman kk:n kahvinjuonnin jälkeen.
Ajattelin, että kahvi varmaan estäisi tehokkaasti raskautumisen.
No niin estää seksin puutekin, ettei sen puoleen...Mut joo, kahvi teki joka kerta menkoista runsaat ja kivuliaat. Lisäksi sykli tuplaantui. Muuten ei mitään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen, onko kiertoa, muutosta niissä? Muutosta ruokahalussa? Onko jalkoihin ilmaantunut turvotusta? Mulla oli nuo oireet aina muutaman kk:n kahvinjuonnin jälkeen.
Ajattelin, että kahvi varmaan estäisi tehokkaasti raskautumisen.
Mä laihdutin kahvilla, lapsia on myös tullut ihan riesaksi asti mutta toisaalta kahvi pitää pirteänä lauman kanssa.
No persana, nythän tämäkin tuli selväksi! Olinkin miettinyt kovin juuri tätä.