pitkäperjantain menu
Mitäs teillä syödään tänään? Täällä uunijuurekset hautumassa ja seuraksi pannulla paistettua karitsan paahtopaistia ja valkosipulikermaviilikastike. Lisäksi vihreä salaatti. Jälkiruuaksi suklaamunia ja kirsikkajuustokakkua.
Kommentit (76)
Pariloitua kalaa, pottuja, parsaa ja hollandaise kastiketta. Jälkiruokana pullaa ja suklaamunia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"]
Eilistä jauhelihakeittoa. Pääsiäinen kun ei merkitse meille mitään, niin ei ole juhla-aterioitakaan.
[/quote]
Pitkistä vapaista tai töiden pyhäkorvauksista kuitenkin nautitte...?
[/quote]
En ole tuo jolta kysyit, mutta miksi ihmeessä heidän perheensä ei saisi nauttia pitkistä vapaista tai töiden pyhäkorvauksista siinä missä muutkin?? Työnantajahan ne korvaukset maksaa joten mikseivät ne silloin kuuluisi kaikille tasapuolisesti?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"]
Eilistä jauhelihakeittoa. Pääsiäinen kun ei merkitse meille mitään, niin ei ole juhla-aterioitakaan.
[/quote]
[/quote]
Joo, valitettavasti työpaikalla ei ole toimintaa arkipyhinä eikö viikonloppuina. Vitun TES!
[/quote]
[/quote]
En mä sitä päätä, että näistä päivistä maksetaan enemmän tai saa extravapaata. Mun puolesta vaikka poistaisitte kaikki arkipyhät, mutta niin kauan kun niitä on niin nautin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"]
[/quote]
[/quote]
Olen ohis, mutta tietenkin, miksi emme nauttisi vapaista???
Meillä syödään tänään pekonikanaa, hasselbackan perunoita, höyrytettyä kukka- ja parsakaalta. Ei jälkkäreitä.
[/quote]
[/quote]
Oletko ahne kristitty, joka ei soisi muille edes vapaa-aikaa tai työehtosopimuksessa määrättyjä pyhäkorvauksia?
Pottuja, uunilohta kermaviilikastikkeella ja fetasalaattia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"] Eilistä jauhelihakeittoa. Pääsiäinen kun ei merkitse meille mitään, niin ei ole juhla-aterioitakaan. [/quote] Pitkistä vapaista tai töiden pyhäkorvauksista kuitenkin nautitte...? [/quote] Oletko ahne kristitty, joka ei soisi muille edes vapaa-aikaa tai työehtosopimuksessa määrättyjä pyhäkorvauksia?
[/quote]
Juuri näin.
Tai sitten ihmettelen miksi pitää mainostaa ettei kirkollisilla pyhillä ole mitään merkitystä, silti niistä kuitenkin ollaan nauttimassa täysin rinnoin. Eli onhan niillä merkitystä sittenkin...
Kun meillä ei syödä pitkänäperjantaina lihaa (vasta sunnuntaina) sain hyvän idean Yotam Ottolenghin Välimeri lautasella -ohjelmasta (Yle Teema ja Areena): kokonaisena paistettu kala tomaattiperunapedillä. Oli to del la hyvää! Lisukkeena salaattia eri lajikkeista, jälkäksi hedelmiä.
Kasvislasagne ja salaatti. Ollaan kasvissyöjiä.
Tänään uunilohta, lohkoperunoita, kermaviilikastiketta ja salaattia. Mämmiä ja suklaamunia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"] Eilistä jauhelihakeittoa. Pääsiäinen kun ei merkitse meille mitään, niin ei ole juhla-aterioitakaan. [/quote] Pitkistä vapaista tai töiden pyhäkorvauksista kuitenkin nautitte...? [/quote] Oletko ahne kristitty, joka ei soisi muille edes vapaa-aikaa tai työehtosopimuksessa määrättyjä pyhäkorvauksia?
[/quote]
Juuri näin.
Tai sitten ihmettelen miksi pitää mainostaa ettei kirkollisilla pyhillä ole mitään merkitystä, silti niistä kuitenkin ollaan nauttimassa täysin rinnoin. Eli onhan niillä merkitystä sittenkin...
[/quote]
Ehdotan, varsinkin tässä taloudellisessa tilanteessa, että pyhälisät maksettaisiin vain kirkkoon kuuluville. Mikä pyhäpäivä tämäkään perjantai on ihmiselle, joka ei kuulu kirkkoon?
Itse teen ystävilleni tänään alkuruuaksi rapupannun minkä seurana hapankorppuun rullattua kylmäsavulohta sekä punasipuli mousse, noiden seuraksi tein itse hiivaleipää, pää ruuaksi teen karitsan karetta jonka olen marinoinut itse tehdyssä punaviini bbq:ssa, maalaan lautaselle paahdettua paprika majoa, seuraksi tulee palsu pyre sekä hedelmä balsamicossa marinoituja ruusukaaleja :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:55"]
Itse teen ystävilleni tänään alkuruuaksi rapupannun minkä seurana hapankorppuun rullattua kylmäsavulohta sekä punasipuli mousse, noiden seuraksi tein itse hiivaleipää, pää ruuaksi teen karitsan karetta jonka olen marinoinut itse tehdyssä punaviini bbq:ssa, maalaan lautaselle paahdettua paprika majoa, seuraksi tulee palsu pyre sekä hedelmä balsamicossa marinoituja ruusukaaleja :)
[/quote]
Taidat olla kokki koulutukseltasi?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:55"]
[/quote]
Taidat olla kokki koulutukseltasi?
[/quote]
Aikaisemmalta koulutukseltani ja ammatiltani kokki. Nykyään siirtynyt lukemaan itseäni DI kone inssiksi :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 14:48"]
[/quote]
[/quote]
No mitä tässä sitten pitäisi tehdä? Olen opettaja ja koulu on tänään ja maanantaina kiinni. Töitä teen kyllä kotona molempina päivinä. Ei tässä auta kuin nauttia, vaikkeivät nämä minun uskoni mukaisia päiviä olekaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 15:55"] Itse teen ystävilleni tänään alkuruuaksi rapupannun minkä seurana hapankorppuun rullattua kylmäsavulohta sekä punasipuli mousse, noiden seuraksi tein itse hiivaleipää, pää ruuaksi teen karitsan karetta jonka olen marinoinut itse tehdyssä punaviini bbq:ssa, maalaan lautaselle paahdettua paprika majoa, seuraksi tulee palsu pyre sekä hedelmä balsamicossa marinoituja ruusukaaleja :) [/quote] Taidat olla kokki koulutukseltasi? [/quote] Aikaisemmalta koulutukseltani ja ammatiltani kokki. Nykyään siirtynyt lukemaan itseäni DI kone inssiksi :)
[/quote]
Oho, en olisi uskonut, että kukaan lukion käynyt kirjoittaisi tuollaista tekstiä.
Tänään syödään lohta smetanalla ja pestolla, linssisalaattia ja ruusukaalia. Huomenna ravintolassa. Sunnuntaina karitsaa vanhempieni luona ja maanantaina lihapullia, sienimuhennosta ja jotain perunasta.
Eiliset jämät salaattibaarissa käynniltä ja pepsi maxia.