Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan syönyt vietnamilaista ruokaa? Tykkäsitkö?

Vierailija
21.12.2021 |

Millaista se oli?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin paistettua vermiselliä, jossa oli seassa kaikenlaista. Se oli herkullista. Mistä sellaista saisi?

Vierailija
2/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, matkussellessani Vietnamissa. Ihan älyttömän hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pho-keitto on hyvää, olen tehnyt itsekin

Vierailija
4/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pho vähän kuin ramen ilman nuudeleita?

Vierailija
5/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvin mautonta verrattuna jopa mietoon thairuokaan, tai kiinalaiseen. Jopa indonesialaisessa tai malesialaisessa ruuassa enemmän makuja.

Vierailija
6/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banh mi sämpylät ovat todella hyviä.

Vierailija
7/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pho-keitossa on kyllä nuudelit.  Liemi on ihan omanlaisensa, mausteena mm. tähtianista ja neilikkaa. 

Vierailija
8/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Phở, pronounced "fuh," is a Vietnamese soup that is normally made with a bone-beef broth, banh pho noodles, and thinly sliced beef, that's often served with bean sprouts and other fresh herbs on the side. Not to be confused with Japanese ramen, which is usually made with wheat noodles, pho is made with rice noodles.

Vierailija
9/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hyvin mautonta verrattuna jopa mietoon thairuokaan, tai kiinalaiseen. Jopa indonesialaisessa tai malesialaisessa ruuassa enemmän makuja.

Mun mielestä ei ole lainkaan mautonta. Ei välttämättä hirveän tulista, mutta makua kyllä löytyy.

Vierailija
10/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin siellä kerran marketista grillikanan sellaisessa lämpöpussissa jollaisissa ne myydään myös täällä Suomessa, mutta näytti ja haisi oudolle, ja kun kysyin niin se oli kuulemma grillattu koiranpentu! Luinen lihakasa, karvat oli poistettu, nahat oli kärvennetty! YÖÖÖÖK! Onneksi en ehtinyt maistamaan!

Mitä jos olisit maistanut ja se olisikin maistunut tosi hyvältä :-D

Vierailija
11/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Phở, pronounced "fuh," is a Vietnamese soup that is normally made with a bone-beef broth, banh pho noodles, and thinly sliced beef, that's often served with bean sprouts and other fresh herbs on the side. Not to be confused with Japanese ramen, which is usually made with wheat noodles, pho is made with rice noodles.

Phở, lausutaan "fuh", on vietnamilainen keitto, joka valmistetaan tavallisesti luu-naudanlihaliemestä, banh pho -nuudeleista ja ohuiksi viipaloidusta naudanlihasta, jota tarjoillaan usein pavunversojen ja muiden tuoreiden yrttien kanssa. Ei pidä sekoittaa japanilaiseen rameniin, joka valmistetaan yleensä vehnänuudeleista, mutta pho valmistetaan riisinuudelista

Vierailija
12/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä ja haen usein Pho-keittoa lounaaksi. Vietnamilainen ruoka on vähän kuin thai-ruuan miedompi ja kevyempi sukulainen.

Siinä missä thai-keittiössä on kookosmaitoon tehtyjä tulisia curryjä, vietnamIlainen ruoka on kirkkaaseen liemeen valmistettuja tuoreilla yrteillä maustettuja varsin yksinkertaisia keittoja.

Vierailija
13/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei ole lainkaan mautonta. Ei välttämättä hirveän tulista, mutta makua kyllä löytyy.

Sama.

Vierailija
14/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, söin koiranlihaburgerin ja lepakkokeittoa sekä eläviä hyttysiä jotka oli semmosen pihvin muodossa, ja myös koiranmällikeittoa. Tykkäsin!

Jos ei koskaan poistu sieltä Pihtiputaan takaa niin se viestiminen on varmaa jotain tällaista?

Vierailija
15/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin siellä kerran marketista grillikanan sellaisessa lämpöpussissa jollaisissa ne myydään myös täällä Suomessa, mutta näytti ja haisi oudolle, ja kun kysyin niin se oli kuulemma grillattu koiranpentu! Luinen lihakasa, karvat oli poistettu, nahat oli kärvennetty! YÖÖÖÖK! Onneksi en ehtinyt maistamaan!

Mitä ällöä tossa on? Miksi koiranpentu ois ällömpi syödä kuin kana?

Vierailija
16/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kyllä ja haen usein Pho-keittoa lounaaksi. Vietnamilainen ruoka on vähän kuin thai-ruuan miedompi ja kevyempi sukulainen.

Siinä missä thai-keittiössä on kookosmaitoon tehtyjä tulisia curryjä, vietnamIlainen ruoka on kirkkaaseen liemeen valmistettuja tuoreilla yrteillä maustettuja varsin yksinkertaisia keittoja.

Mistä haet?

Vierailija
17/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä haet?

Sieltä mistä sää et

Vierailija
18/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitä järkeä olisi keittää tuntikausia pho-keiton hienostunutta makua ihan vain siksi että sitä syödessä vetää kyytipojaksi jotain chilitahnaa millä saa vedet silmiin ja naaman punaiseksi.

Vierailija
19/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnamilaiset kevätrullat on ihan sairaan hyviä!

Ja grillatut jättikatkaravut jonkun Ihanan kastikkeen kanssa. Tykkään kyllä kaikesta Vietnamilaisesta.

Vierailija
20/31 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti! Vietnamissa ja muualla maailmalla olen syönyt. Suomesta sitä on vaikea saada ja itse on vähän työlästä valmistaa niin tulee harvoin tehtyä. 

Minun top-3 suosikit:

- Bánh mì (voittaa kaikki muut lounassämpylät, parhaat olleet ehkä Ho Chi Minh Cityssä, tosi hyviä myös Danangissa, eikä ollenkaan huono se Vientianesta Laosista ostamani sämpyläkään, ja on melko helppo tehdä itsekin)

- Bún chả (lihapullat, parhaat bunchat olen syönyt hanoilaisessa katukeittiössä, pienellä muovijakkaralla istuen)

- Bún bò Huế (naudanlihakeitto, parhaan annoksen olen saanut Huếssa, kuinka ollakaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä