Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko teillä italiansalaatti joulupöytään?

Vierailija
20.12.2021 |

Olen pitkästä aikaa joulun Suomessa ja ihmetyttää, kun ihmiset ostaa italiansalaattia joulupöytään. Sienisalaatin ja punajuurisalaatin vielä jotenkin ymmärrän, mutta että italiansalaattia?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes.

Italian salaatti kuuluu meidän jouluaatto ateriaan.

Samoin kuin sienisalaatti ja punajuuri ja lohisalaatti.

Nämä salaatit on halvempaa ostaa valmiina kuin tehdä ne itse.

Etenkin kaikki sekä lohi sekä kirjolohi sekä tavallisena graavina, että eri tavalla mauteittuin että savutettuina, ovat joulun aikaa huippu kallita.

Meidän joulupöydäb  "kunkku"  on edelleen itse paistettu suomalaine kinkku.

Ja se totisesti maistuu kaikille aaton aterialla.  Lisänä ovat  Pohjois-Suomen puilula potut, sekä Itse tehty sinapilla ja hyvällä punaviinillä maustettu kasikea,

Valmiina ostettujen salaattien lisäksi, joulupöydässämme on vihersalaatti, johon kastikkeena voi käyttää joko pelkkää oliivi ´öljyä tai rosollisin kastiketta,

On niin upeaa että kiireisille työssäkäyville ihmisille on  mahdollista ostaa niin monet jouluherkut  valmiina  kaupoista.

Vierailija
62/64 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiansalaatti kuuluu sikojen ruokakaukaloon.

🐖                                                                                                                                                    

Tarkoitatko sitä vaihetta kun laulat perheesi kanssa "porsaita äidin oomme kaikki" niin joulupöydässänne tarjoiltavana on myös italiansalattia.  Voi kun ihanaa.  Pienenä kaikki ovat suloisia porsaita ja sitten aikuisina jotkut ovat sikoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ja kaupan valmissalaattina. En ole ikinä tehnyt itse italiansalaattia, se on niitä harvoja ruokia jotka meillä ostetaan aina valmiina.

Vierailija
64/64 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu. Lisuke siinä missä muutkin salaatit. Maksaa kaupassa jotain euron purkki niin enpä jaksa vaivautua itse tekemään.

Se on kyllä erittäin eri asia itse tehtynä kuin majoneesin kaupan eines.