Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vetää aina herneen nenään, kun sille sanoo jostain.

Vierailija
02.04.2015 |

Tänään olen sanonut näistä:

T-paidan viikkaus: Voitko taitella siten, kun ne kaupassakin on myynnissä, ettei poikkitaite tule keskeltä kaulaa napaan päin lähteväksi?

Päiväpeiton ravistus pihalla: Kiva, laitoit peiton sitten tähän paskaselle penkille, miksi et tuonut sisään? Ja nyt joutuu päiväpeiton pesemään.

Porkkanan paisto: Voit kaataa ne porkkanat suoraan siitä leikkuulaudalta pannulle, niitä on kivempi syödä kun ei ole kierinyt puolipaskaisella uunipellillä. (Nyt leikkuulauta oli laitettu uunipellin päälle ja siitä mies nosteli paistinlastalla porkkanoita pannuun siten, että puolet pyöri ensin siinä uunipellillä)

Ja näin kun olen maininnut, ei vastaus suinkaan ole, että "sori, yritän ensikerralla tehdä järkevämmin" vaan vastauksena saa vittuuntunutta mutinaa siitä, miten mä voin tehdä itse, ellei kelpaa.

Onko toi niin idiootti, ettei se oikeasti osaa, vai tekeekö tahallaan väärin, että vois sit marttyyrinä poistua tilanteesta kilo herneitä nenässä?

Ei mua oikeasti muuten haittais, mutta kun noi sen puuhat teettää yleensä ylimääräistä hommaa mitä se itse ei tee, vaan ne on sitten mun ongelma. Esim. just t-paitojen silitys ja päiväpeiton pesu.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:34"]

Kuka silittää t-paidat...? En minä ainakaan. Tosin en silitä yhtään mitään. Enkä kyllä jaksaisi nalkuttaa noin mitättömistä asioista, säästäisit ne tilanteisiin, jossa nalkutusta OIKEASTI tarvitaan.

[/quote]

En mäkään silitä, aivan hullun hommaa! Siksipä mä viikkaan ne siten, ettei ne näytä lattiarätiltä kun laittaa päälleen. Jos niitä ei viikkaa siististi, niin sit joutuu näyttämään silitysrautaa tai laittamaan uudelleen pesuun, suorasti kuivamaan ja viikkaamaan oikein. -ap-

Vierailija
42/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:08"]

Tässä, rakkaat kanssasisaret, on syy siihen ettei miehet 'osallistu' kotitöihin.

[/quote]Eli syy siihen, että miehet eivät osallistu kotitöihin, on naississa?

[/quote]

Jep. Ensin äiti, sitten vaimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa stereotyyppiseltä länsimaiselta ihmiseltä, jolla on asiat liian hyvin. En usko, että monikaan olisi edes huomannut noita ongelmia, joista huomautit miehellesi. Tuo t-paitajuttu on ainakin helposti vältettävissä sillä, että viikkaat jatkossa itse paitasi. Voit ensi kerralla sanoa miehellesi ystävällisesti ja hymyillen, että jätä vaan ne paidat siihen, laitan itse ne kaappiin. Tuota porkkanajuttua en täysin tajunnut. Päiväpeittoasiasta mietin, että tuliko peitto oikeasti likaiseksi, vai hermostuitko vain siitä, että se kosketti likaista tuolia hetken? 

Jos teille tulee jossain vaiheessa ero, niin muista, että tällä palstalla todettiin sinun olevan liian nipo. Voit siinä kohtaa edes katsoa peiliin ja lopettaa miehen syyttelyn.

Vierailija
44/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:36"]

Jätä osa asioista mainitsematta. Esim nuo t-paidat, itse ainakin viikkaan omani koska olen arvellut että mieheni ei todennäköisesti ymmärrä miksi ne pitää viikata jotenkin erikoisesti. Enhän minäkään pidä kaikkia mieheni mielestä tärkeitä asioita itse tärkeänä. Tosin mies hoksasi jossain vaiheessa että viikkaan t-paitani hienosti ja kysyi että "miten sää saat ne noin". Opetin, ja nyt osaa itsekin viikata hienosti. Eikä tarvinnut marmattaa. :D

[/quote]

Eipä tässä nyt mitenkään sellainen tilanne ollut, että mä olisin pyytänyt miestä viikkaamaan mun paidat, laitettiin yhdessä pyykkejä, jolloin mä huomasin että sillä on mun paita käsittelyssä ja on taputtelemassa siihen pystytaitetta. Niinpä sitten sanoin. Niinpä sitten sillä meni herne nenään. Ilmoitti, ettei osaa taitella samoin kuin mä, eikä kuulemma aio opetellakaan. ap

Vierailija
45/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on todettava että sulla ap on pahempi kuin lievä persoonallisuushäiriö. Et vielä ole terapeutin tarpeessa, mutta jos haluat jonku siipan vierelläsi pitää, kannattaisi harkita.
Ihan sama miten olet asiasi ilmaissut, mutta asiasi ovat täysin aiheettomia. Ei se sun miehesi ole teidän residenssinne palveluskuntaa, vaan tasavertainen ihminen. Jos temppuja haluat opettaa, hanki koira.

Vierailija
46/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:12"] Mun vaimossa on paljon samaa, valitettavasti. Ja sitten ihmettelee kun en kohtele kuin prinsessaa. Painukaa nalkuttajaämmät sinne mistä ootte tulleetkin. [/quote] Onko sun mielestä ok, että sun hyvällä tarkoitettu kotitöiden tekeminen yms. tuottaa vaimollesi vain lisää työtä? [/quote]Kuka niin on väittänyt? [/quote] No se oli tässä niinkuin loppupointtina, jos vaivauduit lukemaan aloituksen loppuun asti. [/quote]No ei tietenkään ole ok, mutta asiat voi sanoa nalkuttamisen sijaan rakentavastikin. Ja sen pitää toimia myös niin päin, että vaimo opettelee tekemään ne asiat oikein, jotka tekee itse väärin. [/quote] Miten sanon nuo asiat rakentavasti, ja siten ettei toinen vedä hernettä nenään? ap [/quote]En tunne miestäsi, mutta muhun toimii ainakin se kun vaimo kommunikoi kuin tasavertainen aikuiskouluttaja jossain kansalaisopistossa ja perustelee hyvin, miksi toivoo minun toimivan toisin. Ei sillä puuskahtavalla "miks sun pitää aina tehdä näin" -tyylillä tule kuin riitoja eikä mitään mene jakeluun.

[/quote]

Missä kohtaa mä olen käyttänyt "miksi sun aina pitää tehdä näin" puuskahduksia? Enkö aloituksessa juurikin kirjoittanut perustelut asioille, jotka myös miehelleni kerroin? Pitääkö sekin perustella, miksi mä toivon että vaalea päiväpeitto ei olisi täynnä kurapaskarantuja? -ap-
[/quote]Mun vaimoni osaa sanoa asioita mukavasti mutta sortuu väsyneenä ja menkkojen aikana usein nalkuttamaan, joten oletin (ehkä virheellisesti) sunkin tekevän niin. Perusteleminen on tärkeää ihmisen kaikessa motivoimisessa lapsista aikuisiin. Ei sen ymmärtääkseen tarvitse olla mikään ammattipedagogi.

Vierailija
47/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:50"]

Valitettavasti on todettava että sulla ap on pahempi kuin lievä persoonallisuushäiriö. Et vielä ole terapeutin tarpeessa, mutta jos haluat jonku siipan vierelläsi pitää, kannattaisi harkita. Ihan sama miten olet asiasi ilmaissut, mutta asiasi ovat täysin aiheettomia. Ei se sun miehesi ole teidän residenssinne palveluskuntaa, vaan tasavertainen ihminen. Jos temppuja haluat opettaa, hanki koira.

[/quote]

Oikeesti? Miten on täysin aiheetonta, että jättämällä mun paidan miehen viikkaamiin pinoihin, joudun tekemään lisää töitä että saan ne taas siistiksi? Miten on täysin aiheetonta, että päiväpeitto pitää nyt pestä kun siinä on kuraisia viiruja? Onko ok, että ruoka yritetään pilataan tahallaan? Ja mä olen tässä se perseestä oleva osapuoli, vaikka mä joudun tekemään ihan turhia töitä miehen takia? ap

Vierailija
48/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, millainen sun äiti oli kun olit lapsi? Pitikö asiat olla just tietyllä tavalla tehty? Ehkä sieltä voi löytyä vastaus tuohon kontrollintarpeeseesi? Tasavertaisessa parisuhteessa toinen ei voi ohjailla toista, vaan molempien tavat tehdä pitää hyväksyä. Ymmärrän tosin että sua noi jutut ärsyttää koska oon itekin kontrollifriikki. Se vaan ei oo kenenkään omaa syytä sekään! Hae apua ennen ku miehes lähtee <3

Vierailija
49/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:36"]

Jätä osa asioista mainitsematta. Esim nuo t-paidat, itse ainakin viikkaan omani koska olen arvellut että mieheni ei todennäköisesti ymmärrä miksi ne pitää viikata jotenkin erikoisesti. Enhän minäkään pidä kaikkia mieheni mielestä tärkeitä asioita itse tärkeänä. Tosin mies hoksasi jossain vaiheessa että viikkaan t-paitani hienosti ja kysyi että "miten sää saat ne noin". Opetin, ja nyt osaa itsekin viikata hienosti. Eikä tarvinnut marmattaa. :D

[/quote]

Eipä tässä nyt mitenkään sellainen tilanne ollut, että mä olisin pyytänyt miestä viikkaamaan mun paidat, laitettiin yhdessä pyykkejä, jolloin mä huomasin että sillä on mun paita käsittelyssä ja on taputtelemassa siihen pystytaitetta. Niinpä sitten sanoin. Niinpä sitten sillä meni herne nenään. Ilmoitti, ettei osaa taitella samoin kuin mä, eikä kuulemma aio opetellakaan. ap

[/quote]

Ookoo, no kyllä toi sun miehes kuulostaa vähän vaikealta tapaukselta... Huono itsetunto ainakin ja keskustelutaidoton. Vaikea tapaus, kun samassa taloudessa on yksi vähän kohelo marttyyri ja toinen asioista tarkka. Tsemppiä vaan. :/

Vierailija
50/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ämmä, oma akka ihan samanlainen joskus. Tekisi mieli repiä hiukset päästä.

Vierailija
51/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseänikin suututti tuollainen. Kun olin raskaana ja hormonaalinen. Myöhemmin hävetti.

Vierailija
52/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka silittää teepaitoja???? En ikinä. Laitan henkarille kuivumaan. Anna ukkosi käyttää aikansa johonkin järkevään