Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja määrätä kesäloman pätkissä?

Vierailija
01.04.2015 |

Olen ihan ihmeissäni kun kaverini sanoi että hän sai pätkäloman. Työnantaja oli laittanut 1pv elokuulle, viikko toukokuulle ja loput kahteen erään (ei yhtäjaksoisia edes toukokuun loman kanssa) kesäkuulle. Voiko tämä olla edes mahdollista?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:06"]

Itse olen suht pienessä firmassa töissä, viime kesän pisin "loma" oli 3 päivää plus viikonloppu. Pidin siis koko 4 viikon kesälomani hukkapäivinä siellä sun täällä. Jossain paikoissa yhden ihminen irrottautuminen työpaikalta on mahdotonta. Näissä päivissä myös on pakko tarkistaa sähköpostit etteivät tilaukset mene sivusuun. Olkaa onnellisia ketkä pystyvät olemaan pois töistä edes viikon, siinä kohtaa teen erittäin paljon hallaa itselleni koska työt kerääntyvät sietämättömäksi. 

[/quote]

Siis oletko yksinyrittäjä vai firmassa työntekijä? Nimittäin jos olet palkkatyössä, niin sinulla on oikeus 12pv yhtä mittaiseen lomaan. Eikö kukaan muu voi opetella tilausten käsittelyä? Ja samaan tapaan sinä opettelet lomittamaan jotakuta toista. Tai sitten koko firma lomalla kahdeksi viikoksi vuoden hiljaisimpaan aikaan.

[/quote]

En ole yksinyrittäjä, vaan työntekijänä. No, en lähde tähän erittelemään eri syitä. Kasvuyritys missä olen oma itseni pomo, töilleni ei ole muita osaajia koska työt on kasvanut minun kanssa talon kasvatessa. Kesä on meille sesonki aika, joten putiikin kiinni pistäminen on mahdotonta. Tässä on omat huonot ja hyvät puolet koska en ole saanut koskaan lomailla pidempään niin eipä sitä osaa sillätavalla kaivatakkaan. Toki olen saanut pientä rahallista korvausta ahkeruudesta ja siitä, etten lähde vitisemään lomien perään koska lomat pidetään mutta milloin ja missä pätkissä, se on taas asia erikseen. 

Vierailija
42/42 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 12:37"]Meillä pätkitään joko 2+2 tai 1+3, onneksi ei sentään sen pahemmin..
[/quote]

Lain mukaan tuo 2 viikkoa yhtäjaksoista lomaa on minimi
joten mitä muita vaihtoehtoja pätkimiseen on?
[/quote]

No voishan se olla vaikka 2+1+1 tai 2 + loput yksittäisinä päivinä siellä täällä.
[/quote]

No ei voi kun niin pieniin pätkiin ei saa pilkkoa, se on yhä
laitonta. Ettekö yhtään lue kommentteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi