Ärsyttää kaverin avuttomuus ja saamattomuus
Olemme molemmat siis parikymppisiä ja kaverini on miespuolinen. On asunut "omillaan" viime syksystä saakka ja tuosta ei meinaa tulla mitään, kun ei pärjää ilman äitinsä passausta. Ei siis osaa käyttää pesukonetta, uunia yms. vaikka häntä on neuvottu vaikka kuinka paljon. Vie pyykkinsä ja tiskinsä äidille, kun ei osaa tiskata käsin.
Nyt on sitten lopettamassa koulua kesken ja olisi muuttamassa samalle paikkakunnalle kuin minä. Sanoin, että tässä talossa olisi yksi yksiö vapaana, että kannattaa soittaa asunnosta heti, koska nuo menevät tosi nopeasti. Joo joo, soitan sitten kun olen tehnyt asiat X, Y ja O. Soitan huomenna, soitan sitten kun olen syönyt yms.
Noh, viikkoon ei saanut aikaiseksi soitettua ja sitten kun viimein sai, asunto oli mennyt. Nyt marisee että hänellä ei mikään onnistu ja kaikki on paskaa, ei ikinä varmaan koskaan löydä koko kaupungista yhtä hyvää asuntoa (öh?).
Ärsyttävää, miksi ei voinut heti soittaa asunnosta. :D Nyt äitinsä syyttää minua, kun en voinut olla hyvä ystävä ja soittaa tyypin puolesta ja kysyä asuntoa hänelle.
Ihan hyvä varmaan ettei muuta minun naapuriini. Varmaan raahaisi likapyykkinsä tänne.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:50"]
On hän neurologisesti terve, kuulostaa nimittäin että oman toiminnan ohjauksessa on muutenkin häikkää...
Ei sillä, kyllä tuommoiseksi voi myös lapsensa kasvattaa. Jos ei koskaan vaadi mitään omatoimisuutta, ei sitä opi.
Miten tuon miehen äiti sua nyt on syyllistänyt? Ihan tosissaanko on sanonut sinulle suoraan, että sinun olisi pitänyt järjestää asunto hänen pojalleen? Miksen nyt ihan usko tota.
[/quote]
On ihan terve. Jotenkin vain pilalle hyysätty, varsinkin naisporukassa tuo piirre tulee ikävästi esiin.
Miesten kanssa on ihan reipas, mutta jos porukan naismäärä on suurempi kuin miesmäärä (vaikka kaksi miestä ja kolme naista), taantuu tuollaiseksi passattavaksi rätiksi. Grillatessa ei voi persettään nostaa penkistä, grilliruuat pitää tarjoilla hänelle pöytään ja hän ei osaa muka pitää makkaraa tikussa tulen yllä, puhumattakaan tulen sytyttämisestä tai muusta. "Pelkää" ihan kuollakseen lapsia ja eläimiä, koska molemmat ovat hänen mielestään likaisia ja saattavat sotkea hänen vaatteensa. Vaatteet joita ei itse osaa pyykätä.
[/quote]
En minäkään halua seisoa avotulen lähellä, koska savunhaju tarttuu vaatteisiin. Sama juttu elukoiden ja pentujen kanssa. Hän siis huolehtii ulkonäöstään ja on tarkka vaatteistaan? Koita nyt päättää vihaatko tuota miestä vai et? Kuulostaa minusta ihan mallikappaleelta, harva mies nimittäin huolehtii vaatteidensa ulkonäöstä.
[/quote]
Normaali ihminen osaa pukeutua tilanteen mukaan.. Sitä paitsi savunhaju lähtee vaatteista pesemällä, samoin kura ja muu eläimistä lähtevä lika.
Olen kyllä törmännyt näihin jotka suojelevat neuroottisesti vaatteitaan. He ovat varmaan ajatelleet etteivät koskaan pese rytkyjään, niin onhan se vaate silloin pilalla jos siihen tulee likaa...
[/quote]
Jos annat elukkasi tai penikkasi sotkea vaatteeni, niin oikeudessa tavataan. Ei ole nimittäin mitkään halvat "rytkyt"
T. Mies
[/quote]
Niin tavataan, mutta vähän eri merkeissä. Siinä vaiheessa, kun alat rätkyttämään lapsen tai elukan sotkemista vaatteista annamme sakinhivutusta sinulle oikein isän kädestä. Siinäpä rullailet pyörätuolilla oikeuteen henkilökohtaisen avustajan kanssa. See you, bitch!
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:39"]Miksi et voinut etukäteen soittaa vuokranantajalle, kun ilmeisesti tunnet hänet, että tälläinen kaveri olisi vaikka asuntoa. Löytyykö sopivaa ja milloin voi soittaa.
[/quote]
Vuokranantajalle varmaan tosi hyvä "suositus " luotettavasta vuokralaisesta, kun kaveri soittaa puolesta.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 07:45"]
Miksi et voi antaa sille pildeä? Reipastuisi varmaan etkä sinä menetä mitään.
[/quote]
Ihan oikeasti? Olen mies ja en ymmärrä miksi tälläinen vaihtoehto on teistä naisista ihan hirveä ehdotus. Seksin puutteesta nuo nuorten miesten itsetunto- ja saamattomuusongelmat yleensä johtuvat. Annoin siis ap:lle tavan korjata asia.
[/quote]Miksi jonkun naisen pitäisi korjata nuorten miesten itsetunto- ja saamattomuusongelmat? Antamalla käyttää omaa kroppaansa ja seksuaalisuuttaan. Ja saada siitä itsellensä käytetty olo. Ja taan miehet sais haukkua huoraksi. Vaikka niinhän ne tekee vaikka et olisi maannut kenenkään kanssa. Miksi?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:41"]Olemme molemmat siis parikymppisiä ja kaverini on miespuolinen. On asunut "omillaan" viime syksystä saakka ja tuosta ei meinaa tulla mitään, kun ei pärjää ilman äitinsä passausta. Ei siis osaa käyttää pesukonetta, uunia yms. vaikka häntä on neuvottu vaikka kuinka paljon. Vie pyykkinsä ja tiskinsä äidille, kun ei osaa tiskata käsin.
Nyt on sitten lopettamassa koulua kesken ja olisi muuttamassa samalle paikkakunnalle kuin minä. Sanoin, että tässä talossa olisi yksi yksiö vapaana, että kannattaa soittaa asunnosta heti, koska nuo menevät tosi nopeasti. Joo joo, soitan sitten kun olen tehnyt asiat X, Y ja O. Soitan huomenna, soitan sitten kun olen syönyt yms.
Noh, viikkoon ei saanut aikaiseksi soitettua ja sitten kun viimein sai, asunto oli mennyt. Nyt marisee että hänellä ei mikään onnistu ja kaikki on paskaa, ei ikinä varmaan koskaan löydä koko kaupungista yhtä hyvää asuntoa (öh?).
Ärsyttävää, miksi ei voinut heti soittaa asunnosta. :D Nyt äitinsä syyttää minua, kun en voinut olla hyvä ystävä ja soittaa tyypin puolesta ja kysyä asuntoa hänelle.
Ihan hyvä varmaan ettei muuta minun naapuriini. Varmaan raahaisi likapyykkinsä tänne.
[/quote]
Kaverisi on lopettamassa koulua kesken, muuttaa perässäsi toiselle paikkakunnalle ja uskoo tuost vaan saavansa asunnon?
Sinun tai äitikkänsä olis pitänyt asias hoitaa?
Entäpä vuokra, millä poika pystyy maksamaan? Onko töitä nyt tai tiedossa?
Millaisessa talossa asut, kun siitä vuokrayksiö on yllättäen täysin vapaana, eikä jonotusmenettelyä? Jos sitä yksityinen vuokraa, lienee vuokrakin korkea.
Kantsisko pojan laittaa paperit kaupungiv, vvo:n , sato:n , aso:n tms. jonoihin.
Eikö tuon pojan äiti ole sen ikäinen että voisi löytyä täältä palstaltakin? Siis ehkä viisikymppinen.
Kiinnostaisi tietää ajatusmaailmaasi ja kasvatusperiaatteitasi. Olen itsekin ollut äitini passaama ja niin on miehenikin ollut, mutta jokin raja on sentään tullut vastaan. Ruokaa olen tehnyt 13-vuotiaasta lähtien, pyykit pessyt siitä lähtien, kun olen saanut jäädä yksin kotiin eli 15-vuotiaasta. 18-vuotiaana äitini tuli kanssani mukaan lääkärille, kun pelotti liikaa mutta älysin sentään hävetä sitä. Varmaan äitiäkin vähän nolotti.
Kesätyöpaikat olen soitellut itse 15-vuotiaasta lähtien. Ensimmäisen vuokra-asuntoni hankkimisessa oli mukana isäni, muutin samalle paikkakunnalle kuin hänkin ja on sen ikäpolven edustaja, joka kuvittelee, että vanhempien tausta vaikuttaa asunnon saamiseen. Hyvä, että oli mukana, kun vuokranantaja oli saman ikäpolven edustaja...
Tuohon loppui paapominen - paitsi kerran, kun ajoin kolarin reilu parikymppisenä, niin isä tuli paikalle ja hoiti asiaa, kun itse olin niin hermona. Jälkeenpäin kyllä hävetti.
Mieheni on hankkinut kesätyöt 13-vuotiaasta lähtien itse ja hoitanut muutenkin asiat aivan ilman vanhempiaan paitsi että pyykit vei äidilleen parikymppisenä ja äiti saattoi tulla täyttämään jääkaapin, kun mies oli koulussa.
Tiedän siis jotain hemmotelluista lapsista, kun olen itsekin sellainen ollut. Mutta ihan aina olen myös tajunnut, että tämä ei ole ihan normaalia, en ole ylpeillyt näillä vanhempieni tukitoimilla ja olen aina pyrkinyt elämään itsenäisesti. Mieheni oli niin laiska, ettei jaksanut pyykätä itse (eikä omistanut pesukonetta eikä viitsinyt sellaista hankkia) ja äitinsä vähän paapoili, täytti jääkaappia ja imuroi, mutta kumpikaan ei pitänyt tilannetta hyvänä eikä sellaisena, että näin pitäisi toimia jatkossakin. Mies osaa nykyään pyykätä, imuroida ja täyttää jääkaappia ihan kiitettävästi eikä yrittänyt saada kavereitaan tai minua hoitamaan asiaa kun äitinsä älysi homman lopettaa.
Kiinnostaa siis tietää, miksi et päästä irti. Miksi et pakota lastasi oppimaan asioita itse? Miksi et opeta häntä? Miksi et vihjaa, että hänen käytöksensä on noloa? Miksi annat hänen nolata itseään kaveripiirissä lapsellisuuksillaan?
Kyllä minä olen äitinä soittanut 20-vuotiaan puolesta asuntoa (tuon ikäiset ovat vielä poikia, eivät miehiä. Tytöt aikuistuvat paljon nopeammin) mutta en kyllä alkaisi kavereitaan syyttelemään...
Kuulostaa ihan dippa-inssiltä, niitä vaivaa joku avuttomuss-järjettömyyssyndrooma.
Kyllä minunkin tuttuni joskus voivotteli, että pitäisi säästää rahaa astianpesukoneeseen, kun ei muuten voi pestä tiskejä pois. Mitä?
Ymmärrän kyllä ettei halua vaatteita pyykkäämään käsin, mutta kyllä tiskaamisen pitäisi hoitua ilman konettakin..
On hän neurologisesti terve, kuulostaa nimittäin että oman toiminnan ohjauksessa on muutenkin häikkää...
Ei sillä, kyllä tuommoiseksi voi myös lapsensa kasvattaa. Jos ei koskaan vaadi mitään omatoimisuutta, ei sitä opi.
Miten tuon miehen äiti sua nyt on syyllistänyt? Ihan tosissaanko on sanonut sinulle suoraan, että sinun olisi pitänyt järjestää asunto hänen pojalleen? Miksen nyt ihan usko tota.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:45"]
Kyllä minä olen äitinä soittanut 20-vuotiaan puolesta asuntoa (tuon ikäiset ovat vielä poikia, eivät miehiä. Tytöt aikuistuvat paljon nopeammin) mutta en kyllä alkaisi kavereitaan syyttelemään...
[/quote]
Joo mä tapaan työssäni just näitä parikymppisiä pojuja ja niiden äitejä. Voi hyvää päivää, siinä näkee ekasta sekunnista että miten siellä kotona on hyysätty vai ei.
[/quote]
No tuo mamihan kuulostaa just siltä, että on nimenomaan onnistunut kasvattamaan erinomaisen yksilön, joka vie tiskinsäkin äipän huolehdittavaksi. Onhan se silloin myös ympäristön ja kavereiden syy etteivät huolehdi, kun äiti ei joka paikkaan ehdi.
[/quote]
sori, siis onKO
Sano sille että vittu sää oot tyhmä paskakasa.
Kauhea vaiva raahata jotain tiskejä kun voisi ne itsekin pestä.
[/quote]
On ihan terve. Jotenkin vain pilalle hyysätty, varsinkin naisporukassa tuo piirre tulee ikävästi esiin.
Miesten kanssa on ihan reipas, mutta jos porukan naismäärä on suurempi kuin miesmäärä (vaikka kaksi miestä ja kolme naista), taantuu tuollaiseksi passattavaksi rätiksi. Grillatessa ei voi persettään nostaa penkistä, grilliruuat pitää tarjoilla hänelle pöytään ja hän ei osaa muka pitää makkaraa tikussa tulen yllä, puhumattakaan tulen sytyttämisestä tai muusta. "Pelkää" ihan kuollakseen lapsia ja eläimiä, koska molemmat ovat hänen mielestään likaisia ja saattavat sotkea hänen vaatteensa. Vaatteet joita ei itse osaa pyykätä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 09:05"]
[/quote]
Minulla on yksi miespuolinen tuttu, joka asuu äitinsä naapurissa. Likaiset astiat lastaa sellaiseen muoviseen lihalaatikkoon ja kantaa äidilleen kun laatikko on täynnä. Hänen mielestään kätevää.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 09:05"]
[/quote]
Minulla on yksi miespuolinen tuttu, joka asuu äitinsä naapurissa. Likaiset astiat lastaa sellaiseen muoviseen lihalaatikkoon ja kantaa äidilleen kun laatikko on täynnä. Hänen mielestään kätevää.
[/quote]
En oo koskaan kuullut tuollaisesta. Pyykkien raahaamisen vielä ymmärrän (mullakaan ei opiskeluaikana ollut omaa pesukonetta, vein pyykit äidilleni kun muutenkin siellä kävin usein viikonloppuisin), mutta tiskien kuljettaminen lähentelee jo idiotismia. Nehän painaa, kilisee ja kolisee ja niitä saa olla pesemässä koko ajan. Pyykit voi yleensä jonkin aikaa odottaakin.
Mutta mammahan se tässä pöhkö on, kun suostuu tiskaamaan :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 08:45"]Kyllä minä olen äitinä soittanut 20-vuotiaan puolesta asuntoa (tuon ikäiset ovat vielä poikia, eivät miehiä. Tytöt aikuistuvat paljon nopeammin) mutta en kyllä alkaisi kavereitaan syyttelemään...
[/quote]
------------
Voi jösses sentään. Jos olisin vuokranantaja, niin olisin nauranut puhelimessa "päin naamaa" ja käskenyt pojun soittaa itse asunnon perään. Kyllä 20-vuotiaan pitää ite osata hakea asuntonsa, tiskata, kokata ja pyykätä. Voihan toki neuvoa vanhemmalta kysyä, mutta kyllä täysi-ikäisen tulisi voida asunto itse etsiä, ellei ole kyseessä todella poikkeustilanne. Ei ihmekään kun Suomesta löytyy näitä uusavuttomia nuoria joilla on pienessäkin asiassa sormi suussa...
N20
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:19"]
[/quote]
[/quote]
En minäkään halua seisoa avotulen lähellä, koska savunhaju tarttuu vaatteisiin. Sama juttu elukoiden ja pentujen kanssa. Hän siis huolehtii ulkonäöstään ja on tarkka vaatteistaan? Koita nyt päättää vihaatko tuota miestä vai et? Kuulostaa minusta ihan mallikappaleelta, harva mies nimittäin huolehtii vaatteidensa ulkonäöstä.
[/quote]
Normaali ihminen osaa pukeutua tilanteen mukaan.. Sitä paitsi savunhaju lähtee vaatteista pesemällä, samoin kura ja muu eläimistä lähtevä lika.
Olen kyllä törmännyt näihin jotka suojelevat neuroottisesti vaatteitaan. He ovat varmaan ajatelleet etteivät koskaan pese rytkyjään, niin onhan se vaate silloin pilalla jos siihen tulee likaa...
[/quote]
Jos annat elukkasi tai penikkasi sotkea vaatteeni, niin oikeudessa tavataan. Ei ole nimittäin mitkään halvat "rytkyt"
T. Mies
[/quote]Onneksi et ikinä voisi kuulua kavereihini. Eiköhän ihminen valitse ystävikseen suunnilleen sanalaiset arvot omaavia ihmisiä. Et olisi tervetullut meille. T:4 lasta, 3 kissaa ja koiran omistava nainen.