Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kinkun sulatus apua.

Vierailija
20.12.2021 |

En ole moneen vuoteen laittanut kinkkua niin unohtunut kaikki, sain jotain neuvoja mutta siis lisää olisi vailla. Minulla 5.2 kilon luuton kinkku ja eilen illalla laitoin sen kellariin jossa on 5 astetta lämmintä niin sulamaan niin milloin minun pitäisi ottaa se lämpöseen jos haluaisin paistaa sen keskiviikkona, otanko jo tänään vai huomenna?

Paisto-ohjeet on selkeät eli mittari kiinni ja sisälämpötila 10 astetta niin sitten uuniin jne. mutta tuo sulatus on minulle se että kuinka nopeasti se sulaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää yleensä jääkaapissa riittää sulattaa, sinulla kellari.

Vierailija
2/6 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun voi myös hätätapauksessa paistaa jäisenä.

Tosin paistoaika on silloin kaksinkertainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuorokautta pöydällä, että sisälämpö nousee 10 asteeseen jääkaappilämmöstä.

Vierailija
4/6 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ne ohjeet suurin piirtein tuli.

Ensin viileään (noin 5 astetta sulamaan) ja kun on sulanut (eli sen lihalämpömittarin pystyy työntämään kinkun sisään) odotetaan niin kauan, että sisälämpötila nousee 10 asteeseen ja sitten kinkku uuniin.

Ensin puoli tuntia 180-200 asteessa ja sitten pudotetaan lämpötila 110-130 asteeseen ja paistetaan 1-1.5 tuntia / kilo.

Viimeksi ei ollut edes lämpömittaria, niin joutui paistamaan kinkun mutulla ja tuli pidettyä sitä ainakin tunti liian kauan uunissa. No hyvää siitä tuli, vaikka meinasi lämpimänä leikatessa hajota. Kylmänä suorastaan erinomaista.

Vierailija
5/6 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, katotaan mitä tulee. aloittaja

Vierailija
6/6 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös googlettaa kinkunpaisto-ohjeita. Niissä on pieniä vaihteluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän