Elämäni paras päätös oli lopettaa kahvin juominen
Taakse jäi vatsavaivat, ahdistus, hermostuneisuus, väsymys ja katkonainen yöuni. Enkä ollut edes mikään hc käyttäjä vaan join aamuisin kolme (à 1,25 dl) kuppia, päivän aikana en yhtään. Suosittelen kokeilemaan!
Kommentit (49)
Juon kupillisen pari kertaa kuussa, riittää minulle.
Minä juon kupillisen aamulla, toisen iltapäivällä. Ei ongelmia.
Lopetin kahvin juonnin 1998 influenssan jälkeen. Odotettu siirtymä stopata kahvin juonti.
Huomasin eron, että nukahdin selvästi nopeammin.
Kofeiini saattaa nostaa sykettä. Ja kertyy elimistöön.
Suklaalla samoja vaikutuksia, kuin kahvilla. Suklaassa on tebrobiinia.
Kauanko olet ollut ilman? Onko houkutellut?
Juon monta kuppia joka päivä. Siihen minun juomiset jääkin. Ei olutta, ei viiniä. Rakastan kahvia. Ja aina terve.
No sinun kannattikin lopettaa, olet yliherkkä kofeiinille. Itselleni kahvi on ihana nautinto, juon 3-4 kuppia päivässä, suurimman osan aamulla ja aamupäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kahvin juonnin 1998 influenssan jälkeen. Odotettu siirtymä stopata kahvin juonti.
Kofeiini saattaa nostaa sykettä. Ja kertyy elimistöön.Suklaalla samoja vaikutuksia, kuin kahvilla. Suklaassa on tebrobiinia.
.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vatsavaivoja?
Ripulia, närästystä, ylävatsakipua.
Ap
Kahvi on ainoa aine, josta olen joutunut täysin luopumaan, koska sillä on niin vahva vaikutus hormonitoimintaan (lukuisiin eri hormoneihin). En ole ainoastaan perusterve, vaan terve - mutta kahvi on minulle suorastaan myrkky.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olet ollut ilman? Onko houkutellut?
Kolme viikkoa. Ei ole houkutellut, kun muistelen niitä vatsanväänteitä.
Ap
En ikinä joisi kahvia raskaana, edes kupillista.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon kofeiinitonta.
Kofeiinitonta suosittelen minäkin. Välillä tulee juotua muualla tavallista kahvia ja se on goodbye yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Kofeiini saattaa nostaa sykettä. Ja kertyy elimistöön.Suklaalla samoja vaikutuksia, kuin kahvilla. Suklaassa on tebrobiinia.
Suklaassa on kapsaisiinia, paitsi vihaajille. Suklaan cacao papu on maapallon magneettikentän näköinen ja Jumala ei hyväksy tällä cacao pavun funktiolla niin vihaajille teobromiinia tai kapsaisiinia cacaosta.
Cacao pavuissa tosin voi olla teobromiinia mutta laadukkaimmissa on kapsaisiinia jota ei tarvi edes syödä koska ne kulkeutuu maapallon magneettikentän funktiossa kaikille ilmavirroista paitsi tosin vihaajille ja varkaille.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon kofeiinitonta.
Ajatko myös autoa missä ei ole moottoria? Saunotko saunassa missä ei ole kiuasta? Uitko uima-altaassa missä ei ole vettä? Hyppäätkö laskuvarjolla ilman varjoa? Kuunteletko musiikkia ilman ääntä? Katseletko elokuvia silmät kiinni?
Kahvi vei ruokahaluni lähes olemattomiin. Sellainen kahvi, jossa on kuohujermaa ja sokeria, jos asialla on merkitystä. Siitä on jo muutama kuukausi, kun lopetin kahvinjuonnin, mutta ruokahalu ei ole palautunut.
Tekisi kyllä mieli kokeilla, mutta kun kahvi on niin hyvää.
Kofeiinia siedän, mutta en kahvia!
Pari päivää oli päänsärkyä ja ummetusta, mutta sen jälkeen helpotti.
Ap