Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sua tai puolisoasi headhuntattu tai tarjottu uusia uramahdollisuuksia tänä vuonna?

Vierailija
20.12.2021 |

Lehdissä puhutaan irtisanoutumisaallosta tai great resignationista eli työntekijät irtisanoutuvat laajasti. Onko sinua tai puolisoasi headhuntattu tai tarjottu muuten uusia uramahdollisuuksia? Kiinnostaa tietää, kuinka laajasta ilmiöstä oikeasti on kyse.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole ikinä soittanut headhunter, joten antakaahan vinkkejä, millä saan headhunterin kiinnostumaan itsestäni. Olen töissä yksityisellä sektorilla Key Account Manager-tehtävässä. Mulla on ihan ajantasainen LinkedIn-profiili, mutta en käytä sitä kovin aktiivisesti.

Vierailija
22/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin headhuntterit soittaa. Kynnys vaihtaa toiseen firmaan on tosin iso kun se tarkottaisi maan vaihtamista samalla. Myöskin nuo headhunttereiden tarjoamat työpaikat tarkoittaa käytännössä kutsua haastatteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa miltä aloilta headhunterit ovat yhteydessä?

Vierailija
24/35 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kai johtajia ja päällikköjä haetaan.

Ala voi olla mikä vaan.

Aina kannattaa kuunnella ja laajentaa omaa verkostoaan.

Vierailija
25/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa on. Olen vanhempainvapaalla, mutta kävin just kutsuttuna keskustelemassa mahdollisen uuden työnantajan kanssa. Taidan siirtyä asiantuntijatehtävistä toisiin asiantuntijatehtäviin, kunhan raskin viedä lapsen päivähoitoon.

Vierailija
26/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, en tarttunut syöttiin.

Vierailija
27/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella töissä sosiaalityöntekijänä. Linkedinin kautta on kuluneen vuoden aikana alkanut tulla muutamia yhteydenottoja ja työtarjouksia.  Sosiaalityöntekijöistä on ollut pulaa jo vuosikymmeniä, mutta nämä suorat yhteydenotot ovat uusi ilmiö.

Juuri kukaan potentiaalisista  työnantajista (kunnista/kuntayhtymistä) vaan ei ole oikeasti tarjonnut mitään sellaista, joka olisi houkutellut edes teoriassa vaihtamaan työpaikkaa. Vain yksi kunta olisi tarjonnut mahdollisuutta palkallisiin vapaapäiviin nykyisen työn lomakertymää vastaavassa määrässä, ja se olikin jo todellinen houkutin: Itselläni on pitkän julkisen työuran jälkeen 38 palkallista lomapäivää vuodessa, ja kertyneet lomat ovat mukavien työkavereiden lisäksi suurin motivaattori pysyä nykyisessä (keskinkertaisessa) työpaikassani. 

Vierailija
28/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuksilla hyvin yleistä.

Asiakas kun näkee että hoidat hommat hyvin, niin kysytään suoraan että kiinnostaisko tulla.

Ei tartte hakemuksia tai cvtä lähetellä kun käytännössä nähty työ puhuu puolestaan.

Mua pyydettiin kahteen eri firmaan päälliköksi.

Ja nyt siis puhutaan johtotason työstä, jossa vedetään isoimmillaan miljoonaprojekteja.

Vierailija
29/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tullut linkedinnin kautta säännöllisesti kyselyitä viimeiset pari vuotta. On sellaista ict-puolen osaamista ja toimialaosaamista, jolle nyt kysyntää. Ei ymmärtääkseni kuitenkaan ole vaihtamassa työtä. Mullekin jopa jotain pilipalijuttuja tullut, ihan siis tyyliin pa**apalkalla ympärivuorokautiseen käyttäjätukeen ja puoli vuotta harjoittelukoulutusta -tyyliin.  Ei mitään järkevä vaihtaa vuorotyöhön, jossa enemmän tunteja ja huonompi palkka kuin nykyisessä osa-aikahommassa. Muutaman tunnin jotain toista hommaa voisin tehdä viikossa iltaisin ja viikonloppuisin, pitäisi jaksaa alkaa kyselemään. Ehkä keväällä sitten

Vierailija
30/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla olen eikä ensimmäistäkään yhteydenottoa. Olen tosin jo 45+, mikä luultavasti selittää asian. Arkkitehtihommia teen isoissa hankkeissa.

Vierailija
31/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle on tullut tasaiseen tahtiin kyselyjä ja tarjouksia työtehtävistä. Ei headhunterin soittamana (koska niitä ei voi samalla tavalla käyttää), vaan suoraan esimiehiltä. Julkisella puolella.

Vierailija
32/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen yksi per viikko. Teen talouden asiantuntijatyötä ja tietyillä erityisalueilla (esim ifrs) on kysyntää enemmän kuin tarjontaa. Viimeisen neljän vuoden aikana olen vaihtanut työtä kolme kertaa ja palkka noussut yli 2000 euroa. Nyt on aikomus olla nykyisessä työpaikassa ainakin kolme vuotta, mutta hyvä on aina tietää, että töitä löytyy helposti jos tulee tarve vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
33/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostusta on ollut. Kolmessa työhaastattelussa olen ollut, kaksi noista paikoista sain. Ensimmäisessä aloitin alkuvuodesta, mutta irtisanouduin, kun työ eikä palkka vastannut sovittua. Hetken mielijohteesta hain yhtä paikkaa, mikä oli lähellä omaa osaamista. Tuli välittömästi kutsu haastatteluun, ajaksi oli sovittu tunti, mutta asia oli puolessa tunnissa taputeltu ja seuraavana päivänä tuli soitto, että tulin valituksi. Aloitan tammikuun alussa.

Tuo yksi paikka noiden välissä, mitä en saanut - ensin harmitti, koska olisi ollut täydellinen. Siinä oli rekryfirma välissä huseeraamassa ja nyt luin, että koko työnantajayritys on selvitystilassa, ilmeisesti menossa konkurssiin. Joten onni onnettomuudessa.

Vierailija
34/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen asiantuntijatehtävissä oleva henkilö vaihtaa työpaikkaa 6kk välein nostaen palkkaansa keskimäärin 350€ jokaisella työpaikan vaihdoksella.

Harva työnantaja ilahtuu nähdessään tuollaisen CV:n. Miksi ihmeessä sekoittaa omaa organisaatiota sitoutumiskyvyttömällä tyypillä?

Uran alkuvaiheessa on täysin normaalia vaihtaa työpaikkaa suht usein, esim 1-2vuoden välein. Varsinkin, jos tehtävät ovat aina entistä vaativimpia. Työnantajalle se kertoo kunnianhimosta ja siitä että myös muut työnantajat arvostavat työntekijää. Ajat, jolloin samassa työpaikassa ollaan 40 vuotta on menneisyyttä.

Vierailija
35/35 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on headhuntattu Linkedinin kautta, ja olin kiinnostunutkkn, mutta rekry peruttiin sittemmin.