En jaksa enää näitä karanteeneja (yhdeksäs meidän perheessä!!)
Nuorimmainen altistunut esikoulussa. Se siitä joulusta muualla sitten.
Olen koko syksyn tehnyt töissä pitkää päivää, että en saisi kenkää seuraavissa yt:ssa. Olen hoitanut perheen arjen, koska mies myös tekee pitkää päivää töissä ja raksalla.
Niin odotin, että pääsen hetkeksi pois kotiympyröistä vanhempieni luo. Meillä ei ole omaa saunaa eikä omaa pihaa tällä hetkellä, ja niin kaipasin päästä saunaan miehen kanssa kaksin, ja pitkälle koiralenkille kaksistaan. Viime kerrasta on aikaa.
Niin ei. Karanteeni pamahti päälle. En jaksa enää. En jaksa!!!!!!! Vaikka on miehen vuoro olla töistä pois lapsen kanssa, niin tuntuu että räjähdän. Edessä on siis samaa arkea mitä aina. En pääse edes joulusaunaan 😭
Kommentit (51)
Altistuminen ei vienyt minua karanteeniin 2 viikkoa sitten. Onko ohjeet muuttuneet? Tuli vain ilmoitus, että altistunut tekee oireseurantaa 10 päivää, altistuneelle ei soiteta ja altistunut voi mennä normaalisti päiväkotiin, kouluun tai töihin, jos ei ole oireita.
Vierailija kirjoitti:
Altistuminen ei vienyt minua karanteeniin 2 viikkoa sitten. Onko ohjeet muuttuneet? Tuli vain ilmoitus, että altistunut tekee oireseurantaa 10 päivää, altistuneelle ei soiteta ja altistunut voi mennä normaalisti päiväkotiin, kouluun tai töihin, jos ei ole oireita.
Oletko rokotettu?
Rokottamattomat joutuu karanteeniin jos olleet sairastuneen kanssa lähikontaktissa. Se kai riippuu siis millaisessa kontaktissa olet ollut. Esim koko koululuokka ei joudu automaattisesti karanteeniin vaan ne joiden kanssa sairastunut on ollut oikeasti lähekkäin eli pääasiassa omat läheiset kaverit.
Lopettakaa turhan pelon lietsominen.
Tämä on täysin tavallinen influenssa, näitä tulee joka talvi. Se sairastetaan normaalisti kotihoidolla pois.
Tää on kyllä raivostuttavaa, ymmärrän ap:n tuskan asian suhteen.
Mä otin meidän lapset pois koulusta viikko sitten, just näitä altistumisia ja karanteeneja välttääksemme. Koulussa oli vikat kokeet viime viikon tiistaina, jonka jälkeen ohjelmassa oli jotain leffojen katselua ja retkeilyä jne. Totesin, että ehkä parempi jäädä vikoiksi päiviksi himaan. Ala- ja yläkoululaiset meillä. Vanhempi on rokotettu. Nuorempi sairasti koronan vuosi sitten. Mutta kun nämäkään eivät nykyään kaikilla paikkakunnilla takaa, ettekö karanteeniin määrättäisi omikron-epäilyjen kohdalla.
Perheillä on sentään toisistaan seuraa, yksineläjillä karanteenit ja koko korona-aika on ollut vähän eri..
No minä keskustelisin vanhempien kanssa ja varmaan päädyttäisiin siihen, että menisimme jouluksi sinne kylään
Minä tekisin testin ja jos nega, lähtisimme isovanhemmille kylään, jos heille asia on ok
Kuinkahan moni todellisuudessa rikkoo näitä karanteeneja juuri näin, miten täälläkin kehotetaan? Ihan mielenkiinnosta siis. Tunnustaako kukaan?
Minä en näkisi ongelmaa jos täysin oireeton ja negatiivisen testin tehnyt, mutta karanteeniin määrätty menisi kylään, kunhan se on kaikille paikallaolijoille ok. Siellä voi vähän tietysti tarkemmin koittaa pidellä etäisyyttä ja huolehtia hygieniasta varmuuden vuoksi.
Varsinkin jos altistumisesta on 4-5 päivää, niin eiköhän se tauti olisi puhjennut jos olisi puhjetakseen.
Nykyinen karanteeniohje on aika typerä jopa. Rokotettu mutta yhtälailla altistunut ei edes pääse oireettomana testiin, ei jäljitystä eikä karanteenia. Vaikka on jo päivän selvää että rokote ei riitä enää suojaamaan tartunnalta.
Ne rokotetut altistuneet koulukaverit siis menee sinne isovanhemmilleen ja muualle ihan normaalisti, vaikka riski on melkein sama heilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Te kuitenkin saatte olla yhdessä, jos se lohduttaisi… Minä olen lasten isästä eronnut. Lasten piti olla joulu minun luonani, ovat nyt isällään. Isä sairastuikin koronaan, joten lapset ovat karanteenissa. Koska ovat rokottamattomia. Siinä meni mun joulufiilis… Tosin se ei ole nyt päällimmäinen huoli, kunhan pysyisivät terveenä. Eikä ole lapsillakaan kummoinen joulu, isä sairastaa eikä heillä tietenkään oltu varauduttu jouluun millään tavalla, koska lasten piti olla mulla.
Ei kai ne lapset nyt enää ole siellä koronaan sairastuneen isän luona ole?
Onpa teillä huono tuuri ollut. Itse en tiedä vieläkään yhtään sairastunutta, altistunutta tai karanteeniin joutunutta. Olen töissä päiväkodissa (nyt lomalla), mies töissä pääkaupunkiseudulla ja lapsi 400 oppilaan koulussa. Etelä-suomesta siis ollaan. Koulusta ei ole vielä tullut yhtään ilmoitusta, eikä mistään muualtakaan.
Tänään lapsi viimeisen päivän koulussa, joten toivon, että selviää puhtain paperein. Loma alkaa kaikilla joten voimme kökkiä "piilossa" pari seuraavaa viikkoa.
Ja ei ole tarkoitus kääntää veistä haavassa. Meillä varmaan ollut vain hyvä tuuri.
Tsemppiä teille ja hyvää Joulua.
Ja hups, sitten tartutetaankin vahingossa korona iäkkäisiin vanhempiin
🤦♀️