Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishausta kysyttävää, hakukohteiden järjestys

Vierailija
02.04.2015 |

Eli laitoin yhden lukion ykköseksi, mutta ei se oikein tunnu minun jutulta, vaan kakkosvaihtoehtoni, amiksen rakennusala on alkanut kiinnostaa enemmän niin voinko mennä sinne vaikka pääsisin ykköseen? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi

Vierailija
2/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 07:48"]

Et voi

[/quote]

Eli mun pitää hakea syksyllä uudestaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asteen koulutuksessa siirtyminen kesken lukukaudenkin voi olla mahdollista. Tai jos rakennusalalle on täydennyshaku / haku myös talvella. Soita hakupalveluihin ja kysy, jos voit vielä vaihtaa ensisijajärjestystä ja jos et, että miten voit toimia jos haluat vaihtaa.

TAI käy juttelemassa opon kanssa. Niiden kuuluisi tietää. Ota ensin itse selvää esim. koulun nettisivulta. 

TSEMPPIÄ!

Vierailija
4/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edelliseen:

Tai oletko miettinyt suorittavasti molemmat? Ns. kaksoistutkinto, jossa käydään sekä lukio että ammattikoulu samalla. Kestää kauemmin kuin vain toinen, mutta mahdollistaisi paremmat jatkonäkymät jos mieli vielä tulevaisuudessa muuttuu.

Rakennusalassa ei ole mitään vikaa enkä morkkaa amista, mutta jos haluatkin myöhemmin hakea yliopistoon, lukion suorittamisesta on yleensä hyötyä. Siksi kannattaisin tätä molempien käymistä :) Lukiossakin on ihan kivaa, ja ainakin se voisi olla "varasuunnitelmana" jos rakennusala ei lopulta olekaan juuri se sun juttus :)

Käy kysymässä opolta tästäkin mahdollisuudesta. Voit luultavasti tehdä ainakin niin, että jos tässä haussa pääset lukioon, käyt lukiota vuoden ja sitten haet lisäksi amikseen. Tosin en ole ihan varma, omista lukioajoista on jo aivan liian kauan. Käy suunnittelemassa opon kanssa :)

Vierailija
5/5 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, mikäli sillä rakennuslinjalla on vapaa paikka jäljellä, muuten joudut aloittamaan sen lukion, mutta toki haet sitten heti seuraavassa haussa sinne amikseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme