Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeudenmukaisuuttako??

Vierailija
01.04.2015 |

Sain viimmevuodelta takautuvasti eläkkeensaajan kuntoutustukea ja vammaistukea. Nyt kela on muuttanut muutaman sairauspäivärahan työttömyysturvaksi samalta ajalta, että voivat periä tuon kuntoutustuen takaisin, sehän koskee eläkkeen saajaa. Nuo tuet on tarkoitettu minun toiminta kyvyn heikentymisestä johtuvista ylimääräisistä kuluista eli pää asiassa siitä jouduin käymään vähän kauempana hoitokontaktissa ja useammin viikossa. Lisäksi summa joka peritään 206 euroa suurempi, kuin se mitä olen saanut. Lisäksi kuntoutus tuesta oli vähennetty se vammaistuen summa.

Minua mietyttää se, että kela muuttaa sairauspäivät työttymyyspäiviksi, vaikka psykiatri on ne määrännyt. Eli käytännössä olen siis ollut koko ajan terve, ittellä ainakin herää ajatus mooralista, jossa mennään liikutan viivalla tai sen molemmilla puolilla ja lisäksi tämän kuntoutustuen myöntäjä on eläkekassa, joka päätöksessään sanoo, että toiminta kykyni on heikentynyt. Eli kaksi instanssia sanoo, en ole täysin terve ja yksi olen, sekavaa.

Itte oli vapaa näistä kaikista touhouista, kun vain oli työkykyä jäljellä, mutta sen jälkeen oot ihan ei voi sanoa tyhjän päällä, mutta jonku epämääräisen kortin antajan armoilla. Tuntuu kiusan teolta toisinaan ja välillä on ihan mielenterveys ollu koetuksella näiden päätösten takia.

Eli mun mielestä mulle kuuluisi nuo molemmat korvaukset ilman minkäänlaisia takaisinperintöjä, onhan ne tavallaan tarkoitettu kulukorvauksiksi.

Onhan se ihan mukava, että ei täällä tartte työn teon loputtua kuolla nälkään, mutta voisi nuo päätöksen teko elimet olla vähän oikeudenmukaisempia, jos se nyt on oikea sana. Myös hiukan nopeampia, ettei tarvitsisi kuukausi kaupalla odotella päätöksiä sen  takia, että odotetaan jotakin paperia toisesta virastosta.

T:Lonely fighter

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan