Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meillä kaksi poikaa, haluaisin tytön...

Vierailija
08.09.2006 |

Kirjoitan nyt tänne asiasta, joka on todella kipeä ja vaikea aihe itselleni. Olen puhunut tästä vain miehelleni, mutta en ole pystynyt puhumaan tästä muille lähimmilleni.

Eli meillä on kaksi aivan ihanaa poikaa joita rakastan yli kaiken, mutta silti mieltäni vaivaa se, että olisin kuitenkin syvällä sisimmässäni toivonut kipeästiä saavani kasvattaa oman tyttöni. Kaiken lisäksi mua ahdistaa se, että musta tuntuu, että ihmiset katsoo säälien kun on kaksi poikaa eikä poika ja tyttö, kuten perheidylliin kuuluu. Me voitais ihan hyvin yrittää kolmatta lasta ja sitä tyttöa, mutta mitä jos kolmaskin lapsemme olisi poika. Pelkään, pystyisinko rakastamaan kolmatta poikaamme vai olisinko vain katkera kun en saanut kolmannellakaan kerralla tyttöä. Suuyrperhettä en koe kykeneväni kasvattamaan.

Toivon, että ette hyökkää kimppuuni kirjoittamalla, että olisit onnellinenkun ylipäänsä sait lapsia ja ne on terveitä ym. Olen käynyt ne asiat läpi jo mielessäni, mutta silti sama tuska on mielssäni. Tarvitsen kipeästi tukea ja lohdutuksen sanoja ja apua siihen, että oppisin unohtamaan kaipuuni ja olemaan tyytyväinen elämääni näin. Mä en halua tuntea näitä tunteita!!!!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kahta poikaani yli kaiken enkä missään nimessä haluaisi, että he olisivat tyttöjä. Olen onnellinen, että heillä on toisensa leikkikaverina ja kaksi poikaa on todella mahtavaa. Silti olen luonteeltani " tytön äiti" ja haluaisin olla jossain vaiheessa mummi myös tyttäreni lapselle. Lisäksi olen itse niin läheinen oman äitini kanssa, että haluaisin sellaisen suhteen myös omaan tyttäreeni.

Kolmatta lasta emme hanki ellei ole 100% varmaa, että olisi mahdollisuus tyttöön. Miksi nykyaikana ei olisi mahdollisuus antaa useamman lapsen perheelle mahdollisuus myös toiseen sukupuoleen?

Vierailija
2/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauti pojistasi ja siitä että heillä on toisensa. Yritä myöhemmin uudelleen, niin ehkä helpompi saada tyttö. Itsellä poika sekä tyttö ja välillä katson kateellisena kun on 2 poikaa (vanhimmat) ja nuorin (vauva) tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti voin sanoa, että ei se perheidylli ole kaikkien mielestä niin, että on oltava poika ja tyttö. Eräs tuttun toivoi kahta tyttöä, mutta toinen oli poika, ja hän oikein kyseli, että mitä hyvää siinä asetelmassa on. Hän siis oikein kaipasi hyviä puolia sille, että sisarukset eivät ole samaa sukupuolta, kun hänestä siinä ei kauheasti hyvää ollut.

Joten älä ainakaan kuvittele, että muut jotenkin säälien katsoisivat. Sinun perheidyllisi on poika ja tyttö, monen muun idylli on se, että lapset ovat samaa sukupuolta. Minä itse peräti ihailen, kun äidillä on kaksi poikaa.

Vierailija
4/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että kun on samaa sukupuolta niin monesti leikit menevät paremmin yksiin ja vanhempanakin pitävät ehkä paremmin yhteyttä eli veljeksille on varmasti hieno juttu että heillä on toisensa. Mutta näin on monesti myös kun lapset ovat eri sukupuoltakin, Tiedän, että nämä ajatukset mitä minulla on, ovat vain omia itsekkäitä toiveitani ja suren omia särkyneitä haavekuviani. Mutta en saa tunteitani tukahdutettua :(

Ihanaa ja lohduttavaa kuulla että joku ajattelee, että katsoo ihaillen kun on kaksi poikaa! Itse aina ajatteln kaikessa mitä muut ajattelee, vaikka tiedän että sillä ei saisi olla merkitystä. Mutta minkäs teet ajatuksillesi ja tunteillesi! :(

Vierailija
5/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit olla varma, että rakastat häntäkin kuten kahta vanhempaakin poikaa. Sitä tuskin tarvitsee pelätä.

Jotenkin ajattelisin, että suru puuttuvasta sukupuolesta ei liity suoranaisesti jo olemassa oleviin tai edes tuleviin toista sukupuolta oleviin lapsiin. Se on jollain lailla erillistä surua unelman menettämisestä, eikä siis surua siitä, että on saanut " väärää" sukupuolta (lapsihan ei voi olla väärää sukupuolta). Ja eiköhän unelman menettäminen ole yksi elämän isoimmista asioista, vaikkei siitä puhutakaan.

Sanotaan, että jokaisella äidillä on yksi lapsi liian vähän. Toisilla se voi ollakin lapsi, toisilla taas tyttö tai poika.

Vierailija
6/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella millaista heillä on aikuisena, tukevat toisiaan, pitävät saunailtoja yms. Minulla on kaksi poikaa ja kolmas poika tulossa. Kyllähän se tyttökin olisi ollut aivan ihana, mutta eipä hän olisi aikuisena voinut jutella veljiensä kanssa tyttöjen juttuja jne. Pikkuisen harmitti kun kuulin että tulisi kolmas poika, mutta hetkeäkään en epäile ettenkö häntä yhtä paljoa rakastaisi. Ihana ajatella ja toivoa että heistä olisi aikuisena toisilleen paljon seuraa.

Vierailija
7/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisikohan sitä sitten vielä neljännenkin. Mullakin on ennestään kaksi poikaa.

Vierailija
8/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kaksi poikaa ja tämä kolmas nyt vauva tyttö. Luulin olevani todellinen tyttö-äiti, mutta oikeasti nyt huomaan todella miten mahtavaa on kun on poikia! Tyttö ei saanutkaa aikaan mahtavia vaatekuluja, kun mieluummin satsaan pikkumiesten vaatteisiin. Joskus kun saa mitä oikein kovasti haluaa, se ei ollutkaan niin erikoista. En tarkoita ettei tyttöni oisi tosi rakas, mutta se tyttöys ei ole niin tärkeä kuin sen ihana luonne! Mutta uskon, että sun kannattaa käydä suru läpi ja tunnustaa se itsellesi. Sääliä et ainakaan saa, minä ainakin saan aina kehuja mun pojista. Taidan itsekin olla aika ylpeä pojistani, kun vielä kaksi kappaletta ja ikiomia! Nauti pojistasi, kun ovat kerran pieniä. Musta myös kiva pukea pojat hienosti, kun löytyy niin mukavia vaatteita.

Vierailija
9/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet miehesi kanssa tästä voinut puhua, kun aihe vähän tabu. Tästä mielestäni voi puhua, mutta ei tietty lasten kuullen. Elämässä ei kaikkea saa ja se on voitava surra. Olen kuullut, että tulee poika, kun yhdyntä ovulaatiopäivänä...meillä toimi..

Vierailija
10/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on monta samaa sorttia, ovat tavallaan ihania ja hauskoja. Jäävät paljon paremmin mieleen kuin perheet, joissa on tyttö ja poika. Tiedän perheen, jossa on 8 poikaa (ei yhtään tyttöä) ja perheen, jossa on 5 tyttöä (ei yhtään poikaa). Jotenkin suloisia perheitä.

Vierailija
11/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuolla toisessa ketjussa puhuttiin lähiönimistä, niin minusta lähiöperheessä on yksi poika ja yksi tyttö. Ei mitään persoonallisuutta. Paljon " erikoisempaa" ja persoonallisempaa on esim. kolme tyttöä tai kolme poikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi