Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet jos lapsesi sotkee?

Vierailija
03.04.2015 |

Miten toimitte jos lapsenne onnistuu töhrimään oikein kunnolla paikkoja selkänne takana? Esim. piirtämään seiniin, levittelemään jauhot pitkin kämppää, taiteilemaan äidin huulipunalla huonekaluihin, heittelemään ruuat pitkin ikkunoita jne? Miten toimitte, siivoatteko sotkut itse vai otatteko lapsen mukaan siivoushommiin? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaan sotkut siivoan, 4-vuotias siivoaa itse jos se vain suinkin on mahdollista ja saa tarvittaessa rangaistuksen sotkemisistaan.

Vierailija
22/23 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan sotke tahallaan, ei ainakaan vielä ole koskaan sellaista tapahtunut. 5-vuotias alkaa itse siivota, esimerkiksi eilen kaatui kukkapurkki ja tuli pyytämään apua imurin kanssa ennen kuin edes huomasin mitä oli tapahtunut. 1,5-vuotiaskin osaa hakea siivouskaapista rätin, jos on vaikka vettä kaatunut lattialle. Lapset ovat aina olleet mukana korjaamassa jälkiä ja muutenkin kotitöissä auttamassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on tökkinyt uudella huulipunalla valkoisen lipaston täyteen pilkkuja, jotka eivät lähteneet melkein itkemälläkään. Harmitti se uusi puna eniten. Poika oli niin pieni, että sanoin vain murheellisella äänellä "voi voi, nyt on äidin huulipuna mennyt rikki. Ei saa ottaa äidin tavaroita." Sitten annoin vesirätin pojalle käteen mallin vuoksi ja rupesin itse jynssäämään jälkiä pois myrkyillä.

En ole koskaan huutanut, raivonnut tai käyttänyt aresteja, mutta eipä toisaalta ole kukaan heitellyt lautasiakaan seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi