Kun äidistäni tuli katkera? Vaivaan neuvoja? Onko kokemusta?
En tiedä mistä johtuu, että on katkera ja mikä vaivaan voisi auttaa?
Kommentit (7)
Ei siihen mikään auta. Kerran ehdotin että menisi puhumaan jollekin ammattiauttajalle niin raivostui että pidän häntä hulluna. On aina vähän halveksinut mielenterveysongelmaisia, nyt kun itsellään olisi tarvetta apuun niin ei voi sitä myöntää.
Elänyt koko elämänsä perheestään huolehtien ja heitä rakastaen. Käyttänyt kaikki voimavaransa ja rahansa. Nyt on vanha, sairas, köyhä ja yksinäinen. Erosi rahat kavaltaneesta, uskottomasta miehestään ja lastensa isästä. On syytäkin olla katkera. Toivottavasti jaksaa vielä alkaa jälleen kerran alusta, kunhan koronasta päästään liikkeelle ja ihmisten ilmoille. Lasten ja lastenlasten läsnäolo ja rakkaus auttavat häntä. Mutta oikeudenmukaisuutta on turha odottaa raha-asioissa ex-mieheltä. Toisten ihmisten auttaminen auttaa myös auttajaa itseään, joten kannustan häntä menemään mukaan auttavien järjestöjen toimintaan.
Oli alunperinkin persoonallisuushäiriöinen. Työnsi räyhäämisellään elämästään pois miehensä ja lapsensa. Elää nyt yksin katkerana.
Omalla äidilläni nyt yli 70 sama juttu, katkera ja tyytymätön kaikkeen. Puhuu esim. pahaa muista ihmisistä, erityisesti isästäni. Ovat olleet 50 v. naimisissa, vaikka mielestäni olisivat saaneet erota jo aikoja sitten.
Äitini valittaa isästäni koko ajan minulle, vaikka olen pyytänyt lopettamaan, en halua valita puoltani, koska molemmat ovat minulle rakkaita. Äitini ei näe metsää puilta, yleensä haukkuu muihin ihmisten piirteitä, jotka ovat hänellä itselläänkin.
Negatiivinen ajattelu on ottanut hänestä vallan, ei auta vaikka kuinka yrittää saada hänet näkemään positiiviset asiat. Hänellä on kaikki aina vähintään 100 kertaa huonommin ja rankempaa kuin muilla.
Alkavaa muistihäiriötä, luonne muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Alkavaa muistihäiriötä, luonne muuttuu.
Meillä meni juuri niin!
Esim jos äiti on unohtanut itsensä, työnsä , elämänsä ja keskittynyt vain lapsiin, mieheen, kotiin vuosikymmenien ajan.