Onko 36-vuotiaan naisen elämä täysin ohi? Vieläkö ehtii kokemaan miesten ihailua? Ikäkriisi
Ahdistaa tuleva 40v syntymäpäivä ja rupsahtaminen. Mihinkään kuntosalille tai ryhmäliikuntaan en kehtaa mennä, kun täynnä upeita 21v naisia.
Kertookaa jotain hyvin säilyneitä yli 40v naisia?
Kommentit (79)
Nyt kun aloitat niin ilman liikuntaa et osaa edes elää kun täytät 40.
Kokeile ja löydä oma lajisi. Itselle se oli se kirottu kuntosali sitten kuitenkin. 2 vuotta kävin ja kirosin melkein joka kerta. Sitten vasta alkoi maistumaan kun olin 2 kuukautta "tauolla" ja kroppaan sattui joka paikkaan. No ei sattunut mutta oli kankea liikkua ja rajoitukset liikeradoissa havaittavissa.
Nyt 10 vuotta takana / 52v ja viimeksi sunnuntaina kuulin etten kauneusunia tarvitse :)
Ota PT. Ohjaa ruokaa koska siitä hoikkuus tulee kun syö oikein sekä tietty treeniohjelma.
Itse joudut opiskelemaan myös miten minäkin toimii. Kannattaa aloittaa pikku hiljaa nyt koska yli 40v aineenvaihdunta on selvästi heikompaa ja sen yhden kilon pudotus vaatii paljon työtä.
Kyllähän se PT maksaa mut se maksaa itsensä takaisin kun et tarvitse kokoaikaista lääkitystä. Liikunta auttaa nukkumaan paremmin ja jaksat juosta perheenjäsenten mukana.
Tärkein on löytää itselle oma laji.
Olen 35-vuotias mies ja ahdistunut ihan samoista asioista. Tuntuu, etten ole enää mitään muuta kuin viemäriin valuva ulkonäkö. Nykymaailma tuntuu puristavan seinien väliin ulkoisilla vaatimuksilla, joihin ei vaan kykene enää vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 36v ja tunnen oloni itse ainakin seksikkäämmäksi kuin koskaan elämässäni aiemmin. En ehkä saa huomiota enää nuoremmilta miehiltä, en tosin edes haluaisi, mutta oman ikäisiltä miehiltä saan. Vaikka se ei sinänsä ole merkityksellistä, tuntuu se mukavalta toisinaan ja antaa piristystä omaa seksielämään.
Päätä, että seksikkyys ei ole vain ulkoista kauneutta tai kiinni muutamasta kilosta. Pukeudu itsellesi sopiviin, mutta tyylikkäisiin vaatteisiin. Pidä ihosta ja hiuksista huolta. Hymyile paljon. Ole ystävällinen, lempeä ja aito. Nauti elämästä ja pidä hauskaa, naura. Lue kirjoja, pohdi elämää ja hanki siten sivistystä ja ymmärrystä ympäröivästä maailmasta.
Jokin urheiluharrastus, oli se sitten mikä tahansa, auttaa kantamaan vartaloa kauniisti. Minulla se on kuntosali, mutta mikä tahansa käy juoksusta judoon tai uinnista vuorikiipeilyyn. Tärkeintä on olla sinut oman vartalon kanssa.
Mieti, kun tulet huoneeseen, että olet tosi seksikäs ja upea näky. Vaikka se ei pitäisi paikkaansa ihan kokonaan, se saa oman olosi seksikkäämmäksi. Oma salainen juttuni on, että mietin seksikkään miehen kohdalla, että millaista kyseisen miehen kanssa olisi sängyssä. Se jotenkin saa oloni virittymään ja joskus tuntuu, että mies jotenkin aistii sen minusta. Jätän sen tietenkin siihen ja palaan halujeni kanssa aina oman mieheni luokse.
Jos et tuon ikäisenä naisena saa huomiota nuoremmilta miehiltä, niin et ole siellä salilla varmaan kovin paljoa käynyt. Tai todennäköisesti nuoremmat miehet eivät vain vaikuta huomioivan, koska eivät uskalla huomioida minkään ikäisiä.
A) Olen surkea arvioimaan miesten ikää
B) Tuntui oudolta laittaa, että saan huomiota 25v miehiltä, koska se on harvinaisempaa (hyvä niin) ja oikeastaan hieman hämmentävää ja tarpeetonta
C) Ehkä huomion kalasteleminen ei tässä ole se oleellinen juttu, vaan miten tuntea itsensä seksikkääksi ja viehättäväksi
No hätä. Noin 5 vuotta kun vielä kitkutat niin huomaat, että seksi ja seksikkyys ei enää kiinnosta vaan voi alkaa keskittymään muihin asioihin.
Se voi olla aiempaa haasteellisempaa, koska yleisesti ottaen nuoret näyttävät paremmilta. Mitä se ihailu sitten on? No pinnallista, eikä sillä ole väliä minkälainen ihminen sen kuoren alla on. Näin vajaa nelikymppisenä miehenä en voi kiistää, etteikö kaunis nainen saisi minulta ihailua, mutta se on aivan eri asia ihailenko jotain ihmistä kuin hänen ulkonäköään tai jotain osaa hänessä. Kannattaa panostaa siihen mikä olet ihmisenä, silloin voit saada aitoa ihailua. Tai mikä minä olen sanomaan mistä sinä pidät, eli tee niin kuin parhaaksi näet.
Ai elämä kiinni miesten ihailusta? Ei ihme että bisnesjohtajat on miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen elää parhaita ikävuosiaan ja on silti kriisissä? Mitä?
Varmaan johtuu siitä, että ne parhaat vuodet ovat hyvin vähissä, kuten muillakin meistä 80-luvun puolella syntyneistä miehistä ja naisista.
Joo, älä vain missään nimessä tee mitään. Tosiaan kuntosaleilla on vain ja ainoastaan upeita 21-vuotiaita, muut ei sinne voi mennä. Ne upeudetkin lopettaa, kun tulee 22 mittariin, sitten peli on menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan johtuu siitä, että ne parhaat vuodet ovat hyvin vähissä, kuten muillakin meistä 80-luvun puolella syntyneistä miehistä ja naisista.
Voi vi*tu, parhaat vuodet vähissä! Se on ihan omasta asenteesta kiinni, jos vain vinkuu nuoruuden perään, eikä osaa nauttia elämästään missä iässä tahansa.
T. 70-luvun alussa syntynyt, eikä vielä ole tullut mieleen, että parhaat ajat on ohi
Mä sain ikävuosina 40-44v huomiota enemmän kuin siihen mennessä yhteensä. Syynä varmasti se, että olen sen ikäistä naista keskimääräisesti hoikempi, iloisempi ja kauniimpi. Eli, kyllä miehet bongaa valioyksilöt mistä ikäluokasta tahansa 👍 Edelleen saan huomiota näin viisvitosena mutta en yhtä paljon, sillä ravintoloissa ramppaamiset jäänyt vähiin. Mutta kaupassa edelleen katsellaan vaikka maskitkin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itsehän olen 70-luvun alussa syntynyt, joten ainakin itselläni nuo 35-45 oli parhaat vuodet. Ei siinä, että nykyisissäkään varsinaisesti olisi moittimista.
Tyypillistä syytellä jotakin muuta kuin itseään ja olla tekemättä asialle jotain. Haluat vastikkeetta jotakin ja se on vanhempana vaikeampaa. Kun synnyt, saat huolenpitoa ja huomiota ilman että teet mitään, jopa voit huutaa ja saat mutä olet vailla. Nuorena sinulla on jo velvollisuuksia, mutta saat silti enemmän kuin annat. Jossakin välissä asetelma kääntyy, eli joudut tekemään työtä saadasksesi toisilta jotakin. Sinä et ole kasvanut tuosta nuorisovaiheesta koskaan aikuiseksi, vaikka fyysisesti oletkin. Älä huoli, vanhempana saat laitoksessa sitten hoivaa kun makaat taas vaipoissa, ehkä. M
Vierailija kirjoitti:
No hätä. Noin 5 vuotta kun vielä kitkutat niin huomaat, että seksi ja seksikkyys ei enää kiinnosta vaan voi alkaa keskittymään muihin asioihin.
Mihin asioihin?
Ainoat asiat, jotka saa minut aamuisin nousemaan sängystä, ovat seksikkyys ja seksi..
En halua 40v mummoksi, jota nämä elämän eliksiirit ei kiinnosta..
Ap
Vaikea sanoa onko tässä keskustelussa kukaan tosissaan, mutta leikitään että on. Itse oon reilu 40v nanen ja tunnistan sen tunteen kun ulkonäkö tosissaan alkaa rapistumaan ja tietää että nuoruus on ohi. Itselleni ulkonäkö on tärkeä asia ja haluan olla tyytyväinen itseeni sillä saralla, samalla kun tietysti ymmärrän etten näytä enää samalta kuin 20-vuotiaana. Tässä jotain juttuja mitä itse teen ja joista on ihan hyötyä ns nuorekkaan ulkonäön ylläpidossa:
-en tupakoi
-käyn joogassa, jumpassa, tanssitunnilla 3-4 kertaa viikossa. En mene sinne vertaamaan itseäni keneenkään toiseen vaan nauttimaan oman kehoni liikuttamisesta
-teen kasvojumppaa säännöllisesti
-liikun paikkoihin kävelemällä, esim työmatkat 1,5 h päivässä. Saa happea ja liikuntaa
-pukeudun oman ikäni mukaan, en koita "kilpailla" yhtään missään nuorempien kanssa
Näillä keinoin oon pysynyt mielestäni aivan kivassa kunnossa ja näytän omaan silmään aivan hyvältä.
Ihailua varmasti saa suomen assia norkooovilta lähi-itäläisiltä ja afrikklaisilta miesjoukoilta. Länismaiselle keski-ikäinen nainen on trimmattuna varmasti ihan ok sänkykaveriksi muttei enää perheenperustmiseen sovellu eikä todellakaan mikään ihailun tai palvonna kohde.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä syytellä jotakin muuta kuin itseään ja olla tekemättä asialle jotain. Haluat vastikkeetta jotakin ja se on vanhempana vaikeampaa. Kun synnyt, saat huolenpitoa ja huomiota ilman että teet mitään, jopa voit huutaa ja saat mutä olet vailla. Nuorena sinulla on jo velvollisuuksia, mutta saat silti enemmän kuin annat. Jossakin välissä asetelma kääntyy, eli joudut tekemään työtä saadasksesi toisilta jotakin. Sinä et ole kasvanut tuosta nuorisovaiheesta koskaan aikuiseksi, vaikka fyysisesti oletkin. Älä huoli, vanhempana saat laitoksessa sitten hoivaa kun makaat taas vaipoissa, ehkä. M
Feminismi on keksitty juuri tätä varten. Voi jatkaa etuoikeutetun asemassa elämistä ja vaatimista keksityin syin iisimodella.
Siis sinua kiukuttaa kun et saa sitä mitä haluat. Et edes yritä, mutta silti kiukuttaa.
Jos et tuon ikäisenä naisena saa huomiota nuoremmilta miehiltä, niin et ole siellä salilla varmaan kovin paljoa käynyt. Tai todennäköisesti nuoremmat miehet eivät vain vaikuta huomioivan, koska eivät uskalla huomioida minkään ikäisiä.