pitkäperjantain menu
Mitäs teillä syödään tänään? Täällä uunijuurekset hautumassa ja seuraksi pannulla paistettua karitsan paahtopaistia ja valkosipulikermaviilikastike. Lisäksi vihreä salaatti. Jälkiruuaksi suklaamunia ja kirsikkajuustokakkua.
Kommentit (76)
Tortilloja syötiin, nyt on mutakakku uunissa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:43"]
Tämähän on keskustelupalsta, ei se haittaa vaikka keskustelu välillä loirahtelee sivuraiteillekin. Sellaiset kommentit voi ohittaa, jotka eivät itseä puhuttele.
[/quote]
No juu ei ole noin. Sinä sabotoit keskustelua. Vitun kiva yrittää löytää noiden älyttömien jankutusten joukosta järkeviä kommentteja. Lopettakaa edes tekemästä hirveän pitkiä lainauksia. Tässä ketjussa piti puhua ruuasta, ei jänkätä pyhäkorvauksista. Alkeellista nettietikettiä!
[/quote]
En mä ole mitään loputtomia sisäkkäisiä lainauksia harrastanut, se on kahden tyypin tyyli tällä palstalla. Lupasin vain pillimehun päivän yhdys sana hirviöistä.
Pääsiäsateria vasta pääsiäisenä, tänään ei vielä ole ilon päivä.
Myöhäinen lounas oli pizzaa ja pian lapset kärtsää takassa makkaraa. ollaan mökillä. Huomenna peruslammasta :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"] Eilistä jauhelihakeittoa. Pääsiäinen kun ei merkitse meille mitään, niin ei ole juhla-aterioitakaan. [/quote] Pitkistä vapaista tai töiden pyhäkorvauksista kuitenkin nautitte...? [/quote] Oletko ahne kristitty, joka ei soisi muille edes vapaa-aikaa tai työehtosopimuksessa määrättyjä pyhäkorvauksia?
[/quote]
Juuri näin.
Tai sitten ihmettelen miksi pitää mainostaa ettei kirkollisilla pyhillä ole mitään merkitystä, silti niistä kuitenkin ollaan nauttimassa täysin rinnoin. Eli onhan niillä merkitystä sittenkin...
[/quote]
Paitsi että kirjoittaja jolle aloit nälvimään, ei sanonut sanallakaan nauttivansa kirkollisista pyhistä. Sen sinä keksit omasta päästäsi saadaksesi ilkeillä ihmiselle joka ei sinun uskonnollisia näkemyksiäsi jaa.
Mitä sitten vapaista nauttimiseen tulee, niin useimmat ihmiset nauttivat vapaa-ajastaan muistakin kuin uskonnollisista syistä. Vapaasta nauttiminenkaan ei ole kristittyjen yksinoikeus. Minä en näistä pitkistä pyhistä nauti siksi, että ne sattuvat olemaan kirkollisia pyhiä vaan siksi, että pitkä viikonloppu tekee hyvää. Kaipaan minäkin tällaista hengähdystaukoa työstä vaikken uskovainen olekaan. Minulle tämän hengähdystauon uskonnollinen sanoma on täysin yhdentekevä, mutta vapaata tarvitsen minäkin ja katson olevani oikeutettu nauttimaan vapaa-ajastani.
Kertoisitko sinä ystävällisesti minulle, että miksi sinua häiritsee se, jos uskonnottomatkin ihmiset nauttivat lomasta? Mikset soisi heille edes mukavaa ja nautinnollista pitkää viikonloppua? Miten se on sinulta pois, että muutkin kuin uskovat tykkäävät olla vapaalla?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:55"] Itse teen ystävilleni tänään alkuruuaksi rapupannun minkä seurana hapankorppuun rullattua kylmäsavulohta sekä punasipuli mousse, noiden seuraksi tein itse hiivaleipää, pää ruuaksi teen karitsan karetta jonka olen marinoinut itse tehdyssä punaviini bbq:ssa, maalaan lautaselle paahdettua paprika majoa, seuraksi tulee palsu pyre sekä hedelmä balsamicossa marinoituja ruusukaaleja :) [/quote] Taidat olla kokki koulutukseltasi? [/quote] Aikaisemmalta koulutukseltani ja ammatiltani kokki. Nykyään siirtynyt lukemaan itseäni DI kone inssiksi :)
[/quote]
Kamalaa luettavaa nuo yhdyssanat. Tai pikemminkin niiden puute!
punasipuli mousse
pää ruoka
punaviini bbq
paprika majo
palsu pyre
hedelmä balsamico
kone inssi
Tuo oli ehkä palstan kauhein pläjäys tänään, saat pillimehun :D
[/quote]
Tuleeko sinulle uutisena se, ettei kaikkia kiinnosta sun sormi ojossa saarnaamisesi? Minä ainakin ymmärsin, mitä hän laittaa ruuaksi. Meitä on paljon, jotka emme pidä aihevapaa-palstaa sellaisena, että viitsisi oikolukea tekstiä...
ohis
[/quote]
Meitä on paljon, jotka osaamme kirjoittaa yhdyssanat oikein ihan ilman oikolukua suoraan tekstiin. Toisaalta olet oikeassa, kyllä kirjoitus asiansa ajaa, jos lukija ymmärtää viestin.
Ap tässä. En keskusteltua aloittaessani, ja nyt tätä muutaman tunnin kuluttua tsekkaamaan tultuani ja pääsiäispäivälle mahd. ateriavinkkejä odottaneena ajatellut, että suurin osa keskustelusta olisi lapsellista riitelyä tai äidinkielen opettajien kokoontumispaikka... ;)
Li
sää ruokaideoita saa laittaa, kiitos, ja pitkäperjantaina paastoavat: mitä syötte pääsiäisateriaksi? :)
Pääsiäisiloa itse kullekin, niin kristityille kuin muillekin!
ps. Karitsa oli suussa sulavaa, samoin uunijuurekset. Suosittelen niille mausteeksi rakuunaa!
Lohta ja possupaistia, perunaa, kantarellikastiketta, salaattia ja jälkkäriksi puolukkarahkaa.
Perunoita, seitanpaistia, ruskeakastiketta ja salaattia. Jälkiruoaksi vegepashaa. :)
Kylmäsavustettua lohta ruisleivällä, juustokakkua. Aamupalaksi lohileivät, sitten ulkoiltiin ja kahvit termarissa. Tultiin takaisin mökille ja lämmitettiin sauna, olutta ja kuoharia. Tehtiin toiset lohileivät. Lueskellaan, hakataan halkoja, lämmitetään sauna toisen kerran illaksi, paistetaan nuotiossa makkarat. Jossain kohtaa kahvia ja juustokakkua jos ehtii ja jaksaa. Kaapin kätkössä on mustikkasuklaata ja lakua.
Päivällä syötiin kantarellikeittoa ja nyt illaksi ollaan tekemässä blinejä mädillä, smetanalla ja sipulilla sekä sienisalaatilla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:06"]Iltapäiväruuaksi tulee nakkistroganoffia ja riisiä, itselleni teen linssikeittoa.
Laitan "paremman ruuan" vasta sunnuntaina. Katan pöydän juhlavaksi ja laitan kynttilät ja kukat pöytään. MItään lampaanvauvoja meillä ei kyllä syödä.
[/quote]
Mistäs ne sun nakit on tehty? Sian-, naudan-, ja broilerinvauvoista?
Ristiinnaulittua siikaa ja vihanneskiusausta. Jälkiruuaksi kärsimyshedelmämousse.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:06"]Iltapäiväruuaksi tulee nakkistroganoffia ja riisiä, itselleni teen linssikeittoa. Laitan "paremman ruuan" vasta sunnuntaina. Katan pöydän juhlavaksi ja laitan kynttilät ja kukat pöytään. MItään lampaanvauvoja meillä ei kyllä syödä. [/quote] Mistäs ne sun nakit on tehty? Sian-, naudan-, ja broilerinvauvoista?
[/quote]
Höps nyt vaan. Kaikkihan sen tietää, että nakit on campingin ja HK:n sinisen vauvoja.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 18:01"]
Perunoita, seitanpaistia, ruskeakastiketta ja salaattia. Jälkiruoaksi vegepashaa. :)
[/quote]
Aaah, kerro lisää vegepashasta!
Salaattia, pihvejä, uuniperunoita valkosipuli+paprika-täytteellä, lämmin lisuke pannulla paistettua parsakaalia+paprikaa ja chilikastiketta
Jälkkäriksi suklaamunia, sunnuntaiksi leivon