Suostuminen lapsen hankintaan puolison toiveen vuoksi
Onko palstalla muita, jotka olette suostuneet lapsen hankintaan puolison toiveesta/painostuksesta vaikka oma kiintiö olisi jo täynnä? Itse tein tämän virheen ja nyt ahdistaa kokolailla helvetisti. Soimaan itseäni, että suostuin. Suurin pelkoni on, etten kykene kehittämään minkäänlaisia positiivisia tuntemuksia tätä tulevaa lasta kohtaan, ja lapsi jää "ilman" isää. Epäilen vahvasti että parisuhde ei tätä tule kestämään. Vai pitäisikö sanoa vain vaimolle, että sun projekti, huolehdi siitä. Ja ennen kuin joku sanoo, etten ole kypsä isäksi, voin kertoa että on ennestään 4 hyvin kasvatettua ja rakastettua lasta. Kyseessä on siis oma typeryys ja kysyn muilta asian mahdollisesti kohdanneilta, kuinka olette pystyneet kääntämään asian positiiviseksi, jos olette?
Kommentit (32)
No eikö se viides mene siinä neljän jatkeena? Kuinka pitkällä raskaus on? Ei varmaan auta jos lapsia miettii kiintiönä, elämää ei voi suunnitella. Tai voi, mutta suostuit jo.
Älä nyt ainakaan kosta lapselle vaan kohtele häntä tasapuolisesti. On todella väärin viattomalle lapselle, jos tyrkkäät hänet vaimon projektiksi koska sinua kaduttaa ja lapsi kasvaa huomaten eron itsensä ja sisarusten välillä.
Ajatus ahdistaa usein enemmän kuin mitä elämä todellisuudessa eteen tuo. Jos ahdistus jatkuu, älä kuitenkaan rankaise lastanne asiasta. Hän on olemassaoloonsa syytön.
Ei olis kannattanut paljastaa että olet mies. Nyt kaikki palstakalkkunat alkavat alapeukuttamaan aloitustasi ja lähettämään pilkkaavia kommentteja.
Minulla on mies, jolla on lapsiakahden eri naisen kanssa. Nämä jälkimmäiset ovat lapsettoman naisen toiveesta.
Ihan selvästi huomaa, että ekat lapset ovat rakkaimpia.
Itse haluaisin sanoa kaikille naisille, jotka haluavat lapsia lapsellisen miehen kanssa, että ottavat asenteen, ettei miehiä ne lapset samalla lailla kiinnosta. Tämä on huomattu jo niin monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mies, jolla on lapsiakahden eri naisen kanssa. Nämä jälkimmäiset ovat lapsettoman naisen toiveesta.
Ihan selvästi huomaa, että ekat lapset ovat rakkaimpia.Itse haluaisin sanoa kaikille naisille, jotka haluavat lapsia lapsellisen miehen kanssa, että ottavat asenteen, ettei miehiä ne lapset samalla lailla kiinnosta. Tämä on huomattu jo niin monta kertaa.
Miehet haluaa statuslapset ja liiton.
Jos täällä on nuorempaa polvea linjoilla. Ottakaa opiksi, älkääkä lisääntykö toisten mieliksi. Pysykää yksinäisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvästi huomaa, että ekat lapset ovat rakkaimpia.Itse haluaisin sanoa kaikille naisille, jotka haluavat lapsia lapsellisen miehen kanssa, että ottavat asenteen, ettei miehiä ne lapset samalla lailla kiinnosta. Tämä on huomattu jo niin monta kertaa.
Miehet haluaa statuslapset ja liiton.
Ei nuo kakkoslapset olleet minun miehelleni statusta, vaan sitä, että yhteinen bisnes pyöri naisen kanssa. Muuten ura olisi ollut vaakalaudalla.
Onkos Ap vaihtanut nuorempaan?
Jos uusi nuori lapseton vaimo, niin luulis asian olleen klaari alusta asti...
Kyllähän niitä on puolison mieliksi tehty. Elämäni pahin virhe ja vituttaa toki hautaan asti.
Asiallisesti toki lapset kasvatettu, mutta ei tästä kotileikistä kyllä itse mitään irti saa millään tasolla.
Ei tämä postiiviseksi käänny millään fakiiritempulla.
Tai no, positiivisesti ajatellen vielä ei ole päästä katkennut suoni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä on puolison mieliksi tehty. Elämäni pahin virhe ja vituttaa toki hautaan asti.
Asiallisesti toki lapset kasvatettu, mutta ei tästä kotileikistä kyllä itse mitään irti saa millään tasolla.
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Sain juuri tietää olevani raskaana viidennellä viikolla eli ehkäisy on pettänyt. Minä en halua lasta, mies haluaa ja mietin jatkoa. Kun ei ole tipan pätkää äidillisiä vaistoja, en ole koskaan pitänyt lapsista (meluisia ja sotkuisia ja epäloogisin) niin en voi sille mitään, vaikka kuinka aina sanotaan että kyllä sitä omaa oppii rakastamaan. Olen vaan melko varma, että minusta ei ole mihinkään perhe-elämään ja tuntuu turhalta ajatella opiskelleensa ja luoneensa uraa unelma-alalla ja sitten tuntuu kun kaikki vedettäisiin vessanpöntöstä alas. Koska se on ihan fakta minun hommissani, että perheelliset (naiset) ei pärjää vaan heidät siirretään johonkin sivuhommiin.
tee se abortti, tuskin kadut. olen samaa mieltä kuin sinä. lapset tuhoaa elämäsi.
Muistakaa, että jokaisella on oikeus tehdä vasektomia ilman toisen suostumusta. Sitä sanotaan oman kehon itsemääräämisoikeudeksi.
Eräs nuorehko sukulaismies suostui tekemään lapsen uuden naisystävänsä kanssa, vaikka oli jo päättänyt, että lapset edellisestä liitosta riittävät. Suostui naisen mieliksi. Tuon suhteen kestävyyteen ei pahemmin uskota. Huono juttu, että tulevaisuudessa joutuu maksamaan ruokoja kahden liiton lapsista.
Eli ei koskaan lapsia vain toisen mieliksi. Jos erolla uhkaillaan, niin antakaa toisen sitten vaan mennä.
Onnea uuden puolison etsintään, jos ero tulee. 5 lasta on aikamoinen riippakivi.
Kävi jtn tuollaista. Valitettavasti jää huutolaislapseksi kun ei vaan enää kiinnosta pätkääkään. Valitan. Saa alapeukuttaa.
Ehdottomasti samaa mieltä että lapselle en saa tätä omaa typeryyttäni kostaa, ei se hänen vikansa ole. Lähinnä ajattelen että kuinka saisin oman pään ajatukset käännettyä niin, etten koe elämääni - taas - pikkulapsihelvetiksi. Ja kuten jo aloituksessa totesin, syytän omaa miellyttmishalukkuuttani siitä, että suostuin. Oma syy. Heijasteet pelottavat, koska lukuunottamatta tätä asiaa, meillä on kaikki hyvin ja vaimo on ihana ja rakas
Ei se ole mitään kostamista jos ei vaan kiinnosta. Onhan plh aivan hanurista. Ei siinä ole miehille mitään odottamisen arvoista.
Et ehkä enää arvosta vaimoasi, mutta todennäköisesti silti rakastat tulevaa lastasi.