Lahjojen jako aattoaamuna
Mitä mieltä olisitte jos jakaisitte lahjat jo aattoaamuna, olisi lahjat aattoaamuna kuusen alla odottamassa kun lapset heräävät?
Kommentit (92)
No erikoista minusta. Ne on jouluPÄIVÄN aamuna siellä kuusen alla, jos aamulla jaetaan. Suomessa ja meilläkin jaetaan aattoiltana.
Kas kun ei jo ensimmäisenä adventtina. Mitä sitä turhaan lapsia pitää jännityksessä.
Miksi ihmeessä haluaisimme jakaa ne jo aattoaamuna? Aatostahan menee lapsiltakin mielenkiinto jos jo aamulla jaetaan, pointti on odottaa sitä iltaa
Meillä lahjat ovat siellä usein odottamassa ja jaetaan ruuan jälkeen. Jos olisi pienempiä lapsia, niin jaettaisiin jo heti, kun kaikki ovat paikalla, ettei lasten tarvitse odottaa, mutta meillä on jo isompia.
Tietenkin voi jakaa aattoaamuna. Ja lahjathan ovat olleet paketoituina kuusen alla jo kauan.
En itse suostuisi moiseen. Sen ymmärrän jos tilauspukilla ei ole kuin aamupäivä-aikoja mutta luullakseni harva haluaa pukkia paikalle ennen joulurauhan julistusta. Liian aikainen jakaminen minusta vesittää koko homman.
No me ollaan jo useampana vuotena tehty noin. Lahjat yöllä kuusen alle ja aamupalan jälkeen avataan ne. Saa olla loppupäivän rauhassa kun muksut eivät hypi seinille.
No voihan ne jakaa vaikka jo aaton aaton iltana mutta Suomessa ollaan etuajassa jo silloin kun ne jaetaan aattona. Joulupäivänä jaetaan useimmissa muissa maissa ja aatto on valmistautumista. Minusta suomalainen tapa on kiva, sopii pimeään talvi-iltaan että joulupukki tulee ja jakaa lahjat. Tai että jaetaan illalla lahjat ylipäätään.
Meilläkin on toimittu näin jo vuosia.
Olen sitä mieltä että ei meille tuota käytäntöä.
Jos joku jakaa niin ihan sama minulle. Itse en tykkää - kun kerran kysyit, mitä mieltä olisin.
Meillä jaetaan aamulla, nimittäin joulupäivän aamulla. Aattoiltana kun lapset jo nukkuu, laitetaan kuusen alle. Aamulla siellä odottamassa.
Aikoinaan kotona oli tapana, että aattoaamuna sai yhden lahjan ja loput sitten aattoillallisen jälkeen. Nykyään paketteja niin vähän, että avaamme kaikki illalla. Muutamissa maissahan tapana avata joulupäivän aamuna lahjat, mutta viime kädssä jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo.
Ei missään nimessä. Aaton ihanaa kutkutustahan on just se kun sitä pukkia/lahjoja odotetaan.
Meillä, jo minun lapsuudessa joulupukki on tuonut jo aattoa vasten yöllä yhden joululahjan kaikille, joka avataan aattoaamuna ja loput aattoiltana.
En ole mitään mieltä. Joulu on täynnä hössötystä. Miehen kanssa ostamme yhdet lahjat toisillemme ja vaihdamme ne myöhään aattoiltana.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi jakaa aattoaamuna. Ja lahjathan ovat olleet paketoituina kuusen alla jo kauan.
Tämä on näitä uusmuotoisia jouluja, jotka päättyvät aattona syötyyn päivälliseen. Sitten on niitä vanhanaikaisia, joissa kuusi tuodaan aattona ja koristellaan silloin ja lahjatkin/paketit saadaan silloin illalla eikä ne ole tiisereinä kuusen alla viikkotolkulla. Kukin tavallaan, meillä joulu jatkuu tammikuulle.
Puolison perheessä oli perinne, että tonttu oli aattoaamuksi käynyt tuomassa yhden lahjan jokaiselle lapselle kuusen alle. Yleensä se oli jotain, joka piti lapset poissa aikuisten jaloista, eli vaikka kirja, lautapeli tai legopaketti. Jotain, jonka parissa lapsi viihtyi itsekseen tai lapset yhdessä. Aikuiset sai sitten laitella rauhassa ruokia tai vaikka ottaa itsekin rennosti.
Tämä kuulosti sekä puolisoni että anopin kertomana niin mukavalta, että otimme tämän käyttöön myös omien lastemme kanssa. Pienin lapsemme rakastaa puuhakirjoja, joten puuhakirja ja uudet värikynät on aamupaketissa. Keskimmäinen saa lisäosan magneettirakentelusarjaansa ja esikoinen uuden osan kirjasarjaan, josta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
No me ollaan jo useampana vuotena tehty noin. Lahjat yöllä kuusen alle ja aamupalan jälkeen avataan ne. Saa olla loppupäivän rauhassa kun muksut eivät hypi seinille.
No eikö ne hypi seinille edellisenä iltana ja nuku huonosti kun vaivaa ne lahjat ?
Meillä jaetaan pitkin joulukuuta, melkein joka päivä tontut käyvät ja tuovat paketteja, joten lapsilla on helppo odotella aattoa, jolloin pukki tuo enää muutaman paketin eli ne sukulaisilta ja kummeilta tulevat, ehkä 15-20 jokaiselle lapselle.
Huoh. Jokainen saa tehdä ihan niinkuin itse haluaa.