Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lama on vaikuttanut sinun elämääsi?

Vierailija
01.04.2015 |

Miten lama näkyy sinun tai perheesi elämässä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi yliopistotutkintoa ja työkokemusta ihan mukavasti, mutta olen työtön. Syytän lamaa. Miehellä on amistutkinto ja hyväpalkkainen työ. Pärjäillään, mutta paremminkin voisi mennä.

Vierailija
2/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä mitenkään mutta loppuvuonna luultavasti ei ole enää työpaikkaa mihin palata äitiyslomalta.

Vierailija
4/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri ennen lamaa syksyllä 2008 työpaikkaa. 2010 sain projektini valmiiksi ja minut lomautettiin ja myöhemmin irtisanottiin. Pääsin kyllä nopeasti uudestaan töihin, mutta vähän huonommalla palkalla. Palkkakehitys vähän tökkäsi, mutta ihan hyvin on pärjätty.

Vierailija
5/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ei maksa laskuja joten en ole nostanut palkkaa kolmeen kuukauteen. Lainarahalla mennään.

Vierailija
6/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa oman alan töitä koska niitä ei enää ole, koulut aloittaessani lamasta ei ollut vielä tietoakaan ja töitä alallani riitti. Siinä mielessä olen kyllä onnekas että töitä kyllä on-siivoojana tosin. Kaikille ei riitä edes sitä. Olen syntynyt viime laman aikana, paskamainen aika syntyä kun lapsuus oli köyhä ja nyt kun on itse työikäinen niin on uusi lama. Vituttaa, suoraan sanoen.

Vierailija
7/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei päässyt juuri siihen kielikurssille mihin olisi halunnut, koska tulijoita oli liian vähän.

Vierailija
8/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, asiakkaat ovat vähentyneet huomattavasti. Onneksi saadaan vielä laskut maksettua.Ennen jäi jopa rahaa säästöönkin mutta eipä enää.

Vierailija
9/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parempipalkkaisessa työssä kuin 2 vuotta sitten eli hyvältähän tämä lama näyttää :)

Vierailija
10/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alun laman aikana olin työtön kauan, eikä urani sen jälkeen ole koskaan lähtenyt lentoon. Nytkin olen ilman työtä. Tätä tilannetta en osaa nähdä lamana, vaan tämä on tällaista hulluksi mennyttä maailmanmenoa, jossa kaikki työt on automatisoitu tai siirretty Kiinaan. En odota, että jotain pelastavaa korkeasuhdannetta olisi enää tulossa. Olen sitäpaitsi jo niin ikäloppu (yli 40 v), ettei minua enää kukaan palkkaa.

Vierailija
11/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 21:50"]90-luvun alun laman aikana olin työtön kauan, eikä urani sen jälkeen ole koskaan lähtenyt lentoon. Nytkin olen ilman työtä. Tätä tilannetta en osaa nähdä lamana, vaan tämä on tällaista hulluksi mennyttä maailmanmenoa, jossa kaikki työt on automatisoitu tai siirretty Kiinaan. En odota, että jotain pelastavaa korkeasuhdannetta olisi enää tulossa. Olen sitäpaitsi jo niin ikäloppu (yli 40 v), ettei minua enää kukaan palkkaa.
[/quote]
Ammattisi?

Vierailija
12/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea löytää hyvää, koulutettua miestä, jolla olisi varma työpaikka. Uskallanko alkaa suhteeseen miehen kanssa, jolla useampi akateeminen tutkinto mutta työpaikka lähdössä alta? Löytääkö 4-kymppinen vielä töitä joskus?

Vierailija
13/13 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan