Oletko myynyt OSTETAAN (lastenvaate)palstan ilmoituksen perusteella? Miten toimitaan maksun kanssa, jos tarjoan tuotetta sita tuolla palstalla etsivalle? KIITOS neuvoista!!
Kommentit (3)
olen arvioinut tuotteelleni postimaksun ja sitten ostaja on maksanut tuotteen ja postimaksun summan tililleni. Kun rahat näkyvät tilillä postitan tuotteen. Iso tavarat kuten huonekalut, rattaat ym olen myynyt suoraan kotoa tai sitten sopinut treffejä johonkin molemmille sopivaan paikkaan kun itse täällä maalla asumme mutta kaupungissa viikoittain käymme.
Hyviä kauppoja olen tehnyt niin ostaja kuin myyjänäkin eikä koskaan ole ollut mitään isompaa ongelmaa. Pari kertaa on käynyt siten että joku on ilmoittanut ostavansa tuotteen ja maksavansa sen tililleni mutta rahoja ei ole koskaan tullut eikä enää ole kysellyt tuotteen perään.
Myyjälle se on riski, jos ostaja ei lunastakkaan pakettia. Silloin paketti palautuu takaisin ja myyjä joutuu maksamaan paluupostin postikulut saadakseen paketin pois postista takaisin itselleen. Postiennakko mielestäni toimii, jos ostaja maksaa ennakkoon myyjän tilille kaksinkertaiset postikulut. Sitteen myyjä on siinä postiennakkolunastuksessa hyvittänyt hinnasta sen toisen suunnan pois (eräänlainen pantti). Eli joka tapauksessa ostaja maksaa jotain ennakkoon.
eiköhän sitä ostaja uskalla rahan laittaa toisen tilille. Eihän se siellä palstalla ostaa haluiskaan, jos ei tuohon suostuisi.
Kaupungeissa on kätevää, jos pääsee hakemaan.