Lapseni isä saa vauvan, pitäisikö ottaa äitiin yhteyttä?
Lapseni isä on lievästi sanottuna hulttio, joka ei hoida vastuutaan oikein mitenkään. Tämä tuleva vauva on kolmas lapsi, kolmannelle eri äidille. Minun lapseni on keskimmäinen. Vanhimman lapsen kanssa ei valitettavasti olla oikein tekemisissä, mutta tunnen tämän lapsen äidin ja sinänsä tapaamisia on varmaan ainakin sitten kunhan lapset kasvavat.
Tämän tulevan vauvan äidistä minulla ei ole aavistustakaan, eikä eksäni siis ole hänen kanssaan yhdessä vaan ilmeisesti tämä oli jokin yhden illan juttu. Saisin varmaan tietää ainakin naisen nimen, jos kysyisin.
Mitä te tekisitte? Eksäni toiminta on kuvottavaa, ja tiedän, että hän tuskin tulee edes tapaamaan tätä vauvaa. Kyseessä on kuitenkin lapseni sisarpuoli, ja jos mietin itseäni lapseni tilalle, niin kyllä minä haluaisin varmaankin tietää olemassa olevista sisarpuolista... Toisaalta tilanne on sekava, eikä lapseni (nyt 3v) tajua vielä aikoihin, mikä on sisarpuoli. Mietin myös tämän vauvan äitiä ja hänen tilannettaan - ei ole helppoa odottaa vauvaa yksin. En tosin tiedä hänestä mitään, ehkä hänellä on tukiverkkoa.
Ja kyllä, kuulostaa kunnon wt-meiningiltä ja sitähän tuo eksäni osalta onkin.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:24"]
Ainoa ikävä asia on lasten isättömyys ja se että lastemme isä on muodostanut tällaisen kuvion. Mies on renttu johon on helppo rakastua, mutta...
[/quote]
Niin..
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:56"]
eikö eksät ole exiä? miksi roikut vielä sinä miehessä?
[/quote]
Eihän hän missää miehessä roiku vaan on yliempaattisena pelastamassa tuota naista, joka on joutunut kilttinä ja ahkerana naisena pahan pahan miehen viattomaksi uhriksi.
[/quote]
Eihän ap ole pelastamassa ketään, vaan kertomassa että syntyvällä lapsella on sisaruksia.
Mä varmaan ottaisin yhteyttä. Vaikka olisi mitä antipatioita miestä kohtaan, ihmisille tuntuu olevan käsittämättömän tärkeää olla tietoinen juuristaan. Ja pitää yhteyttä sisarpuoliin, joiden kanssa ei ole muuta yhteistä kuin siittäjä tai synnyttäjä (näin onnellisessa ydinperheessä kasvaneen mielestä)
T. Adoptouidun kaverin tarinoita kuunnelleena
Mulla oli vähän samankaltainen tilanne perheessä, tosin olen itse se lapsi. Äiti ei ikinä ottanut yhteyttä toiseen naiseen ja monen mutkan kautta sain vasta teini-iässä kuulla että mulla on sisarpuoli. Olin tosi vihanen sekä äidille että isälle kun kumpikaan ei ollut mulle kertonut. Joten sanoisin, että ota vaan yhteyttä, ei teistä tai lapsista tarvitse ylimpiä ystäviä tulla, mutta kunhan tiedätte toisistanne ja näette ehkä edes joskus.
Ota vaan yhteyttä. Olin seurustellut miehen kanssa 3 viikkoa ja ehkäisystä (pillerit) huolimatta tulin raskaaksi. Järkytys oli suuri kun raskaustestiä tehtäessä mies vaati aborttia sillä ei halua neljättä kertaa isäksi. Kolmen viikon aikana ei ollut maininnut kertaakaan että hänellä on lapsia ja vielä kolme lasta, eri naisille tietty!!!! Aborttiin en suostunut ja suhde loppui siihen. Mies ei tapaa lapsiaan, maksaa elarit kuitenkin. Lopulta sain tiedot näistä kolmen lapsen äideistä mieheltä ja otin yhteyttä jokaiseen heistä. Kukaan heistä ei tiennyt että miehellä on muitakin lapsia. Aloimme pitää yhteyttä ja tapasimmekin kun samassa kaupungissa asutaan. Lapsemme on 1-4-vuotiaita ja olemme tehneet lapsille selväksi että ovat sisaruksia puoleksi. Tapaamme toisiamme viikottain, joskus useammankin kerran viikossa. Meillä äidellä on synkannu alusta asti hyvin ja tulemme toimeen todella hyvin, lapset myös. Miestä ei kiinnosta tavata lapsia, menisi katkaisemaan johdot ettei tulisi siitä viidettä lasta!!
Me äidit olemme ihan normaaleja, hyvin kuolutettuja, hyvissä ammateissa, jokaisella on omistusasunnot, emme tupakoi ja elämämme on muutoinkin kunnossa. Ainoa ikävä asia on lasten isättömyys ja se että lastemme isä on muodostanut tällaisen kuvion. Mies on renttu johon on helppo rakastua, mutta...
[/quote]
Kyllä te äidit olette aivan yhtälailla vastuussa siitä, että teette lapsia ventovieraan kanssa. Kenelläkään teistä tuskin oli kolmea viikkoa pidempi suhde takana kun plussa pärähti näyttöön. Padat siellä kattilaa soimaa.
Taitaa olla näitä hulttiotarinoita huhtikuun ekana päivänä tavallista enemmän ?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:58"]
Lapseni isä on lievästi sanottuna hulttio, joka ei hoida vastuutaan oikein mitenkään. Tämä tuleva vauva on kolmas lapsi, kolmannelle eri äidille. Minun lapseni on keskimmäinen. Vanhimman lapsen kanssa ei valitettavasti olla oikein tekemisissä, mutta tunnen tämän lapsen äidin ja sinänsä tapaamisia on varmaan ainakin sitten kunhan lapset kasvavat.
Tämän tulevan vauvan äidistä minulla ei ole aavistustakaan, eikä eksäni siis ole hänen kanssaan yhdessä vaan ilmeisesti tämä oli jokin yhden illan juttu. Saisin varmaan tietää ainakin naisen nimen, jos kysyisin.
Mitä te tekisitte? Eksäni toiminta on kuvottavaa, ja tiedän, että hän tuskin tulee edes tapaamaan tätä vauvaa. Kyseessä on kuitenkin lapseni sisarpuoli, ja jos mietin itseäni lapseni tilalle, niin kyllä minä haluaisin varmaankin tietää olemassa olevista sisarpuolista... Toisaalta tilanne on sekava, eikä lapseni (nyt 3v) tajua vielä aikoihin, mikä on sisarpuoli. Mietin myös tämän vauvan äitiä ja hänen tilannettaan - ei ole helppoa odottaa vauvaa yksin. En tosin tiedä hänestä mitään, ehkä hänellä on tukiverkkoa.
Ja kyllä, kuulostaa kunnon wt-meiningiltä ja sitähän tuo eksäni osalta onkin.
[/quote]
Käytät sanoja "tuskin tulee tapaamaan vauvaa" Entäpä jos tuleekin? Entäpäs jos onkin ryhdistäytynyt? Entäpä jos onkin tosissaa tämän viimeisen kanssa?
Sinä sitten tulet ja heität oikein lapiolla hiekkaa heidän väleihin! Tämä mies on munannut paljon elämässään mutta mielestäni hän ansaitsee kuitenkin mahdollisuuden. Entäpä jos hän onkin oikeasti tosissaa tälläkertaa ja sinä toiminnallasi pilaat hänen yrityksen?
Älä sekaannu asioihin jotka eivät sinulle kuulu. He ovat aikuisia ihmisiä ja kantavat molemmat vastuun tekemisistään. Nainen tuskin voi sanoa että ei tiedä mitä yhdynnästä voi seurata. Jos on lapsen tehnyt niin kantaa vastuun lapsesta ja siittä kenen kanssa on tämän tehnyt.
Älä oleta mitään ja vaikka olettaisitkin niin älä nyt ainakaan tee mitään pelkän olettamuksesi takia. Voit olla myös väärässä ja silloin tuho on sinun aikaansaannostasi.
Mies 77
Ota vaan yhteyttä. Olin seurustellut miehen kanssa 3 viikkoa ja ehkäisystä (pillerit) huolimatta tulin raskaaksi. Järkytys oli suuri kun raskaustestiä tehtäessä mies vaati aborttia sillä ei halua neljättä kertaa isäksi. Kolmen viikon aikana ei ollut maininnut kertaakaan että hänellä on lapsia ja vielä kolme lasta, eri naisille tietty!!!! Aborttiin en suostunut ja suhde loppui siihen. Mies ei tapaa lapsiaan, maksaa elarit kuitenkin. Lopulta sain tiedot näistä kolmen lapsen äideistä mieheltä ja otin yhteyttä jokaiseen heistä. Kukaan heistä ei tiennyt että miehellä on muitakin lapsia. Aloimme pitää yhteyttä ja tapasimmekin kun samassa kaupungissa asutaan. Lapsemme on 1-4-vuotiaita ja olemme tehneet lapsille selväksi että ovat sisaruksia puoleksi. Tapaamme toisiamme viikottain, joskus useammankin kerran viikossa. Meillä äidellä on synkannu alusta asti hyvin ja tulemme toimeen todella hyvin, lapset myös. Miestä ei kiinnosta tavata lapsia, menisi katkaisemaan johdot ettei tulisi siitä viidettä lasta!!
Me äidit olemme ihan normaaleja, hyvin kuolutettuja, hyvissä ammateissa, jokaisella on omistusasunnot, emme tupakoi ja elämämme on muutoinkin kunnossa. Ainoa ikävä asia on lasten isättömyys ja se että lastemme isä on muodostanut tällaisen kuvion. Mies on renttu johon on helppo rakastua, mutta...
[/quote]
Oletteko tosissanne? Siis tuohan on säälittävää että olette oikeasti alistuneet siitettäväksi ja jätettäväksi tuollaiselle surkealle äijälle ja nyt pyöritätte jotain mammaporukkaa joka hyysää tämän surkimuksen aikaansaannoksia. Olette saaneet hurmurilta oikeat "laatugeenit" ja hyvän isänmallin. Käy kyllä sääliksi lapsia, ja ihan yhtä paljon tuollaisia naisia, joilla ei ole minkäänlaista itsekunnioitusta ja alistutte tuollaiseen hyväksikäyttöön. :D Pojista kasvaa samanlaisia häntäheikkejä kun isästään ja tytöistä tulee tyhmiä suomimammoja kuten äitinsä. Jos olisin joku teidän lapsistanne, niin häpeäisin tuollaista "perhekuviota"!
Ota ihmeessä yhteyttä.
Itse haluaisin ainakin olla yhteydessä omien sisarpuolteni kanssa,
olisivathan he sisaruksiani. Olisin todella surullinen, jos asiaa yritettäisiin salata minulta tai erottaa sisaruksista.Lapset voivat ystävystyä ja tukea toisiaan
kasvettuaan ja olla läsnä toistensa elämässä perheenjäseninä jos haluavat.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:10"]
[/quote]
Kyllä te äidit olette aivan yhtälailla vastuussa siitä, että teette lapsia ventovieraan kanssa. Kenelläkään teistä tuskin oli kolmea viikkoa pidempi suhde takana kun plussa pärähti näyttöön. Padat siellä kattilaa soimaa.
[/quote]
Täysi komppi tälle, elämme kuitenkin nykyaikaa.
Ota yhteys, jos pystyt. Saat ehkä apuhenkilön elareiden pyynnissä. Kaikki ei pystyisi inhotuksen takia.
Mistä tiedät että tuleva lapsi on tyttö, kun puhut hänestä oman lapsesi sisarpuolena?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:48"]Mistä tiedät että tuleva lapsi on tyttö, kun puhut hänestä oman lapsesi sisarpuolena?
[/quote]
Kiddings?
Et ole järin viisas sinäkään ap kun tuollaisen miehen kanssa lisäännyt. Lapsesi saa vielä valtavasti sisar/velipuolia aiotko että lapsesi tutustuu heistä kaikkiin?