Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä luontaistuotteita masennukseen?

Vierailija
15.05.2008 |

Olen ajoittain todella maassa, synnytyksestä vuosi, voi olla tietty sjm kyseessä, mikään ei kiinnosta, ei jaksa siivota, lapsille vain perushoito, tulee tiuskittua turhasta, ei jaksa eikä kiinnosta kyläillä, voisi periaatteessa vain maata koko päivän ja päivän kohokohta on joku rimakauhua ja rakkautta. Mutta välillä taas tuntuu että kaikki on paremmin, jaksaa innostua ja on hyvällä tuulella, kovin ailahtelee, nyt on ollut viikko tällaisia mustia päiviä.Minulla on korkea kynnys lähteä lääkärille masennuksesta puhumaan, en kehtaa ja hävettää että minulla olisi masennus, vaikka tiedän että oikeista masennuslääkkeistä varmasti olisi apua. Mutta jos tiedät jotain hyviä luontaistuotteita mistä voisi masennukseen olla apua niin kerro ihmeessä, jotain muutosta tähän pitää nyt saada, ei jaksa tällaista enää.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

b-vitamiini

Vierailija
2/2 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja ulkoilu on kaiken a ja o, liikunta tutkitusti tehoaa aivan yhtä hyvin kuin masennuslääkkeet. Liikunta saa mielihyvähormonitoiminnan käyntiin. Kosketus on toinen, joka vaikuttaa mielihyvän kokemiseen. Voisiko joku hieroa hartoitasi tms.? Elintarvikkeista omega-3 on hyväksi mielialalle, sitä saa rasvaisista kaloista, kuten lohesta- syö siis kalaa kaksi kertaa viikossa. Tumma suklaa kohtuullisesti nautittuna on myös suotuisaa mielialalle, samoin banaanit. Ylipäätään kevyt ja terveellinen ruokavalio, se että jaksaa kiinnittää huomiota omaan syömiseensä (terveessä mitassa) parantaa mielialaa. Monia auttaa myös sosiaaliset kontaktit, toivottavasti sinulla on ystävä/ystäviä ja jos ei ole, hakeudu vaikka johonkin äiti-lapsi -kerhoon, muskariin tms.yritäthän myös nukkua riittävästi, jos vain saat tilaisuuden? Riittävä uni vaikuttaa suoraan mielialaan (sillä se vaikuttaa hormonitoimintaan). Hyvää jatkoa sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla