Moi!Kirjoitapa joku itse keksitty sana, tai joku möläytys!
Kommentit (27)
Maituva. Kesti monta tuntia ennen kuin se oikea sana tuli mieleen. Outoa ettei keskustelukumppani edes huomannut virhettä, tai sitten ymmärsi kysymättäkin mitä tarkoitin.
Kerran totesin että " katopa ku on kaino vieno!!", koirasta kaverille puhuin ja tarkoitus oli sanoa että kaino hymy/vieno hymy sillä koiralla. Mulle on käyny paljonkin näitä, etten osaa päättää mitä sanaa käyttäisin ja sitten tulee joku tosi järkevän kuuloinen sekoitus. En kyllä sitten tiiä meinasitko tällasia mölöytyksiä?
Sitten on tullut käytettyä sanaa "nyttiinsä", just :D
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 01:33"]
Kerran totesin että " katopa ku on kaino vieno!!", koirasta kaverille puhuin ja tarkoitus oli sanoa että kaino hymy/vieno hymy sillä koiralla. Mulle on käyny paljonkin näitä, etten osaa päättää mitä sanaa käyttäisin ja sitten tulee joku tosi järkevän kuuloinen sekoitus. En kyllä sitten tiiä meinasitko tällasia mölöytyksiä?
[/quote]
Kaikenlaiset mukavat möläytykset sallitaan <3
Verbi "peppuroida". Käytän sitä usein mutta en ole keksinyt. Elina Karjalainen käyttää tätä sanaa Uppo-Nallessa. Varsinkin Laulava Lintukoira peppuroi välillä (ei tee niinkuin Reeta tahtoo tai tekee jotain hassua ja omituista). Selitys: olla jotenkin vastahankainen, "vastarannan kiiski".
Slutsibambamtzakatzsakaboomboom verbi ja kiinnostaisi toteuttaa aika useinkin.
Törseetä = torkeen siistiä :) olin niin innoissani että en edes ehtinyt ajatella
Piplakka. Silakan ja pippelin risteytys.
Kekseliäitä sanafiilistelijöitä täällä<3 Pitäkää hyvä maku, vaikka tuhmuuksia tulisi mieleen.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 01:28"]
Vahingossa keksitty uusi sana: ronkelo. Pieni maisti ja sanat sekasin :D Eli lonkeron uusi nimi
[/quote]
Ronkeli on kranttu ihminen. Konkelo on kaatunut puu, joka on jäänyt roikkumaan toisten varaan. Ronkelo on varmaan sitten nirso, pystyyn kuollut puu.
Nassuttaa; "mitä sä nassutat? Mä haluun nassuttaa ruokaa! Mennään nassutteleen jonnekkin muualle."
En tiedä mitä oikeasti tarkoittaa, mutta käytän joskus, sopii aika moneen asiayhteyteen!
Katkis= pienellä varustettu mies= katkarapu sanasta. Puhumme ystävien kanssa katkis ja kookos miehistä kun kysymme kokoa. Joitakin miehiä kutsumme ihan ns nimellä katkis :D "Mitäköhän katkikselle kuuluu"
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 02:00"]Katkis= pienellä varustettu mies= katkarapu sanasta. Puhumme ystävien kanssa katkis ja kookos miehistä kun kysymme kokoa. Joitakin miehiä kutsumme ihan ns nimellä katkis :D "Mitäköhän katkikselle kuuluu"
[/quote]
Tuo katkis on todella vanha muunnos katkaravuista ja myös käytetty miehen vehkeestä. 80-luvulla jo puhuttiin katkiksista, joten tuskin on ihan teidän keksimä. Että silleen.
Vaihturi....sana on siis itse keksitty ja ollut meillä käytössä ainakin 10vuotta. Nyt sitä käyttää jo jotkut tututkin. Kuka tietää mikä on tää vaihturi? :)
Huutoma (=kertoma eli 5!=5*4*3*2*1)
Vahingossa keksitty uusi sana: ronkelo. Pieni maisti ja sanat sekasin :D
Eli lonkeron uusi nimi