Mistä vanhasta kouluruoasta pidät? Minä näin yllättäen kanaviillokkia kaupassa ja ostin sen silkasta hämmästyksestä
Oli se edelleenkin ihan hyvää.
Mitä kouluruokaa sinä ostaisit kaupasta?
Kommentit (30)
Kanaviillokki oli minunkin lemppareitani koulussa. Lisäksi tykkäsin mantelikalasta, pinaattikeitosta ja tillilihasta. Kaipaan myös sitä punakaalista tehtyä oheissilppua, jossa oli mukana joitakin marjoja ja muuta. En ole missään muualla saanut sitä.
Lukioon asti kouluruoat olivat tosi hyviä, sen jälkeen laatu heikkeni ja tuli juuri niitä kumiperunoita yms. Huvittavaa sinänsä, koska kävin peruskouluni pahimpaan lama-aikaan, joten olisi voinut ajatella asian menevän toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kanaviillokki oli minunkin lemppareitani koulussa. Lisäksi tykkäsin mantelikalasta, pinaattikeitosta ja tillilihasta. Kaipaan myös sitä punakaalista tehtyä oheissilppua, jossa oli mukana joitakin marjoja ja muuta. En ole missään muualla saanut sitä.
Lukioon asti kouluruoat olivat tosi hyviä, sen jälkeen laatu heikkeni ja tuli juuri niitä kumiperunoita yms. Huvittavaa sinänsä, koska kävin peruskouluni pahimpaan lama-aikaan, joten olisi voinut ajatella asian menevän toisinpäin.
Saahan sitä punakaali-puolukkasilppua koska vaan kun itse tekee.
Tykkäsin koulun puuro-mehukeittopäivistä, pinaattikeitosta, kaalilaatikosta, lasagnesta, italianpadasta, lihapullista, pinaattiletuista ja porkkanaletuista. Ihan oikealla omalla rahalla en noita kuitenkaan ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Paksun veripaltun siivun valkokastikkeella ostaisin.
Minä olen mustamakkaraseudulta, mutta sitä ei ollut kansakoulussa. Oppikoulussa kyllä oli. Verilättyjä oli niin kansa- kuin oppikoulussakin. Veripalttua ei ollut koskaan ja muutenkin se oli tuttu vain Vaahteramäen Eemelistä.
Olen kaikkiruokainen ja tykkäsin myös kaikesta kouluruuasta. Olin myös koulukiusattu, jostain syystä ruokalassa kiusattiin harva se päivä. Sen takia vieläkin, jos kuljen esim jonkun koulun/päiväkodin ohi, josta tulee ruuan tuoksu, minulle tulee paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Paksun veripaltun siivun valkokastikkeella ostaisin.
Tää on ainut mitä mäkin kaipaan.
Jauhemaksapihvit ja veriletut oli mun suosikkeja. Runsaalla puolukkahillolla.
Vinkki ap:lle ja muille jotka kaipaa kanaviillokkia. K-ruoka resepteissä on nopea, helppo ja hyvä ohje.
Joskus teen "kanaviillokkia" broilerinkoivista, eli en varmaankaan kanaviillokkia ostaisi, mut se oli mun lemppari koulussa. En usko että niin hyvää viillokkia olis kaupassa kuin oli meidän koulussa.
Tilliliha,kanaviillokki,makaronivelli. Klimppistä pinaattikeittoa vihasin,en syö sitä edelleenkään.