Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan haaveilleet reppumatkustamisesta?

Vierailija
02.04.2015 |

Tarkoitan pidempiaikaista tien päälle lähtemistä. Mihin olette haaveilleet matkustamisesta tai kenties jo matkustaneet? Millä perusteella kohde on valikoitunut, oletko käyttänyt luovuutta ja seurannut omia kiinnostuksiasi vai ottanut suositun travelleri- tai esim. pakettimatkakohteen (jolloin kiinnostus on luultavasti muut travellerit)?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkka selässä on tullut reissuttua yksinkin Euroopassa. Hieno tapa matkustaa ja yksin kun liikkuu, saa uusia ystäviä helposti. Ihan kaikkiale en yksin kuitenkaan lähtisi.

Vierailija
2/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kiersin Eurooppaa yksin, vanhempana miehen kanssa Intiaa, Kaakkois-Aasiaa, Afrikkaa ja Lähi-Itää. Luulen, että en enää jaksasisi halpoja hotelleja ja reppureissaamista, se on vähän epämukavaa. Nyt matkustan harvemmin, mutta suosin hyviä hotelleja ja mukavuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te rahoitatte nuo reissut?

Vierailija
4/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, liian mukavuudenhaluinen olen!

Vierailija
5/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:51"]

[/quote]

Käymällä ihan tavallisissa töissä.

Vierailija
6/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lapsettomuudella ainakin meidän tapauksessamme. Matkustamme joka vuosi ainakin pari kuukautta ulkomailla.

Vierailija
7/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reppureissannut opiskeluaikana aasiassa pariin ootteeseen. Thaimaassa, kiinassa, malesiassa, singaporessa ja indonesiassa. Sit pari reppureissua euroopassa, ekalla kerralla italiassa ja tokalla kerralla espanjassa ja portugalissa. Haaveilen, että jahka lapset kasvavat niin lähdettäisiin koko perheen voimin aasiaan. Japani ja filippiinit olisi huippua nähdä!

Vierailija
8/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Autolla olen reissannut pitkin poikin, pienellä tavaramäärällä, muttei se tietty ole sama asia. Asunut teltassa nukkuen ja maassa istuen. Mutta aion mennä kävellen reissuun parin vuoden päästä ja kävellä pyhiinvaellusreitin Espanjassa. Lähtisin kävellen Suomesta asti, jos olisi aikaa enemmän. 

Vierailija
9/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta rahatilanne ja elämäntilanne eivät ole vieläkään sallineet. En ole katkera, en.

Vierailija
10/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aina talveksi  noin 6-8 kk pois Suomesta. Ensin lippu johonkin halvalla ja sitten ihan fiiliksen mukaan. silloin maailmaalla oli paljon reissaajia ja monesti tuli lyöttäydyttyä yhteen jonkun kanssa. Eli menin sinne mitä joku suositteli tai oli menossa. Tai sinne mistä sai töitä tms. Rahat loppui aina ennen kesää ja pakko oli tulla takaisin. En jaksaisi sitä enää. Sen verran sopeutumista se vaati. Eurooppa, Aasiaa, Afrikka ja Etelä- Amerikka. Siellä missä oli halpaa. Minulla oli hyvä, varma kesätyö Suomessa josta matkarahat talveksi sain. Mutta budjetti oli tiukka ja oppi olemaan tuhlaamatta senttiäkään.

Vierailija
11/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Elämiseen asuinkulut mukaan lukien käytin keskimäärin alle 200€/kk. Normi paikallista 150e enemmän, mutta normi turistia aika paljon vähemmän.

Vierailija
12/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli reppureissattua paljon, tosin "vain" Euroopassa ristiin rastiin. -90 luvun alussa oli omat haasteensa reissaamiseen: joka maassa eri valuutta, ei kännyköitä, ei nettiä jne...Mutta on ihan superhienoja muistoja! Matkakumppanina oli sisko tai poikaystävä. Kerran reissasin yksin.

Nyt en enää lähtisi, olen jo liian mukavuudenhaluinen 47v vanhus:). Hyvä hotelli pitää olla, paluulippu taskussa ja tarpeeksi rahaa:D. ( Nuoruudenreissuilla oli aina rahat loppu pari päivää ennen kotiin saapumista). 

Vierailija
13/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:17"]

Eipä oikeastaan. Autolla olen reissannut pitkin poikin, pienellä tavaramäärällä, muttei se tietty ole sama asia. Asunut teltassa nukkuen ja maassa istuen. Mutta aion mennä kävellen reissuun parin vuoden päästä ja kävellä pyhiinvaellusreitin Espanjassa. Lähtisin kävellen Suomesta asti, jos olisi aikaa enemmän. 

[/quote]

Oi, mua kiinnostaisi myös tuo pyhiinvaellus! Mulla vain ei taida terveys kestää. Olen kyllä tietoinen, että voi kävellä pienenkin osan, mutta ei se sitten ole sama asia.

Vierailija
14/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut, toivon että voisin joskus toteuttaa haaveen. Mitään isompaa suunnitelmaa ei ole, johonkin ns turvalliseen ympäristöön kuitenkin haluaisin, ehkä Iso-Britannia, Irlanti, Pohjois- tai Keski- Eurooppa.

Vierailija
15/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään vielä interrail- lippuja? Taitaa kyllä halpalennoilla olla matkustaminen halvempaa, mut onko se sit reppureissaamista?

Vierailija
16/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:17"]

[/quote]

Oi, mua kiinnostaisi myös tuo pyhiinvaellus! Mulla vain ei taida terveys kestää. Olen kyllä tietoinen, että voi kävellä pienenkin osan, mutta ei se sitten ole sama asia.

[/quote]Monet tosiaan kävelee sen osissa, vaikka peräkkäisinä vuosina, mutta toivoisin voivani kävellä sen yhtä kyytiä noin 6-8 viikossa. 

Vierailija
17/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. Minulle riittäisivät lähiseudutkin, lasten kanssa olisi hauskaa kiertää Luoteis-Eurooppaa. Rahaa ja aikaa siinä kuitenkin pitäisi olla, vaikkei ihan Thaimaahan asti lähtisikään.

Vierailija
18/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana reppureissasin paljon. Alkuun pari kuukauden matkaa Etelä-Amerikkaan, sitten Aasiaan ja vikana 5kk Etelä-Amerikassa kiertelemässä. Kohteet valikoitui oman kiinnostuksen mukaan ja sen mukaan missä oli kavereita. Sitten oli välissä kymmenen vuotta ja kolmen lapsen syntymä. Eka "reppureissaus" lasten kanssa suuntautui USAan ja oli aika erilaista kuin nuorena mutta kivaa kuitenkin. Rahaa meni myös huomattavadti enemmän.

Vierailija
19/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja toteutin haaveeni vuonna 2010 pitkäaikaisen miesystäväni kanssa. Vietimme noin neljä kuukautta kiertäen Keski-Aasiassa kaikki entisen Neuvostoliiton -stanit läpi. Oli kyllä melkoinen kokemus. Olihan se rankkaa emmekä ole enää yhdessä, mutta hienoja muistoja jäi silti.

Vierailija
20/23 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. On varmaankin mentävä, kun lapsi on isompi, jos on silloin mahdollista.

Ellei olisi rahasta kiinni, niin Oseanian ja Karibian alueet ja muut saaret kiinnostaisivat eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan