Miksi joku salaa raskautensa loppuun asti?
Ihmetyttää. Mutta en tuomitse.
Toinen raskaus, ensimmäisenkin salasi loppuun asti. Näin tämän kys henkilön kuukausi ennen kuin vauva syntyi (täysi aikaisena) enkä olisi voinut kuvitella hänen olevan raskaana. Löysäkö paita oli päällä, mutta ei mitenkään ihan löysä. Todella pieni maha täytynyt olla.
2vk ennen vauvan syntymää joku oli kysynyt häneltä, onko hän raskaana ja oli kieltänyt olevansa.
Juossut vielä pari päivää ennen kuin vauva syntynyt, on ollu raskaus aikana raejuusto yms kuureilla ja aiko alottaa mahd pian synnytyksen jälkeen taas juoksun ja laihdutuskuurin.
Vaikka alipainoinen jo valmiiksi.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:35"]On minultakin kysytty, että olenko raskaana, silloin kun olin, vastasin että en, koska en halunnut sille ihmiselle asiasta sanoa mitään, ei kuulu hänelle.
En muutenkaan ymmärrä niitä ihmisiä, jotka jotenkin kuvittelevat että muiden elämä kuuluu heille, tai raskaudet.
[/quote]
Nimenomaan! Asia ei kuulu muille.
Aika harvalta ainakaan lähelle täysiaikaisen raskauden salaaminen kai onnistuukaan, jos yhtään liikkuu kotoa tai tapaa ihmisiä. Sen raskauden nyt vain aika helposti useimmista naisista huomaa.
Henkilökohtaisesti ajattelen, että raskausaikaan kuuluukin ne voinnin kyselyt ja onnentoivotukset. En ole kyllä tämän ekan raskauteni aikana tavannut ketään, joka tarkoittaisi niillä mitään pahaa. Eikä tämä mun raskaus nyt NIIN iso juttu ole muille eikä muut sillä päätään vaivaa, että mua häiritsisi, että ihmiset siitä tietää. :)
Ne jotka pimittävät omasta elämästään kaiken (myös raskaudet synnytykseen asti) ovat niitä jotka ovat sairaalloisen kiinnostuneita toisten elämästä. Puhuvat paskaa minkä ehtivät, utelevat ja juoruavat kaiken, tarvittaessa jopa värittävät totuutta saadakseen oikein mehukkaita juttuja eteenpäin. Ja koska ovat itse sellaisia paskan puhujia, eivät omista asioistaan huutele koska pelkäävät muiden olevan samanlaisia juoruajia.
Tällainen kokemus minulla.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:01"]
Ihmetyttää. Mutta en tuomitse.
Toinen raskaus, ensimmäisenkin salasi loppuun asti. Näin tämän kys henkilön kuukausi ennen kuin vauva syntyi (täysi aikaisena) enkä olisi voinut kuvitella hänen olevan raskaana. Löysäkö paita oli päällä, mutta ei mitenkään ihan löysä. Todella pieni maha täytynyt olla.
2vk ennen vauvan syntymää joku oli kysynyt häneltä, onko hän raskaana ja oli kieltänyt olevansa.
Juossut vielä pari päivää ennen kuin vauva syntynyt, on ollu raskaus aikana raejuusto yms kuureilla ja aiko alottaa mahd pian synnytyksen jälkeen taas juoksun ja laihdutuskuurin.
Vaikka alipainoinen jo valmiiksi.
[/quote]
Tuo lihavoitu kohta on musta todella omituista. Miksi kieltää raskaus tuossa vaiheessa? Pelkääkö niin paljon ihmisten kommentteja, vai onko raskaus jopa epätoivottu (mikä ihmetyttäisi vielä enemmän koska on jo toinen lapsi). Joidenkin ihmisten yksityisyyden tarve on täysin käsittämätön, kun kieltää selkeät tosiasiat saadakseen olla rauhassa.
Ymmärrän keskenmenon pelon tai muut pelot, jos on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, pysyä raskaana tai synnyttää elävä lapsi. Muissa tapauksissa pidän tällaista käytöstä lähinnä umpimielisenä.
[/quote]
On ihan sallittua olla umpimieleinen. Itseasiassa tykkään umpimielisistä jopa enemmän, kuin niistä jotka hölöttää kaikki asiansa ihan kaikille.
Omalla kohdalla... ei mulla ollut mitään kiinnostusta jakaa omaa elämääni tutuille, saati tuntemattomille. Vauvasta tiesi mies, pomo ja paras ystäväni. Äidilleni kerroin jossain puolivälin paikkeilla ja seuraavana päivänä veljeltäni tuli onnittelutekstari. Työkaverit sai tietää kun jäin sairauslomalle.
Miehen sukua oltiin nähty aivan raskauden alkuviikoilla (välimatkaa 700km) ja mies taisi kertoa siskolleen ja isälleen vasta kun olin jo sairaalassa ja oli tiedossa, että keskosvauva syntyy rv 30 paikkeilla :)
On minultakin kysytty, että olenko raskaana, silloin kun olin, vastasin että en, koska en halunnut sille ihmiselle asiasta sanoa mitään, ei kuulu hänelle.
En muutenkaan ymmärrä niitä ihmisiä, jotka jotenkin kuvittelevat että muiden elämä kuuluu heille, tai raskaudet.