Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan jäädä altavastaajaksi

15.09.2006 |

Pikku prinsessamme on nyt syntynyt ja hyvissä ajoin täällä jo nimeä hänelle pähkäilin. Suosikkinimi on vaihtunut useamman kerran ja kyllähän siinä niin kävi, että kun vauvan näki, niin nimimakukin muuttui.

Isosisaruksethan ovat siis

Joonas Ilmari

Johanna Emilia

Julia Josefiina

Janika Vilhelmiina.

Suosikkinimiäni ovat viime aikoina olleet Jenni, Jade ja Jasmiini. Jasmiini kyllä sitten tippui jo ennen synnärille lähtöä. Aluksi synnytyksen jälkeen tuntui, että Jade voisi olla ihana nimi pienelle jalokivellemme, mutta sitten tulin siihen tulokseen, että on kuitenkin vähän liian erikoinen. Jenni taas ei tuntunut sopivan vauvalle ollenkaan ja niinpä tulinkin siihen tulokseen, että Jenna olisi paras. Silloin kaikkien tyttöjen etunimessä toinen kirjain olisi eri ja kaikki tyttöjen nimet päättyis a:han. Oletin miehenkin tykkäävän Jennasta, koska näin ilmoitti joskus kolme kuukautta sitten. Mutta kävikin niin, ettei mies enää tykkää Jennasta, vaan hänen suosikkinsa on Jasmin.

Jasminista mulla on tullut mieleen, että onko se hieman vaikea taivuttaa. Osaakohan isosisaruksetkaan taivuttaa sitä oikein... Pikku hiljaa alan ehkä tottua tuohon nimeen, mutta mies kyllä sanoi, että jos sinä Jennan vauvasta haluat, niin tehdään sitten Jenna, mutta sanoi kyllä, ettei hän oikein tykkää siitä nimestä. Velipoika olisi kanssani Jennan kannalla, mutta tytöt ovat nyt kaikki Jasminin kannalla. Eli minä ja poika ollaan altavastaajia.

Pidänkö kiinni Jennasta vai taivunko enemmistön tahtoon? Onko kellään kommenttia?

AliceDesiree ja pikku neiti 1 vk

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli mieleen, että se nimi voisi olla muodossa Jasmiina tai Jasmina. Loppuisi a:han eikä taivutuksessakaan tulisi ongelmia.

Vierailija
2/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin se oli jopa suosikkini nimivaihtoehdoista, mutta nyt se tuntuu vähän liian raskaalta eli jää pois laskuista ;-).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta minä taipuisin Jasminin puolelle, koska yksinkertaisesti on NIIN kaunis nimi. No, ehkä puolueellinen mielipide, kun meidän tytön toinen nimi, mutta kuitenkin. Sopisi erinomaisesti teidän sisarussarjaan, jos ei kaikista kaavoista välttämättä tahdo kiinni pitää. Voishan sen ajatella niinkin, että sitten ei Joonas olisi enää ainoa konsonanttiloppuinen nimi, eli sikäli Jasmin " tasoittais" tilannetta =).

Mutta jos haluatte Je -alun, niin eikös Jessi olisi aika kiva vaihtoehto sekin, ei olisi ihan niin suosittu kuin Jenna. Entäs Jennina tai Jessika?

4/11 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös Joonas ja minusta Jasmin sopis ihanasti muutenkin katraaseenne :o)!!

Tosin Jennakin käy kivasti..itse en vaan oikein siitä nimestä välitä ja kun taas Jasminista tykkään tosi paljon niin oon ehkä hiukan puolueellinen pohdinnoissani!!

Ja ehkäpä, jos oot jo Jasminiin tottunut sinäkin niin kallistuisin enemmistön kannalle ja tytöstä tulis Jasmin!!

Tai jos mies ja tytöt suostuu Jennaan niin Jenna Jasmiina kävis kivasti tai ihan Jenna Jasmin :o)!!

Onnea tytöntylleröstä ja tsemppiä nimipähkäilyihin..se ei oo aina helppoa..tiedetään ;o)!!

Vierailija
5/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän olisi kattanut molemmat kriteerit.

Mutta jos se nyt ei sitten käy, niin pidätkö seuraavista:

Jutta

Jonna

Josiina

Jinna?

Vierailija
6/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin jo pikku hiljaa ruveta luopumaan Jennasta enemmistön painostuksen alla, mutta nyt aamulla Joonas-poika ilmoitti hyvin painokkaasti, että Jenna on ehdottomasti parempi eikä hän halua niin kovasti rakastamastaan pikkusiskosta Jasminia ;-). Ja kas kummaa, 5-vuotias Julia ilmoitti myös, että hänkin haluaa vauvasta Jennan (tätä mieltä hän oli jo alunperinkin, hetkellisesti vain kävi Jasminin puolella). 6-vuotias Johanna loukkaantui verisesti, jos vauvasta ei tulekaan Jasminia... ;-) Että saas nyt sitten nähdä, miten käy. Itse olin tosiaan jo valmistautunut antamaan periksi, mutta nyt Joonaksella ja Johannalla on niin voimakkaat vastakkaiset mielipiteet. Kumpi tulee tyytyväiseksi, kumpi joutuu pettymään.

Ystäväni siskon tyttö on nimeltään Jenna Kiia Jasmin, joten en tiedä, viitsiskö vauvasta tehdä Jenna Jasminin. Täytyy miettiä. Se olisi kyllä aika hyvä kompromissi.

Joku taisi ehdottaa nimeksi Jonnaa. Sekin on muuten ihan hyvä nimi, mutta jotenkin Johanna ja Jonna on minusta vähän liian lähellä toisiaan. Muutenkin uusien nimivaihtoehtojen ehdottaminen on vähän turhaa, kun todellakin kaikki j-nimet on käyty läpi.

körömölli:

Onnea tytöntylleröstä ja tsemppiä nimipähkäilyihin..se ei oo aina helppoa..tiedetään ;o)!!

Kiitos :-).

Vierailija
7/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimen puolestapuhuja; eli Jemina. Sopisi mielestani myos teidan sisarusparveen samoin kuin Jenna/Jasmin tai vaikka Jelena? Mutta itse olen tuohon Jemina:ani niin tottunut etta sita siis ehdotan...

Vierailija
8/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Jenna-tyttö, joka tykkää kovasti nimestään. Taipuu myös hyvin (Jennalle, Jennalla jne.)

Vierailija
9/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Jasmin on kauniimpi nimi kuin Jenna, vaikka ei se Jennakaan mikään huono nimi ole. Äänestäisin kuitenkin naisellista ja nättiä Jasminia. Jemina olisi myös oikein hyvä vaihtoehto, mutta ilmeisesti te olette jo miettineet aikanaan sitäkin.

Jos vielä saan sitten sanoa mielipiteeni lasten nimeämisestä, niin minun mielestäni vanhemmilla on täysi oikeus antaa nimi omalle lapselleen. Itse ajattelen niin, ettei sisarusten mielipiteille tarvitse antaa kovin suurta painoarvoa, vaan vanhemmat saavat päättää nimen. Sisarukset saavat todennnäköisesti sitten aikanaan antaa nimet omille lapsilleen :) Tämä siis oli vain minun pohdintaani. Jokainen tekee tavallaan.

Vierailija
10/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan muutaman...

-jassi

-jasmi

-jessi

-jessiina

-janessa

-jadelia

-jenniina

-

Vierailija
11/11 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a_n_u:

Jos vielä saan sitten sanoa mielipiteeni lasten nimeämisestä, niin minun mielestäni vanhemmilla on täysi oikeus antaa nimi omalle lapselleen. Itse ajattelen niin, ettei sisarusten mielipiteille tarvitse antaa kovin suurta painoarvoa, vaan vanhemmat saavat päättää nimen. Sisarukset saavat todennnäköisesti sitten aikanaan antaa nimet omille lapsilleen :) Tämä siis oli vain minun pohdintaani. Jokainen tekee tavallaan.

Itse asiassa olen kanssasi aivan samaa mieltä. Tänään juuri tuota ajattelin, että kyllähän meidän täytyy miehen kanssa nimestä tehdä päätös.

Mulla on nyt sillä tavalla jännä tilanne, että kun enemmistö onkin siirtynyt Jennan kannalle (myös Jasminia kovasti kannattanut 6-vuotiaamme), niin itse en enää tiedä, kummanko haluaisin. Jasmin ei siis enää tunnukaan yhtään hassummalta. Voi tätä päättämätöntä vaaka-luonnetta... ;-). Mutta täytyy nyt tosiaan jättää vähemmälle tuo lasten mielipiteitten kysely ja tehdä aikuisten päätös.

Kaikki erikoisimmatkin j-alkuiset nimet olen vähintäänkin kymmeneen kertaan käynyt läpi, joten mitään uutta suosikkia sieltä ei varmasti enää nouse. Kaksi ehdokasta on jäljellä. Ilmoittelen päätöksestämme viimeistään sitten kun ristiäiset on pidetty ;-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi