Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vetää aina herneen nenään, kun sille sanoo jostain.

Vierailija
02.04.2015 |

Tänään olen sanonut näistä:

T-paidan viikkaus: Voitko taitella siten, kun ne kaupassakin on myynnissä, ettei poikkitaite tule keskeltä kaulaa napaan päin lähteväksi?

Päiväpeiton ravistus pihalla: Kiva, laitoit peiton sitten tähän paskaselle penkille, miksi et tuonut sisään? Ja nyt joutuu päiväpeiton pesemään.

Porkkanan paisto: Voit kaataa ne porkkanat suoraan siitä leikkuulaudalta pannulle, niitä on kivempi syödä kun ei ole kierinyt puolipaskaisella uunipellillä. (Nyt leikkuulauta oli laitettu uunipellin päälle ja siitä mies nosteli paistinlastalla porkkanoita pannuun siten, että puolet pyöri ensin siinä uunipellillä)

Ja näin kun olen maininnut, ei vastaus suinkaan ole, että "sori, yritän ensikerralla tehdä järkevämmin" vaan vastauksena saa vittuuntunutta mutinaa siitä, miten mä voin tehdä itse, ellei kelpaa.

Onko toi niin idiootti, ettei se oikeasti osaa, vai tekeekö tahallaan väärin, että vois sit marttyyrinä poistua tilanteesta kilo herneitä nenässä?

Ei mua oikeasti muuten haittais, mutta kun noi sen puuhat teettää yleensä ylimääräistä hommaa mitä se itse ei tee, vaan ne on sitten mun ongelma. Esim. just t-paitojen silitys ja päiväpeiton pesu.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat kyllä mainitsee jos toivomme jotain tehtävän toisin. Itse esimerkiksi helposti jättelen astioita pöydille ja mies taas vaatteita lattialle. Molemmat sitten yritämme parantaa tapamme. :) Kumpikaan ei nalkuta eikä tiuski, ja otamme toisen toiveet huomioon. Hyväksymme myös että kukaan ei ole täydellinen...

Vierailija
22/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:07"]

Sinä vedät herneen nenään aina, kun miehesi yrittää tehdä jotain.

[/quote]

Nimenomaan, yrittää. Miksi ei tee kunnolla? Miksi sössii ja suttaa? Jos en sano, mies luulee tekevänsä oikein, ja minä sitten vaan silitän ja pyykkään perässä, aivan turhaan. Jos sanona, niin olen nalkuttava ämmä. Niin mitä vittua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi älyää erota kanssasi, hänen elämänsä helpottuisi kummasti. Olet juuri stereotyyppinen nalkuttava vaimo jollaista kukaan mies ei halua.

-mies

Vierailija
24/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:12"] Mun vaimossa on paljon samaa, valitettavasti. Ja sitten ihmettelee kun en kohtele kuin prinsessaa. Painukaa nalkuttajaämmät sinne mistä ootte tulleetkin. [/quote] Onko sun mielestä ok, että sun hyvällä tarkoitettu kotitöiden tekeminen yms. tuottaa vaimollesi vain lisää työtä? [/quote]Kuka niin on väittänyt?

[/quote]

No se oli tässä niinkuin loppupointtina, jos vaivauduit lukemaan aloituksen loppuun asti.

Vierailija
25/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:20"]

Toivottavasti miehesi älyää erota kanssasi, hänen elämänsä helpottuisi kummasti. Olet juuri stereotyyppinen nalkuttava vaimo jollaista kukaan mies ei halua.

-mies

[/quote]

Sinustakin on siis aivan ok aiheuttaa toiselle lisää työtä?

Vierailija
26/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten noikin nyt vielä nätimmin sanotaan??? Kai nyt aikuiselle ihmiselle voi normaalilla puheäänellä normaaleita sanoja käyttäen sanoa asiansa, en kai mä nyt ala lässyttämään? ap

Älä nyt ainakaan tämän viestisi tyyppistä myrkyllistä meininkiä käyttele. :D Voihan sitä puolisolleen puhua nätisti ilman että lässyttää? Tarkkaile nyt ainakin äänensävyäsi, oletko esim aina kärsimättömän kuuloinen kun mainitset.

Vierailija
27/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt mutta mitä väliä miten t-paita on taiteltu tai oikeesti kuinka likainen voi joku uunipelti olla? Kenkiäkin siellä on paistettu?

mun kaveri oli tommonen. Sen mies lähti 16 vuoden liiton jälkeen ja just tosta syystä. Tuli mimmille ihan puun takaa vaikka me sille kuinka sanottiin, että lopeta. Mua ei haittaa mitenpäin on paidat kaapissa kunhan on. Elämässä on ihan hemmetisti isompiakin asioita. 

Luulenpa et sun ongelmat on nyt joitain ihan suhun itseesi liittyviä.

Vierailija
28/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittele paitasi itse. Tulee sitten ihan just oikein ja elämä on täydellistä!

Vierailija
29/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:12"] Mun vaimossa on paljon samaa, valitettavasti. Ja sitten ihmettelee kun en kohtele kuin prinsessaa. Painukaa nalkuttajaämmät sinne mistä ootte tulleetkin. [/quote] Onko sun mielestä ok, että sun hyvällä tarkoitettu kotitöiden tekeminen yms. tuottaa vaimollesi vain lisää työtä? [/quote]Kuka niin on väittänyt?

[/quote]

No se oli tässä niinkuin loppupointtina, jos vaivauduit lukemaan aloituksen loppuun asti.
[/quote]No ei tietenkään ole ok, mutta asiat voi sanoa nalkuttamisen sijaan rakentavastikin. Ja sen pitää toimia myös niin päin, että vaimo opettelee tekemään ne asiat oikein, jotka tekee itse väärin.

Vierailija
30/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin ennen tommonen kamala nalkuttaja, siis edellisessä suhteessani. En rakastanutkaan miestä ja olin ärsyttävä nipo. Erottiin. Mietin asioita ja omia virheitäni eron jälkeen. Nyt olen erilainen. Olen miehelle kiva ja nielen pienet ärsytykset. Meillä on kivaa yhdessä. Mies kohtelee mua hyvin ja varmaan juuri siksi, koska olen ihana hänelle. Mieti ap.

Vierailija
31/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:22"]

No miten noikin nyt vielä nätimmin sanotaan??? Kai nyt aikuiselle ihmiselle voi normaalilla puheäänellä normaaleita sanoja käyttäen sanoa asiansa, en kai mä nyt ala lässyttämään? ap

Älä nyt ainakaan tämän viestisi tyyppistä myrkyllistä meininkiä käyttele. :D Voihan sitä puolisolleen puhua nätisti ilman että lässyttää? Tarkkaile nyt ainakin äänensävyäsi, oletko esim aina kärsimättömän kuuloinen kun mainitset.

Ei. Olen sanonut nuo neutraalisti, ja muistaakseni lähes samoilla sanoilla, kuin aloitukseenkin kirjoitin. Käytän myös voitko, voisitko, laittaisitko, viitsisitkö yms. ilmaisuja, jotta en kuulostaisi ilkeältä käskyttäjältä. -ap-

Vierailija
32/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:12"] Mun vaimossa on paljon samaa, valitettavasti. Ja sitten ihmettelee kun en kohtele kuin prinsessaa. Painukaa nalkuttajaämmät sinne mistä ootte tulleetkin. [/quote] Onko sun mielestä ok, että sun hyvällä tarkoitettu kotitöiden tekeminen yms. tuottaa vaimollesi vain lisää työtä? [/quote]Kuka niin on väittänyt? [/quote] No se oli tässä niinkuin loppupointtina, jos vaivauduit lukemaan aloituksen loppuun asti. [/quote]No ei tietenkään ole ok, mutta asiat voi sanoa nalkuttamisen sijaan rakentavastikin. Ja sen pitää toimia myös niin päin, että vaimo opettelee tekemään ne asiat oikein, jotka tekee itse väärin.

[/quote]

Miten sanon nuo asiat rakentavasti, ja siten ettei toinen vedä hernettä nenään? ap

Vierailija
33/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuule uusi mies. Sulle kävisi vaikka "mies29".

Vierailija
34/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäänsä paistaa porkkanoita? Olisin kyllä lyönyt välittömästi vasaralla päähän. Kuka jaksaa viettää elämänsä pyörittäen niitä siinä pannulla. Vähän vettä ja kansi päälle. Olisi ehtinut pikaisesti polkaisemaan Ap:tä eneenkuin munakello olisi soinut ja porkkanat valmiina.

Yritä Ap kestää. Ei ole kaikille jaettu muumipeikkoja tasaisesti. Muuten sulla menee varmaan aika hyvin, kun alkaa olemaan näitä porkkana aiheisia kriisejä perheessä.

Vierailija
35/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:24"]

Anteeksi nyt mutta mitä väliä miten t-paita on taiteltu tai oikeesti kuinka likainen voi joku uunipelti olla? Kenkiäkin siellä on paistettu?

mun kaveri oli tommonen. Sen mies lähti 16 vuoden liiton jälkeen ja just tosta syystä. Tuli mimmille ihan puun takaa vaikka me sille kuinka sanottiin, että lopeta. Mua ei haittaa mitenpäin on paidat kaapissa kunhan on. Elämässä on ihan hemmetisti isompiakin asioita. 

Luulenpa et sun ongelmat on nyt joitain ihan suhun itseesi liittyviä.

[/quote]

Kun mä laitan sen t-paidan duuniin villatakin alle, sitä ei tarvitse silittää, kun se on viikattu oikein. Jos se on viikattu keskeltä pystyyn, se taite näkyy keskellä puseroa, jolloin se pitää silittää ennenkuin lähden se päällä ihmisten ilmoille, eli töihin. Kun siellä pitää näyttää edes hitusen siistiltä.

Ja siitä pellistä, jos sillä on tehty hunajaisia kanansiipiä viikko sitten liian pienellä leivinpaperilla siten, että se rasva-hunaja on valunut koko pellin alueelle, niin mun mielestä se on vähän ällöttävää, että siinä kieritellään porkkanoita ensin.

-ap-

Vierailija
36/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka silittää t-paidat...? En minä ainakaan. Tosin en silitä yhtään mitään. Enkä kyllä jaksaisi nalkuttaa noin mitättömistä asioista, säästäisit ne tilanteisiin, jossa nalkutusta OIKEASTI tarvitaan.

Vierailija
37/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä osa asioista mainitsematta. Esim nuo t-paidat, itse ainakin viikkaan omani koska olen arvellut että mieheni ei todennäköisesti ymmärrä miksi ne pitää viikata jotenkin erikoisesti. Enhän minäkään pidä kaikkia mieheni mielestä tärkeitä asioita itse tärkeänä. Tosin mies hoksasi jossain vaiheessa että viikkaan t-paitani hienosti ja kysyi että "miten sää saat ne noin". Opetin, ja nyt osaa itsekin viikata hienosti. Eikä tarvinnut marmattaa. :D

Vierailija
38/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:12"] Mun vaimossa on paljon samaa, valitettavasti. Ja sitten ihmettelee kun en kohtele kuin prinsessaa. Painukaa nalkuttajaämmät sinne mistä ootte tulleetkin. [/quote] Onko sun mielestä ok, että sun hyvällä tarkoitettu kotitöiden tekeminen yms. tuottaa vaimollesi vain lisää työtä? [/quote]Kuka niin on väittänyt? [/quote] No se oli tässä niinkuin loppupointtina, jos vaivauduit lukemaan aloituksen loppuun asti. [/quote]No ei tietenkään ole ok, mutta asiat voi sanoa nalkuttamisen sijaan rakentavastikin. Ja sen pitää toimia myös niin päin, että vaimo opettelee tekemään ne asiat oikein, jotka tekee itse väärin.

[/quote]

Miten sanon nuo asiat rakentavasti, ja siten ettei toinen vedä hernettä nenään? ap
[/quote]En tunne miestäsi, mutta muhun toimii ainakin se kun vaimo kommunikoi kuin tasavertainen aikuiskouluttaja jossain kansalaisopistossa ja perustelee hyvin, miksi toivoo minun toimivan toisin. Ei sillä puuskahtavalla "miks sun pitää aina tehdä näin" -tyylillä tule kuin riitoja eikä mitään mene jakeluun.

Vierailija
39/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:08"]

Tässä, rakkaat kanssasisaret, on syy siihen ettei miehet 'osallistu' kotitöihin.

[/quote]Eli syy siihen, että miehet eivät osallistu kotitöihin, on naississa?

Vierailija
40/52 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:12"] Mun vaimossa on paljon samaa, valitettavasti. Ja sitten ihmettelee kun en kohtele kuin prinsessaa. Painukaa nalkuttajaämmät sinne mistä ootte tulleetkin. [/quote] Onko sun mielestä ok, että sun hyvällä tarkoitettu kotitöiden tekeminen yms. tuottaa vaimollesi vain lisää työtä? [/quote]Kuka niin on väittänyt? [/quote] No se oli tässä niinkuin loppupointtina, jos vaivauduit lukemaan aloituksen loppuun asti. [/quote]No ei tietenkään ole ok, mutta asiat voi sanoa nalkuttamisen sijaan rakentavastikin. Ja sen pitää toimia myös niin päin, että vaimo opettelee tekemään ne asiat oikein, jotka tekee itse väärin. [/quote] Miten sanon nuo asiat rakentavasti, ja siten ettei toinen vedä hernettä nenään? ap [/quote]En tunne miestäsi, mutta muhun toimii ainakin se kun vaimo kommunikoi kuin tasavertainen aikuiskouluttaja jossain kansalaisopistossa ja perustelee hyvin, miksi toivoo minun toimivan toisin. Ei sillä puuskahtavalla "miks sun pitää aina tehdä näin" -tyylillä tule kuin riitoja eikä mitään mene jakeluun.

[/quote]

Missä kohtaa mä olen käyttänyt "miksi sun aina pitää tehdä näin" puuskahduksia? Enkö aloituksessa juurikin kirjoittanut perustelut asioille, jotka myös miehelleni kerroin? Pitääkö sekin perustella, miksi mä toivon että vaalea päiväpeitto ei olisi täynnä kurapaskarantuja? -ap-