Kaikki on nykysin tosi apaattisia
Onko iso osa ihmisistä nykysin jotenkin tosi apaattisia verrattuna vaikka muutaman vuoden takaseen? Ei vastailla ryhmäkeskustelujen viesteihin, ei jakseta kiinnostua oikeen mistään jne. Ollaanko me nyt vaan kollektiivisesti hyväksytty että maailma menee päin persettä ja luovuttu uskosta siihen että asiat vois vielä muuttua parempaan suuntaan vai mistä tää johtuu? Vai kuvittelenko koko jutun?
Kommentit (46)
Maailman loppuessa ihmiset vain tuijottavat ruutujaan. Ne on ilmeisesti parasta.
Suomessa on. Asiat on liian hyvin niin on aikaa masentua.
Olen huomannut saman. Omakin olo on apaattinen.
Koronan jälkeen kaikki ei ole palanneet vanhaan.
Itse olen uupunut elämisen kalleuteen. Mitään ei saa vastineeksi tässä maassa enää. Veroja maksetaan mutta mitään palveluita ei ole ainakaan kunnollisia. Kaikki maksaa liikaa, juuri tänään uutisissa sanottiin, että konkurssit laajenee, no ihmekös tuo, ihmisillä ei ole varaa kuluttaa palveluihin eikä oikein mihinkään muuhun kuin pakolliseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuota kun hokee tarpeeksi kauan, kuten valtaapitävät toivovat, on aina oikeutettu syy leikata kansan hyvinvoinnista ja kurjistuttaa meidän elämää. Jatka vaan, olet kunniakkaasti hoitanut oman osuuden orjakansan ruotuun laittamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin uupunut nii en jaksa enää mitään oikeen.
Tämän päivän työelämä on nykyään kohtuuttomen uuvuttavaa. Koko ajan lisätään töitä, mutta aikaa ei saada lisää. Ja se tietotekniikka, aina uusia päivityksiä, joiden jälkeen ongelmia ja siinä sitten oottelet, että pääset jatkaa hommias ja taas vaan vähemmän aikaa tehdä itse työ.
Energiat on aika alhaalla kaikilla. Selviytyminen ja kisa paikasta auringossa imee kaikki mehut. Pitää suorittaa.
Kyllä ainakin itse olen apaattisempi kuin ennen koronaa. Vaikka edelleen teenkin asioita, niin jotenkin monet jutut tuntuu aika yhdentekeviltä eikä tuota enää samanlaista iloa kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Asiat liian hyvin? Ai niinkun sillä tavalla, että ihmiset saa pelkkiä pätkätöitä, ruoan ja asumisen hinnat kallistuneet överisti, nuorten ja perheiden ahdinko niin suurta, että esim. perhesurmia ja nurten väkivaltaa ollut parin vuoden sisään paljon.. sodan uhka jne.
Kyllä minunkin mielestä kuulostaa ihan liian hyvälle.
Niinpäniiiiin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota kun hokee tarpeeksi kauan, kuten valtaapitävät toivovat, on aina oikeutettu syy leikata kansan hyvinvoinnista ja kurjistuttaa meidän elämää. Jatka vaan, olet kunniakkaasti hoitanut oman osuuden orjakansan ruotuun laittamisessa.
Vi..... Mikä pelle olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän työelämä on nykyään kohtuuttomen uuvuttavaa. Koko ajan lisätään töitä, mutta aikaa ei saada lisää. Ja se tietotekniikka, aina uusia päivityksiä, joiden jälkeen ongelmia ja siinä sitten oottelet, että pääset jatkaa hommias ja taas vaan vähemmän aikaa tehdä itse työ.
Jep. Överirankka työelämä monella ja päälle tosiaan ylempänä mainittu keskiluokan kurjistuminen pähkinänkuoressa. Siihen päälle normaalit henkilökohtaiset kriisit, esim. sairastuminen, niin kyllä se elämä on todella kovaa monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat liian hyvin? Ai niinkun sillä tavalla, että ihmiset saa pelkkiä pätkätöitä, ruoan ja asumisen hinnat kallistuneet överisti, nuorten ja perheiden ahdinko niin suurta, että esim. perhesurmia ja nurten väkivaltaa ollut parin vuoden sisään paljon.. sodan uhka jne.
Miten niinkuin omasta mielestä meni? Katso Ukrainaa.
Tiedotusvälinepaasto. Ulos meneminen, opetella olemaan oikeasti läsnä tässä hetkessä, ei menneessä, ei tulevassa, ei huolissa, ei toiveissa, vaan juuri tässä hetkessä. Kohdata satunnaisetkin ihmiset tietoisesti.
Omat arvot selkeäksi; mikä on tärkeää, realistisesti. Itsekuri, selkäranka, vastuun ottaminen omasta itsestään ja tieto siitä, että itse voi vaikuttaa ainoastaan omaan itseensä ja asenteeseensa. Yhteisön tärkeyden ymmärtäminen.
Myötätunto; jokainen kärsii jostain.
Ehkä sitten voitaisiin herätä apatiasta ja ottaa oma voimamme takaisin ja pelastaa maailma!
Minusta maailma on pelastamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpäniiiiin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi..... Mikä pelle olet?
Ei mikään pelle, vaan tyyppi joka näkee asiat niin kuin ne on.
-eri
Ihmiset ovat luopuneet elämän lähteestään Jumalasta ja sitä tyhjyyttä ei nautinnot täytä. Sanna elää vielä vallan huumassa eikä ymmärrä että tyhjää melua se vaan oli. Tämä korruptoi koko maata ja nuorisoa. Nöyryys puuttuu ja uskotaan vaan omiin voimiin ja kun ne uupuvatkin ilman Jumalan virkistävää sanaa ihminen masentuu. Sielunvihollisen ansa.
Voi vi...... säälittävät suomalaiset. Ukrainassa sota jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niinkuin omasta mielestä meni? Katso Ukrainaa.
Tässä nyt on aivan turha alkaa vertailemaan Ukrainaan. Tuolla mentaliteetillahan sun mielestä ihmisen pitäisi olla onnellinen jos varaa vain makaroniin ja ketsuppiin ja lääkkeet jää ostamatta, kunhan ei ole sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi vi...... säälittävät suomalaiset. Ukrainassa sota jne.
Joo, eihän sitä mistään voi olla huonolla mielellä kun jossain päin maailmaa on sota. Afrikassakin nälänhätää on niin ei saa valittaa siitä että rahat ei riitä ruokaan itsellä