Tukholman, Malmön, Göteborgin lähiöt tuttuja?
Ruotsin Poliisi listasi viime vuonna 55 vaarallisinta aluetta tukholmasta, Malmöstä ja Göteborgista, alueita joita turvallisuussyistä kannattaa vältellä.
Kuinka monella alueella/lähiössä ihmiset käyneet? Minkä nimisissä? Tensta ja Rinkeby on varmasti monille tuttuja paikkoja, mutta onko kukaan käynyt esimerkiksi Malmön lähiöissä, Rosengårdissa esim?
Kommentit (7)
Olen asunut Rosengårdin lähellä. Mulle huudeltiin välillä siellä (oletus tietenkin, että olen ruotsalainen). Välillä pelotti yöllä ajaa fillarilla läpi ja jos näin jengejä, vaihdoin kadun puolta tai käännyin jonnekin muualle.
Käynyt aika monessa Tukholman lähiössä ja parissa olen asunut. Norsborg, Hässelby, Hagsätra, Enskededalen, Skärholmen, Kista.. Asuin jonkin aikaa Bagermossen-Skarpnäck alueella ja en omasta mielestäni mitenkään no-go zone ollut (kuten lehdissä kirjoiteltiin) ja ihan turvallisin mielen asuin siellä. Paljon perheitä ja töissäkäyviä. Kista ei varmaan listoilla ollut, todella siisti alue nykyisin. Mikään noista lähiöistä ei erityisemmin jäänyt mieleen. Toisaalta en muista, että yksin olisin paljon pimeällä hortoillut lähiöissä.
Malmöön saa edullisia edes-takaisia lentoja, niin harkinnut lähteä tutkimaan paikkoja.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:40"]
Käynyt aika monessa Tukholman lähiössä ja parissa olen asunut. Norsborg, Hässelby, Hagsätra, Enskededalen, Skärholmen, Kista.. Asuin jonkin aikaa Bagermossen-Skarpnäck alueella ja en omasta mielestäni mitenkään no-go zone ollut (kuten lehdissä kirjoiteltiin) ja ihan turvallisin mielen asuin siellä. Paljon perheitä ja töissäkäyviä. Kista ei varmaan listoilla ollut, todella siisti alue nykyisin. Mikään noista lähiöistä ei erityisemmin jäänyt mieleen. Toisaalta en muista, että yksin olisin paljon pimeällä hortoillut lähiöissä.
[/quote]
Kistassa on useampaan kertaan tullut käytyä. Kista Galleria muistuttaa paljolti Itäkeskuksen kauppakeskusta Helsingissä, ainoastaan hörhöt puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 18:43"]Malmöön saa edullisia edes-takaisia lentoja, niin harkinnut lähteä tutkimaan paikkoja.
[/quote]
Kukaan ei oikeesti sinne lennä. Kätevämmin köpikseen ja siitä junalla Malmööhön.
Malmön lähiöissä olen käynyt rosengård mukaanlukien. Ei mitään ongelmaa liikkua yksin päiväsaikaan. Yöllä en ole liikkunut, kun ei ole yöllä osunut matkan varrelle.