Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitä herkkuja aiot laittaa tarjolle joulupöytään?
20.12.2021 |
Tekee mieli uudistaa jouluruokia. Tänä vuonna en laita yhtään laatikoita ja kinkkukin saa olla mahdollisimman pieni, en leivo pipareita enkä torttuja. Sen sijaan ajattelin laittaa ihanaa rosmariinibalsamicomarinoitua karitsan sisäfilettä ja paahtopaisti-piparjuurirullia, vihersalaattia yrteillä, erilaisia kaloja, savulohta, sillejä, graavilohituorejuustorullia, katkarapuja, mätiä, smetanaa. Laatikot korvaan uunijuureksilla. Jälkkäriksi hedelmiä ja juustoja. En oikein tiedä onko tässä nyt kaikkien mieleen tarjottavaa, mutta minua on alkanut ihan perinteiset laatikot ja soossit kyllästyttää pahemman kerran. Mitä sinä ajattelit laittaa joulupöytään?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen hankkinut palan possun ulkofileetä, jonka lykkään uuniin aattoaamuna. Lisäksi keitän perunoita ja teen porkkanamuhennosta äitini tavalla. Korvaan sillä laatikot, joihin olen kyllästynyt. Salaattia. Monena vuonna olen tehnyt joulupuuron uunissa kokonaisista ohrasuurimoista. Nyt minulla on vain rikottuja suurimoita, joten taidan keittää sen puuron ja syödä sen voisilman kera. Joka vuosi olen karsinut jouluruokia, nyt sitten vuorossa olivat laatikot ja sekahedelmäsoppa. Mitähän seuraavaksi?