Onko vanhuksillanne aina kampa mukana ja kampaavat hiuksiansa joskus julkisestikin, jos ottavat vaikka pipon pois?
Tuli mieleen, kun näin kamman ostoskeskuksen lattialla.
Kommentit (23)
On. Äitini kampaa aina kun ottaa päähineen pois tai sisään tullessa.
Tämä tapa olikin unohtunut itseltäni! Totta, että vanhan liiton porukat aina kampaavat kuontalonsa, kun ottavat hatun tai pipon pois päästä :D
Olen 65. Hiukset ohentuneet. Ovat ihan lytyssä myssyn jäljiltä. Joten kyllä, minulla on aina kampa mukana ja myös käytän sitä. Onko tämä siis ihmettelemisen aihe? On teillä aiheet…!
Hitsin alentuvasti ilmaistu, vanhuksillanne.
Mä olen kuuskymppinen, enkä edes omista kampaa.
Ei pitkiä, paksuja luonnonkiharahiuksia voi kammata.
Vierailija kirjoitti:
Miten se sitten olisi pitänyt yhdellä sanalla ilmaista?
Isä aina kampasi , äiti ei niinkään kampaa. Kyllä sitä on nähny että varsinkin miehillä on kampa taskussa ja sitä käytetään.
Minulla on aina kampa mukana, sillä otsahiukset menevät usein pienessäkin tuulessa epäjärjestykseen.
N31
Olinkin jo unohtanut että ennen miehillä oli aina kampa takataskussa. Se kampa oli vääntynyt banaanin malliseksi takataskussa. silloin ei käytetty muotoiluaineita, niin hiukset vaan kammattiin ojennukseen.
Appi ja anoppi tekee aina näin. Ikää heillä 85v. ja 87v.
Mun äiti ja isä ei ole ikinä tehnyt näin ja he ovat 50v.
Muistuipa mieleen, että kasarilla oli jopa valistuneemmilla mopopojilla kammat plakkarissa ja he siistivät kuontalonsa, kun vetivät mopokypärän pois päästä.
Nykyään varmaan kammataan hiuksetkin jollain applikaatiolla. Kampa kuuluu nykyjonnejen mielestä kampakeraamiselle aikakaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhenmillanne/vanhemmillanne? Ihan päteviä sanoja, kun puhutaan vanhuksista, joilla on joku sukulaisuussuhde ihmiseen, jolta kysytään. Jos on oikein hurja ja noheva kielet käyttäjä, voi käyttää jopa sanaparia "tuntemillanne vanhuksilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhenmillanne/vanhemmillanne? Ihan päteviä sanoja, kun puhutaan vanhuksista, joilla on joku sukulaisuussuhde ihmiseen, jolta kysytään. Jos on oikein hurja ja noheva kielet käyttäjä, voi käyttää jopa sanaparia "tuntemillanne vanhuksilla".
Vanhuksilla saadaan lyötyä samalla iskulla omat vanhemmat, isovanhemmat ja appivanhemmat. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi suatana teitä nillittäjiä. Onko ihan pakko tulla pilaamaan joka ketju kaikella turhalla valittamisella ja pätemisellä? eri
Muistan kyllä lapsuudesta (70-luvulta) kuinka eteisen peilin edessä ”tädit ja sedät” kampasivat hiuksiaan, kun ottivat pipon tai turkislakin pois päästään.
Huvittavin oli eräs mies, joka oli päälaelta kalju, mutta kasvattanut pitkän takatukan. Sen hän sitten aina kampasi kaljunsa peitoksi. Oli ikäänkuin tupee omasta takaa.
Hienoimmat rouvat tulivat meille ilman päähinettä, papiljoteilla laitettu tukka lakattuna liikkumattomaksi. Sitä ei voinut pilata hatulla.
Nuoriso haroi tukkansa ”viispiikkisellä”.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään varmaan kammataan hiuksetkin jollain applikaatiolla. Kampa kuuluu nykyjonnejen mielestä kampakeraamiselle aikakaudelle.
😂😂😂
Minulla on yleensä kampa mukana. Saa ainakin otsatukan aisoihin jos tuuli tai vaikkapa juuri pipo on sen sotkenut.
N22