Ihmiset nauravat kasvoilleni, mutta en tiedä miksi. Mikä avuksi?
Kukaan ei pysty katsomaan mua nauramatta. Vituttaa katella niitä pidätettyjä nauruja. Naiset ja miehet, päivänkodin tädit, huoltomies, siivooja, pomo, aulaemäntä, kampaaja, kaverien vanhemmat.. Kaikki ovat nauruun purskahtamaisillaan kun katsovat mua. Joutuvat usein kääntämään kasvonsa pois että saisivat naurukohtauksen menemään ohi. Se on sietämätöntä.
Jos tunnistatte tästä itsenne, niin kertokaa ihmeessä mikä ulkonäössäni on vikana? Hiukset? Silmälasit? Itse en näe sitä samaa huvittavuutta peilistä, enkä valokuvista. Mutta jotain olisi tehtävä sillä sydämeeni sattuu joka kerran kun huomaan teidän naurunne.
Kommentit (76)
Vaikea kuvitella että noin monet ihmiset nauraisivat kenenkään naamalle. Miltä sellainen ihminen näyttäisi? Joltain sketsihahmolta, James potkukelkalta?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:32"]
Ne hymyilee sulle, ei naura! :) Sulla on vaan ihan ylihuono itsetunto ulkonäöstäsi ja oletat hymynkin olevan kettuilua. Hymyile niille rohkeasti takaisin!
[/quote]
Ei, eivät hymyile, vaan nauravat. Tilanteet ovat sellaisia, että ihmiset eivät pysty katsomaan minuun päin, vaan näyttävät purskahtavan nauruun ja kääntävät kasvonsa pois. Tai sitten pää punaisena pidättävät naurua ja katsovat ohitseni samalla kun puhuvat minulle.
Kyllä nämä ovat ihan selkeitä tilanteita, eikä tulkinnan varaa ole.
[/quote]
Suomessa ei ole tapana katso pitkään silmiin, siksi kääntävät katseensa pois. En millään usko että päät punaisena pidättäisivät hohotusta. Olen ihan varma että ylitulkitset. :) Vai onko joku joskus purskahtanut ihan ääneen nauramaan sinut nähdessään? Ei sellainen hillitön naurunpidättely voisi aina onnistua!
[/quote]
Mutta kun en ylitulkitse. Koetapa uskoa se.
[/quote]
Nyt ois kyllä tosi mielenkiintoista nähdä sut livenä. :) Tosin tän keskustelun jälkeen tyrskähtäisin varmaan automaattisesti nauruun kun tavattaisi - ei sun ulkonäkösi takia vaan siksi kun niin kovasti yrittäisin pinnistellä pidättää spontaania naurua jo etukäteen! x) Mut en naurais pahalla enkä varsinaisesti sinulle! :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:40"]
voi ei :'( tuntuu pahalta sun puolesta! mitä jos kokeilisit kerran kerakäytyöpiilareita? että tuleeko sama reaktio. minäkin näytän vappunaamarilta isosankaisten silmälasien kanssa. nykyään enomista laseja vain piilolinssit.
[/quote]
Kiitos! Piilarit on multa valitettavasti kielletty, eli pystyn korkeintaan juhliin laittamaan ne, mutta en arkikäyttöön. Silmälasien vaihto voisi auttaa, mutta nykyään tuntuu löytyvän vain näitä isohkoja malleja. :(
http://content9.flixster.com/question/53/92/63/5392631_std.jpg
Meinasin niillä silmälaseilla vähän tämmöistä efektiä siis?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:36"]
Vaikea sanoa. Sinun pitää kysyä niiltä naurajilta.
[/quote]
Näin olen suunnittelut, mutta ikinä ei rohkeus riitä. En tiedä miten saisin napakasti kysyttyä, ilman että nolaan itseäni.
[/quote]
Tässä sinulle avuksi vuorosanat: Miksi kasvojeni ulkomuoto naurattaa sinua?
Ole hyvä! Haluaisin itsekin kuulla syyn miksi sinulle nauretaan
Alkoiko tämä nauraminen siis siitä kun ostit uudet silmälasit? Jospa kehysten vaihto neutraalimpiin auttaisi? Kuulostaa kyllä tosi epäuskottavalta, en ole ikinä törmännyt kehenkään jonka naama naurattaisi minua, mutta jos tuo on totta niin todella epäkohteliasta käytöstä. Koita uskaltaa kysyä suoraan näiltä naurajilta?
Ihan tosi? Vaikea kuvitella, koska en ole koskaan tavannut ihmistä, jonka pelkkä ulkonäkö saisi nauramaan. Entä, jos sulla itsellä semmoinen nauruun purskahtava iloinen ilme? Se tarttuu, ja muitakin alkaa naurattaa?
Muistutatko jotain hauskaa ihmistä? Ismo Leikolaa, Ulla Tapanista, Ritva Valkamaa...?
Linkitä meille kuva, niin arvostellaan.
En ainakaan noita muistuta. En ole lihava. Mulla ei ole hauska ilme, ennemminkin varmaan aika vakava perusolemus.
Sun kasvonpiirteissä tuskin on mitään naurettavaa. En ainakaan ole nähnyt ihmisät jonka kasvonpiirteille tekisimi mieli nauraaa. Kyse on pakko olla tyylistä (kampaus, lasit, jne.)
Voi olla, että silmälasit, kampaus ja/tai meikki eivät sovi sulle ollenkaan tms. Mars optikolle ja kampaajalle! Lisäksi meikkaamallakin saa itsensä aivan eri näköiseksi eli suosittelen käyntiä jonkin tavaratalon kosmetiikkaosastolle josta saa palvelua tai sitten kosmetologille.
Voi olla että auttaisi, mutta toisaalta silmälasit on jo kerran vaihdettu pienempiin. Ja tätä tapahtuu myös kun päässä on aurinkolasit.. :(
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:11"]
Sun kasvonpiirteissä tuskin on mitään naurettavaa. En ainakaan ole nähnyt ihmisät jonka kasvonpiirteille tekisimi mieli nauraaa. Kyse on pakko olla tyylistä (kampaus, lasit, jne.)
Voi olla, että silmälasit, kampaus ja/tai meikki eivät sovi sulle ollenkaan tms. Mars optikolle ja kampaajalle! Lisäksi meikkaamallakin saa itsensä aivan eri näköiseksi eli suosittelen käyntiä jonkin tavaratalon kosmetiikkaosastolle josta saa palvelua tai sitten kosmetologille.
[/quote]
Ihan hyvä vinkki sinänsä, mutta tyylini on jo niin simppelin neutraali ja klassinen etten keksi miten sitä voisi muuttaa muuta kuin huomiota herättävämmäksi mitä en tietenkään halua.
Luonnollisesti mulla on kova kynnys mennä minkään kauneusalan ihmisen vastaanotolle..
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:15"]
[/quote]
Ihan hyvä vinkki sinänsä, mutta tyylini on jo niin simppelin neutraali ja klassinen etten keksi miten sitä voisi muuttaa muuta kuin huomiota herättävämmäksi mitä en tietenkään halua.
Luonnollisesti mulla on kova kynnys mennä minkään kauneusalan ihmisen vastaanotolle..
[/quote]
Sun ongelma on pään sisä- eikä ulkopuolella. Olet vainoharhainen, mene psykiatrille.
Sellainen hämmentynyt harakka tyyli voisi vähän naurattaa. Eli sellainen tuijottava ilme ja erikoiset lasit.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:24"]
Ei oo viiksiä, eikä mitään poikkeavaa. Rumana minua on aina pidetty, mutta tämä nauraminen on nyt uutta. Ettei kukaan pysty katsomaan nauramatta. Ja tämä koskee ihan kaiken ikäisiä, nuoria, keski-ikäisiä ja vanhoja, miehiä sekä naisia.
Satuttaa vaan ihan uskomattoman paljon. Kun en käsitä mikä voi naurattaa.
[/quote]
Hmm, olisikohan kyseessä kuitenkin puheäänesi tai kasvojesi ja puheen välinen ristiriita? En ole koskaan nähnyt ketään, joka olisi niin hauskan näköinen että aina naurattaa.
Esim. näytät takakireältä kirjastontädiltä mutta puhut kuin 15-vuotias teiniprinsessa, tai näytät keijukaismaiselta mutta äänesi on kuin steroideja vetäneellä kehonrakentajalta?
Tai sitten olet vainoharhainen ja tulkitset ihmisten hymyn sinulle nauramiseksi. Entisenä kusattuna, pitäisin tätä melko todennäköisenä. On vaikeaa päästää irti ajatuksesta, että kaikki vain ilkkuvat minulle ja peittelevät nauruaan.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:21"]
Sellainen hämmentynyt harakka tyyli voisi vähän naurattaa. Eli sellainen tuijottava ilme ja erikoiset lasit.
[/quote]
No tää saattais kyllä olla mun tyyli.. Lasit on kyllä ihan tavalliset, mutta hämmentynyt saatan olla, tiukka, tuijottava ilme ja ohuet hiukset muotoutuu tuulessa helposti harakaksi.. hmm. En siltikään ymmärrä miten se saattaa niin paljon naurattaa ja niin monia, täysin erilaisia ihmisiä. Olisikin niin että esim. vain teinit nauraisi tms. mutta kun aivan kaikenikäisisistä ihmisiryhmistä löytyy näitä naurajia.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]Ymmärrän kyllä, mutta kannattaisi ehkä kuitenkin mennä. Onko tuota nauramista ollut aina? Lapsesta lähtien? Jos ei, sen täytyy liittyä jotenkin tyyliisi.
Kuulostaa mielenterveysongelmalta. Luulet että olet kaiken keskipiste ja että kaikki nauravat sinulle.