Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äitityyppi ahdistaa?

Vierailija
01.04.2015 |

Itse en viihdy yhtään äiti-lapsi -kerhoissa mutta lapsi on siinä iässä, että niissä on hyvä käydä. Huomaan ahdistuvani tietynlaisesta äitityypistä ja välttelenkin sellaisten seuraa. olen ruvennut pohtimaan, että onko se vain joku oma trauma vai koetaanko yleisesti tietynlainen äitityyppi jostain syystä ahdistavaksi. Jos niin, mikä se syy voisi olla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaavievät, tyhmät, kännykkää räpläävät tai siihen kalkattavat julkisissa. Ne puhelut kun ehtii soittaa myös ulkona.

Vierailija
2/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täydellinen äiti". Olen itse aika huoleton äiti loppujen lopuksi ja luotan siihen että osaan lukea vauvan tuntemuksia, mutta tuntuu että täydellinen äiti tarkkailee ja hänen mielestään kaikki on huolestuttavaa tai väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilevat, tiuskivat, tupakoivat. Oletetaan että se polvenkorkuinen osaa totella, puhua ja käyttäytyä kuin aikuinen, ja koska omat kasvatuskeinot tai hermot ei riitä, niin sitten huudetaan. Ja tupakointi - en edes aloita.

Vierailija
4/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täydellinen" äiti joka moralisoi muita. Mikään muu tapa kasvattaa/opettaa/ruokkia yms, ei ole oikeia muutakuin hänen tapansa. Ihan kuin lapsi menisi heti pilalle jos ei kasvateta juuri tismalleen OIKEALLA tavalla.......Oksettaa jo nyt, vaikken ole vielä tekemässäkään lapsia, mutta tällä palstalla näitä riittää. 

Myös liian höösäävät äidit kauhistuttavat (iiiiks poikani näki kun isänsä tappoi kalan), nyt on pojalla hirveät traumat ja aijon suojella poikaani koko elämäni kaikelta mailman pahuudelta!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
5/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaiset äitityypit. Minä olen joskus ihmetellyt, millaisia ovat sellaiset ihmiset, joita ahdistaa niin kamalasti toiset ihmiset ja jonkinlaiset ihmistyypit.

Toisaalta, naisvaltaisella alalla näkee kyllä tätä, että jos töihin tulee hiukan erilainen, alkaa pakkomielle savustaa se ihminen ulos, koska se ahdistaa niin montaa ihmistä.

Minua ei toiset ihmiset ahdista tai heidän luonteenpiirteensä. Omassa elämässä on niin paljon sisältöä, ettei jaksa kokea ahdistusta ihmisistä, jotka ovat erilaisia kuin minä. 

Vierailija
6/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensa ympärillä lakkaamatta pyörivät äidit. Sellaiset, jotka eivät siis anna lapselle hetken rauhaa vaan ovat koko ajan lässyttämässä ja hössöttämässä. Jos lapsi inahtaakin, äiti juoksee heti paikalle, vaikka olisi ollut lause ja juttu kesken toisen äidin kanssa. Nämä äidit ovat myös usein curling-äitejä ja lapset sen mukaisia. Kaiken pitää mennä näiden lasten mielen mukaan ja äiti pomppii kuin kumipallo. Ja kun muut eivät pompikaan, tulee lapselle ja erityisesti äidille paha mieli. Tällaiset äidit ovat todella raskasta seuraa. Ja yleensä myös valittavat kuinka ei ole enää aikaa tehdä mitään kun on lapsi(a).

Vierailija
7/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oo perhekerhossa tavannut mitään erityisiä äitityyppejä. Ei se nainen muutu joksikin äitityypiksi saatuaan lapsia. Ja meidän perhekerhossa käy joskus isiäkin.

Jos ap näet itsesi muutenkin kuin äitinä, suosittelen näkemään näin muidenkin äitien kohdalla.

Vierailija
8/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:31"]

Ei minkäänlaiset äitityypit. Minä olen joskus ihmetellyt, millaisia ovat sellaiset ihmiset, joita ahdistaa niin kamalasti toiset ihmiset ja jonkinlaiset ihmistyypit.

Toisaalta, naisvaltaisella alalla näkee kyllä tätä, että jos töihin tulee hiukan erilainen, alkaa pakkomielle savustaa se ihminen ulos, koska se ahdistaa niin montaa ihmistä.

Minua ei toiset ihmiset ahdista tai heidän luonteenpiirteensä. Omassa elämässä on niin paljon sisältöä, ettei jaksa kokea ahdistusta ihmisistä, jotka ovat erilaisia kuin minä. 

[/quote]

Toisaalta, eikö se ole itsensä tuntemista, että tietää omat heikkoutensa ettei tule tietynlaisten ihmisten kanssa toimeen? En nyt tarkoita kuvailemaasi työpaikalta ulossavustamista tai en leiki sun kanssa tyyppistä. Kyllä töissä täytyy olla kaikkien kanssa neutraalisti tekemisissä. Mutta tyyliin, että tuon kanssa ei kannata yrittää kaverustua, koska uskon ettei synkkaa.

Vierailija
9/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Äiti viittaa ihmisen sukupuoleen ja kaikki sellainen ahdistaa. Kaikki ihmiset, joilla on sukupuolen perusteella jokin paikka. Olen asperger, enkä kuulu kumpaankaan sukupuoleen. Puhun vanhemmista, koska äiti ja isä niin sukupuolisidonnaisia.

Vierailija
10/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrit. "Teen kaiken yksin kotona, mies ja lapset ei auta, minä vaan raadan ja annan kaikkeni perheen eteen eikä kukaan huomaa eikä arvosta." Nyyh nyyh, kuka pakottaa.

Vierailija
11/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä periaatteessa ymmärrän, mitä tällä haetaan. Vaistomaisesti analysoin ensivaikutelman ihmisestä ja äitityypit vois jakautua: rennot, the äidit, äitiys hukassa ja curlingit. Näistä välttelen kolmea viimeistä vaikka ei tietenkään ole kypsää. The äidit ovat pohjimmiltaan niin epävarmoja, että tarvitsevat muiden lyttäystä korostaakseen omaa äitiyttään ja se on raskasta. Tyyliin, että porukassa dissataan pulloruokkijoita, tarhaan viejiä tai ihan milloin mitäkin tekeviä. Äitiys hukassa -tyypit on vaan karmeaa katsottavaa. Ja curlingit.... niin kuka haluaa olla seurassa, jossa joku Pentti-Eino hakkaa omaa lastasi ja se ei suinkaan ole Pentti-Einon syy vaan uhrin.

Vierailija
12/12 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ei-tempperamenttisen lapsen äidit.
Näkevät äitiyden ja lapsen kasvattamisen vain siitä yhdestä näkökulmasta ja kun ovat saaneet sen helpon lapsen, niin katsovat arvostellen kuinka muut eivät osaa kasvattaa lapsiaan oikein. Arrgh....