Kuinka paljon olet tehnyt "paskaduunia"?
Mikä nyt sitten kenenkäkin mielestä on paskaduunia?
Itse todella vähän. Lukion jälkeen olin 3 viikkoa muovitehtaalla ja lopun kesän kirjapainossa. Ovatko nämä edes paskaduunia? Tuskin ihan paskimasta päästä kuitenkaan kun olivat sisätöitä sentään. Kirjapainossa sai saman palkan päivätöistä kuin muovitehtaassa vuorotöistä siksi vaihdoin. Muuten en kesätöissä ole ollutkaan.
Sen jälkeen olen ollut pelkästään oman alani töissä. Kouluun liittynyt työharjoittelukin oli silloin palkallista ja omalta alalta.
Kommentit (28)
Mä olen ollut ruotsinlaivoja siivoamassa. Ei se ollut niin kamalaa kuin voisi luulla. Mieluummin paskaduuni kuin työttömänä kotona passivoituminen.
nykyisin ylempi toimihenkilö it-alalla, mutta nämä hommathan voi nykytilanteessa loppua ihan milloin vaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:45"]No nii-in, ymmärrän ettei kaikilla ole kunnianhimoa ja kanttia kouluttautua tekemään työtä, josta saa itselleen muutakin kuin rahaa... Turha sitä on siitä avautua! Arvostan jokaista työtä, vaikka pidänkin joitain aika paskoina. Jos on onnellinen (paska)duunissaan niin sitten sille se ei ole paskaduunia kyseiselle henkilölle! Minä pidän mielipiteeni, paskaduunia tehneenä ja nykyiseen erittäin antoisaan työhöni tyytyväisenä. valitan työstäni ehkä kerran puolessa vuodessa, yleensä jostain turhasta. Menen joka aamu ja loman jälkeen töihin innoissani. Koska saan siitä muutakin kuin rahaa. Ehkä tälläisiä kaupan kassojakin sitten on, tosin epäilen.
T. 3
[/quote]
No se on sitten hyvin jos sillä "muulla työstäsi saamalla" voi maksaa laskuja:D
Tein rappusiivousta koko lukioajan. Mansikoita olen poiminut ja istuttanut sekä mansikkapeltoja kitkenyt monena kesänä. Tehdastöistä on kokemusta puolen vuoden ajalta. Lähetin hommat olivat jo oikeastaan aika kivoja, vaikka nekin ovat ns. kouluttamattomien töitä. Niitähän ei enää edes kovin paljon ole.
Paskaduunin määritelmä on yksinkertainen: paskaduuni on sellaista työtä, josta saa surkean palkan.
Liian paljon, kotona tolkutettiin että tärkeintä on aina tehdä työtä. Ei väliä mitä työtä kunhan tekee työtä. Niinpä niin. Kymmenen vuotta lapsuudesta ja nuoruudesta meni hukkaan paskaduunien takia, joita ei edes eläkkeessä huomioida. Omalle lapselle olen antanut vapauden opiskella. Valmistumisen jälkeen saa ja voi tehdä töitä, ihan mitä itse haluaa. Minä mahdollistan opiskelun ilman paskaduuneja.
Opiskeluaikana olen kerännyt tyhjiä tuoppeja yökerhossa ja käyttänyt sitä pikapesukonetta niiden pesemiseen, jossa korissa olevat lasit pestään.
Olen myös kokeillut puhelinmyyntiä ja tehnyt tiedonsiirtoa firman tietojärjestelmästä toiseen manuaalisesti.
14 lisää: Ja sekin ärsyttää, että teen tälläkin hetkellä puhelintyötä (en varsinaista myyntiä, mutta puhelintyötä kuitenkin) ja joillain on otsaa kutsua sitäkin paskatyöksi. Saan siitä 11e/h ja ainoa työ, jonka olen saanut kahden vuoden aikana runsaasta hakemisesta huolimatta (olen korkeakouluopiskelija). Että repikää siitä tässä taloudellisessa tilanteessa.