Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala potilas/asiakas

Vierailija
02.04.2015 |

Lääkärit, sairaanhoitajat ja muu hoitohenkilökunta - Millainen on teidän mielestänne vaikea hoidettava?
Työnne on kuitenkin psyykkisestikin kuormittavaa, joten seuraako työnne usein kotiin vai miten vaihdatte vapaalle?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen miellyttävä asiakas,mitä toivotte teidän luona käyviltä?

Vierailija
2/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala asiakas on sellainen, joka ei suostu ymmärtämään resursseja ja vaatii erityiskohtelua.
Ja vuosia hoitoalan töitä tehneenä en kanna niitä kotiin enkä ajattele. Se on opeteltu taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas joka luulee tietävänsä asioista ja tietoa ei sitten kuitenkaan ole. Kuin myös potilas joka vaatii hoitajaa passaamaan itseään vaikka hyvin pystyisivät itse tekemään vaatimansa asiat esim. "Laita peittoani tähän käden päälle". 

Vierailija
4/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:40"]Millanen miellyttävä asiakas,mitä toivotte teidän luona käyviltä?
[/quote]
Suurin osa on miellyttäviä. En toivo muuta kuin asiallista käytöstä.

Vierailija
5/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi hoitaja, alalla vasta 6kk mutta en koskaan pohdi työasioita vapaallani. Toki joskus tulee jokin asia mieleen, mutta unohdan sen myös samantien. Ei kiinnosta pohtia työasioita vapaalla. 

Vierailija
6/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa on potilaita, ei asiakkaita. Potilailla on oikeus saada hoitoa, kieltäytyä hoidosta ja esittää hoidostaan toiveita, mutta viimekädessä hoitohenkilökunta päättää mitä tehdään. Asiakas ostaa palvelun ja tämä tarve täytetään asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tärkeä ero, joka ihmisiltä unohtuu helposti ja sitten saadaan niitä vaikeita asiakkaan oikeuksia penääviä potilaita.

Vierailija
7/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko masennusta sairastavat yleensä vaikeita? Mietin vain ku itestä tuntuu, et ei saa sanaa suustaan ja voi vaikuttaa tylyltä vaikkei tarkoitakaan olla sellainen.

Vierailija
8/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos potilas puhuu liikaa, esim. kertoo laveasti kaikista, myös ei sillä kerralla hoidettavista, vaivoistaan tai kummin, kaiman tai serkkunsa vaivoista, niin tämä terapeutti ainakin uuvahtaa henkisesti!

Vierailija
9/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:51"]Ovatko masennusta sairastavat yleensä vaikeita? Mietin vain ku itestä tuntuu, et ei saa sanaa suustaan ja voi vaikuttaa tylyltä vaikkei tarkoitakaan olla sellainen.
[/quote]
Eivät ole. Ihan tavallisia ihmisiä. Yleensä tykkäävät puhua ja arvostavat, kun joku jaksaa kuunnella.

Vierailija
10/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:49"]Olen uusi hoitaja, alalla vasta 6kk mutta en koskaan pohdi työasioita vapaallani. Toki joskus tulee jokin asia mieleen, mutta unohdan sen myös samantien. Ei kiinnosta pohtia työasioita vapaalla. 
[/quote]
Varmaan vähän riippuu missä on töissä. Rankat jutut tulee joskus kotiin, mutta onneksi on työnohjaus ja loistavat työkaverit joiden kanssa asiat voi käydä läpi.

Vierailija
11/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:51"]

Ovatko masennusta sairastavat yleensä vaikeita? Mietin vain ku itestä tuntuu, et ei saa sanaa suustaan ja voi vaikuttaa tylyltä vaikkei tarkoitakaan olla sellainen.

[/quote]

Eivät ole, älä huoli. Kyllä se huomataan jos potilaalla on vaikeuksia puhua oloistaan, eikä sitä katsota pahalla :) 

Vierailija
12/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.&4. kansa samaa mieltä. Masennuspotilaat ei yleensä ole ns hankalia. Päihteiden väärinkäyttäjät sitävastoin voivat olla monesta syystä aika haastavia.
Työ ei seuraa kotiin, ei tätä työtä voisi tehdä jos se seuraisi.

Vierailija
13/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset ovat joskus hankalia, samalla kun itse asiakas/potilas ei todellakaan ole.

Vierailija
14/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:09"]3.&4. kansa samaa mieltä. Masennuspotilaat ei yleensä ole ns hankalia. Päihteiden väärinkäyttäjät sitävastoin voivat olla monesta syystä aika haastavia.
Työ ei seuraa kotiin, ei tätä työtä voisi tehdä jos se seuraisi.
[/quote]
Vähän eri mieltä :) mutta ymmärrän pointin. Esim terveuskeskuksissa ja sairaalassa päihdepotilaat on hankalia. Päihdepuolella taas kivoja perusjamppoja. Olen työskennellyt sekä että, joten näkökulmaa on hippusen. Itse viihdyin päihdepuolella ja meininki oli rentoa villin lännen tyyliin ;)
Kaikkia ei voi pelastaa ja nuorten kuolemat olen ottanut raskaasti. Itken salaa joskus vieläkin joitain kymmenen vuotta sitten kuolleita kovia kohtaloita. Uupunut en ole enkä vois vaihtaa työtä. Kyl tää on kutsumusta. Saan niin paljon itsekin, vaikka välillä pohjissa mennään.

Vierailija
15/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalimpia on ne jotka haukkuvat maan rakoon asiaan kuulumattoman hoitajan. Ei ole minun vikani, ettei lääkäri ole kirjoittanut tarpeeksi bentsoja. Vuodeosastoilla hankalimpia ovat ne jotka soittavat kelloa tyyliin "tyyny on huonosti". No, jokaista silti autan kykyjeni mukaan, oli asia mikä hyvänsä..

Parhaista en osaa sanoa. Ehkä ne jotka antavat sitä positiivista palautetta? Yksi pt on jäänyt mieleen. Lyhyen RR:n ja ekg:n mittauksen aikana ehdimme jutella vaikka mistä. Potilas vaikutti tosi symppikseltä ihmiseltä ja hänellä oli mielenkiintoinen elämäntarina. Kiitti vielä jälkikäteen vaikka eipä noista perustoimenpiteistä tarvitsisi kiitellä.

Vierailija
16/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustyössä hankalin asiakas on usein sekava, levoton muistisairas vanhus joka elää täysin erimaailmassa kuin hoitaja tai muut ympärillä olevat.

Vierailija
17/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jää vaivaamaan teitä, niin miten saatte sen pois mielestä?

Vierailija
18/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:35"]

Lääkärit, sairaanhoitajat ja muu hoitohenkilökunta - Millainen on teidän mielestänne vaikea hoidettava? Työnne on kuitenkin psyykkisestikin kuormittavaa, joten seuraako työnne usein kotiin vai miten vaihdatte vapaalle?

[/quote]

En mä nyt sano, että kukaan on ns. vaikea. Ihmiset nyt vain ovat sairaita ja heillä on usein täysin erilainen näkökulma sairauksiin ja tutkimuksiin. Sen vuoksi vaikeimpia ovat asiakkaat, jotka vaatimalla vaativat kaikkea oman mielensä mukaan. Tiettyyn rajaan asti pitää neuvotella, mutta joskus menee niin yli, että on pakko puhaltaa peli poikki.

t. hoitaja

Vierailija
19/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuspotilaat ovat usein vähään tyytyviä ( voiko näin edes sanoa?!?) ja kiitollisia. Ei mulla ainakaan ole pahaa sanottavaa. Mulla ainakin vuodeosastojen potilaiden asiat tulee välillä uniin ja mietin niitä myös kotona. Sellaisessa työpaikassa jossa potilaskontaktit ovat lyhyitä, ei yleensä jää mietityttämään jälkikäteen.. Jotkut ovat toki jääneet mieleen ja olen miettinyt miten potilaat pärjäävät sen jälkeen kun olen työni tehnyt. Kai mä oon liian empaattinen hoitaja kun hoidan toisinaan unissanikin.

Vierailija
20/37 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:51"]

[/quote]

Eivät ole, älä huoli. Kyllä se huomataan jos potilaalla on vaikeuksia puhua oloistaan, eikä sitä katsota pahalla :) 
[/quote]Hyvä jos näin on. Itseä joskus "säälittää" lääkäri ja hoitaja kun joutuvat kanssani tekemisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi