Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan lapsettomat: miten vietätte päsiäistä?

Vierailija
02.04.2015 |

Onko ruohoja, suklaamunia, mämmiä, tipuja? Asarteletteko pupusia? Tulevatko vanhempanne käymään?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:50"]Minusta jokainen voi vapaasti jäädä lapsettomaksi jos haluaa. Jotenkin kornia silti juhlia syntymän juhlaa, kun ei ole aikomustakaan hankkia lapsia. Mahtaa se munasymboliikka tuntua oudolta mahdollisista vieraista, jotka tietävät totuuden.
[/quote]

Tässä kyseltiin lapsettomien pääsiäisestä, ei pelkkien vapaaehtoisesti lapsettomien.
Mistä sinä tiedät kuka tässä ketjussa aikoo vielä hankkia niitä lapsia ja kuka ei. Meilläkin on jo monta ivf hoitoa takana. T: Hääpäiväänsä viettävä.

Vierailija
42/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun säkkiin ja ripottelen tuhkaa päälleni. Lopuksi ristiinnaulitsen itseni. t. lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juhlitaankin maailman ja rakkautemme syntyä, ei sun rumien räkänokkien syntyä. Hajoa siihen.

Vierailija
44/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:50"]Minusta jokainen voi vapaasti jäädä lapsettomaksi jos haluaa. Jotenkin kornia silti juhlia syntymän juhlaa, kun ei ole aikomustakaan hankkia lapsia. Mahtaa se munasymboliikka tuntua oudolta mahdollisista vieraista, jotka tietävät totuuden.
[/quote]

Vai että syntymän juhlaa... Meniköhän sulla nyt pyhät sekaisin?

Vierailija
45/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:01"]

Me juhlitaankin maailman ja rakkautemme syntyä, ei sun rumien räkänokkien syntyä. Hajoa siihen.

[/quote]Ei teidän kyllä kannatakaan hankkia lapsia. Ette ole siihen tarpeeksi kypsiä.

Vierailija
46/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Koulujuttuja. Ärsyttää kun kaikki paikat on kiinni.

Ei meillä kotonakaan koskaan vietetty pääsiäistä. Joskus oli muutamat suklaamunat ,joskus rairuohoakin. En ole oppinut että pääsiäinen olisi mikään perhejuhla. En koe jääväni mistään paitsi näin lapsettomana sinkkuna.

Vierailija
47/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:31"]

Pitkä viikonloppu Lontoossa, unohtumattomia ravintolaillallisia ja teatterielämyksiä. Harmi että kaupat on näin pääsiäisen aikaan auki normaalia säännöstellymmin.

Kotona on toki pääsiäiskoristeita, tulppaaneja ja ekat narsissit & helmililjat. Ja pääsiäismunia tottakai.

[/quote]

Taas näitä velojen fantasiapostauksia. :D

Ei siinä mitään, teeskentelen itsekin välillä eläväni paremin kuin todellisuudessa elän.

[/quote]

Ei kaupunkiviikonloppu jossain Euroopassa ole mitään fantasiaa! Kyllähän niitä nyt monet tekee! Tavallista on, että ulkomaanmatkoja tehdään useitakin vuodessa. Vai onko päässyt unohtumaan joiltakin lapsiperheen "riemuarkea" viettäviltä? Tai ehkei ole heille koskaan todellisuutta ollutkaan??

Vierailija
48/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaljaa.

Vierailija
49/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:31"]

Pitkä viikonloppu Lontoossa, unohtumattomia ravintolaillallisia ja teatterielämyksiä. Harmi että kaupat on näin pääsiäisen aikaan auki normaalia säännöstellymmin.

Kotona on toki pääsiäiskoristeita, tulppaaneja ja ekat narsissit & helmililjat. Ja pääsiäismunia tottakai.

[/quote]

Taas näitä velojen fantasiapostauksia. :D

Ei siinä mitään, teeskentelen itsekin välillä eläväni paremin kuin todellisuudessa elän.

[/quote]

Mitä ihmettä? :o

Siis tuo kuvaamani on ihan oikeasti totta, ei mitään fantasiaa. Ehkä se sitten joillekin näyttäytyy utopistisena fantasiana, mulle se on ihan normaalia elämää. Tällä tavalla me ollaan vietetty pääsiäistä ja niiden mahdollistamia vapaapäiviä jo vuosikausia, matkakohde vaan muuttuu.

Tervetuloa tänään ennen puolta kasia Hki-Vantaalle moikkaamaan! Kannattaa elää unelmaa, eikä unelmoida elämää!

Vierailija
50/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään muuta kuin urheilen. Tullut ryypättyä pitkin alkivuotta ja hiukan ahdistaa. Mies menee yksin mökille kun vain murjottais täälä nurkis.

Vierailija
51/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tuplapalkalla töihin. :) Iltaisin syödään miehen kanssa hyvin ja rakastellaan. Ehkä mennään katsastamaan seurasaaren kokot.

Vierailija
52/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppään ja naureskelen trulleille

Vierailija
53/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:20"]Onpa surullista ja onttoa tuo lapsettomien pääsiäisen vietto. Nämä juhlat saavat todellisen merkityksensä vasta vanhemmuuden myötä. [/quote] Itse en ole kyllä yhtään surullinen. Olen vasta 20 eikä minulla ole kiirettä hankkia lapsia. Elämästä voi nauttia ihan yksinkin. Minun mielestäni surullista jos ihminen hankkii lapsen vain sen takia että muuten elämä ei olisi "onnellista"

[/quote] Hei kuules, sinäkin olet noin nuori vielä, ja kyllä ehdit vielä lapsentekohommiin, jos vaan itse haluat paljon myöhemmälläkin iälläsi. Itsekkin synnytin ensimmäisen ollessani jo likemmäs kolmekymppinen, ja olin tosiaan tyytyväinen, etten halunnut raskautua ja tehdä lasta liian nuorena. Itse ehdin kuluttaa ns. menokengäni loppuun jo tuossa iässä kunnes vakiinnuin ja rauhoitun lisääntymään. Olin ollut työelämässä ja hankkinut ammatin itselleni, ja elänyt itsenäistä naisen elämää tarpeeksi pitkään ennen lasteni saamista, joten pystyin siinä mielessä rauhoittumaan ja kasvattamaan lapsiani ilman, että takaraivossani olisi takonut elämätön, vapaa ja kokematon varhaisaikuisuuden ajanjakso.   Mitä olen seuraillut liian nuorena lapsia tehneitä, niin se ns. juoksukausi iskeekin sitten myöhemmällä iällä kuitenkin, ja voikin olla kohtalokasta, koska usein se johtaa parisuhteen kariutumiseen, jos sellainen on ollut nuoruudesta lähtien lapsen/lapsien isän kanssa. 

Vierailija
54/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:32"]

Pääsiäinen on lasten ja uskovaisten juhla. Miksi vela sellaista viettäisikään?

[/quote]

Eikö vela voi olla uskovainen??

Vierailija
55/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:20"]Onpa surullista ja onttoa tuo lapsettomien pääsiäisen vietto. Nämä juhlat saavat todellisen merkityksensä vasta vanhemmuuden myötä. [/quote] Itse en ole kyllä yhtään surullinen. Olen vasta 20 eikä minulla ole kiirettä hankkia lapsia. Elämästä voi nauttia ihan yksinkin. Minun mielestäni surullista jos ihminen hankkii lapsen vain sen takia että muuten elämä ei olisi "onnellista"

[/quote] Hei kuules, sinäkin olet noin nuori vielä, ja kyllä ehdit vielä lapsentekohommiin, jos vaan itse haluat paljon myöhemmälläkin iälläsi. Itsekkin synnytin ensimmäisen ollessani jo likemmäs kolmekymppinen, ja olin tosiaan tyytyväinen, etten halunnut raskautua ja tehdä lasta liian nuorena. Itse ehdin kuluttaa ns. menokengäni loppuun jo tuossa iässä kunnes vakiinnuin ja rauhoitun lisääntymään. Olin ollut työelämässä ja hankkinut ammatin itselleni, ja elänyt itsenäistä naisen elämää tarpeeksi pitkään ennen lasteni saamista, joten pystyin siinä mielessä rauhoittumaan ja kasvattamaan lapsiani ilman, että takaraivossani olisi takonut elämätön, vapaa ja kokematon varhaisaikuisuuden ajanjakso.   Mitä olen seuraillut liian nuorena lapsia tehneitä, niin se ns. juoksukausi iskeekin sitten myöhemmällä iällä kuitenkin, ja voikin olla kohtalokasta, koska usein se johtaa parisuhteen kariutumiseen, jos sellainen on ollut nuoruudesta lähtien lapsen/lapsien isän kanssa. 
[/quote]

Niin niinkuin sanoin minulla ei ole vielä kiire hankkia lapsia. Ei se maailman loppu olisi jos se lapsi näin nuorena tulisi mutta en sitä nyt tarkoituksenmukaisesti ole hankkimassa. Olen siis parisuhteessa ja molemmat haluamme saada olosuhteet hyväksi lapselle. Itse opiskelen vielä kaikenlisäksi.

Vierailija
56/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:23"]

Menen tuplapalkalla töihin. :) Iltaisin syödään miehen kanssa hyvin ja rakastellaan. Ehkä mennään katsastamaan seurasaaren kokot.

[/quote]

Minä päivänä ne kokot on siellä? voin kyllä googlettaakin toki. Hyvä idea, taidan lähteä minäkin, ehkä mieskin innostuisi.

Vierailija
57/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

Ei. Ks. lisääntymiskäsky.

Vierailija
58/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan, pestään pyykkiä, pakataan matkatavaroita (rantalomalle lähtö pääsiäisen jälkeen), ulkoillaan koirien kanssa, laitetaan yhdessä ruokaa, saunotaan, jne. Aika perus juttuja. Mämmiä ostettiin kyllä, muuten ei mitään pääsiäisjuttuja. Ei meillä muutenkaan erityisesti vietetä muita pyhiä kuin joulua..

Vierailija
59/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tosiaan askartele mitään pupusia. Mämmiä on. Vanhemmat käy kahvilla. Sukulaistyttö tulee yöksi. Nukun pitkään.

Vierailija
60/102 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:33"]

[/quote]

[/quote]

Ei. Ks. lisääntymiskäsky.
[/quote]

Sekoititko nyt lestaadiolaisuuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi