Kerro mikä ihmetyttää some vaikuttajissa?
Minua se, että ne varakkaammatkin joilla selvästi on paljon rahaa halauavat kaiken ilmaiseksi minkä voivat.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ruoka ja juoma yhteistöitä ihmettelen. Mainostetaan jotain saarioisten valmisruokia tai pommacia.
Mikseivät tee itse ruokia ja hae näitä omilla rahoilla kaupasta.
AP ei taida tietää että somevaikuttaja ja klikkiturska-instatyrkky on kaksi eri asiaa.
Mietin usein miten he kestävät kaikki ne haukut mitä päivittäin somessa saavat. Todella rumaa tekstiä saavat ulkonäöstä, kodistaan, perheestään yms. Ja ketkä tällaista tekstiä kehtaa heille kirjottaa.
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida tietää että somevaikuttaja ja klikkiturska-instatyrkky on kaksi eri asiaa.
Esimerkkejä?
Ei ihmetytä mikään. Se joskus pohdituttaa, miksi tavallinen ihminen kaipaa niin kipeästi ihailun kohteita ja esikuvia, joita seurata?
Eräs somevaikuttaja hankkii koiria sen mukaan mikä rotu on milloinkin muodissa 🤣 Ukrainasta just saanut vklp taistelukoiran Suomeen, toivottavasti ei pentutehtaalta… mutta on niin ihanaaa😍
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmetytä mikään. Se joskus pohdituttaa, miksi tavallinen ihminen kaipaa niin kipeästi ihailun kohteita ja esikuvia, joita seurata?
Lähinnä saan hyviä vinkkejä ja ideoita heiltä ketä itse seuraan. Mitään instapyllistelijöitä en jaksa seurata.
Kauhistuttaa miten lapsilla tehdään rahaa ja mainostetaan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä saan hyviä vinkkejä ja ideoita heiltä ketä itse seuraan. Mitään instapyllistelijöitä en jaksa seurata.
Itse saan harrastefoorumeilta aivan saman anonyymisti tietämättä tuon taivaallista keskustelijoista. Erona on, että näissä yleensä suhtaudutaan kaupallisin intressein liikkeellä oleviin nuivasti, koska he eivät tarjoa objektiivista informaatiota.
Yksi somessa vaikuttava erittäin varakkaan oloinen perhe rakensi juuri talon espoon westendiin kalleimmalle alueelle, kaikki tuntuu tehdyn ja hankitun yhteistyönä sisustusta, keittiötä ja poreallasta myöten. Eikö näillä olisi ollut rahaa maksaakin niistä.
Viime aikoina mua on ärsyttänyt joidenkin avantouintivideot joissa tekevät siis oman avannon ja kaikkien somevaikuttajien pitää kastaa päänsä myös sinne veden alle, mitä ei suositella yleensä. Seuraajat sitten luulevat että tämä kuuluu normaaliin tapaan, varsinkin ulkomaiset.
Ei oteta huomioon huimausta joka avannossa käymisestä voi syntyä ja vedenalaisia virtauksia.
Pohjois-suomessa oli juuri yksi hukkumistapaus missä ihminen oli hukkunut itsetehtyyn avantoon, virtaukset vieneet eikä häntä löydetty pelastus sukeltajienkaan toimesta..
Värikynän käyttäminen. Kaikki esitetään paljon hienompana mitä todellisuus on. Juurikin nämä sukulaisten mökit esitetään omana, tavallinen työ jonain ihan muuna, pikkuinen asunto väännetään mahdottomaksi linnaksi kuvakulmilla jne. Kaipaisin someen enemmän aitoutta. Lapsiperheiden klähmäiset ovenkarmit ja leluista sekaisin olevat huoneet.
Vierailija kirjoitti:
Värikynän käyttäminen. Kaikki esitetään paljon hienompana mitä todellisuus on. Juurikin nämä sukulaisten mökit esitetään omana, tavallinen työ jonain ihan muuna, pikkuinen asunto väännetään mahdottomaksi linnaksi kuvakulmilla jne. Kaipaisin someen enemmän aitoutta. Lapsiperheiden klähmäiset ovenkarmit ja leluista sekaisin olevat huoneet.
Tämä.
Sopulimaisuus. Kaikki tekee samoja juttuja. Se että matkitaan muita vaikuttajia, ei mitään omaperäistä.
Enemmän mua ihmetyttää ihmiset, jotka seuraavat sellaisia instavaikuttajia, joita pitävät ärsyttävinä.
Vierailija kirjoitti:
Sopulimaisuus. Kaikki tekee samoja juttuja. Se että matkitaan muita vaikuttajia, ei mitään omaperäistä.
Tämä kiteyttää hyvin somen ja keskustelupalstojen eron. "Somevaikuttaja" nostetaan jalustalle, foorumilla kaikki ovat tasa-arvoisia.
Miten monella työkseen somea tekevällä on ihan hukassa miten yhteistyöt ja mainokset merkitään lain mukaan. Todella epäselvästi ja pienellä kirjoitetaan mainos yhteen kuvaan tai stooriin vaikka olisi monta.
Se, että anellaan kaikkea yhteistyönä rivien välistä mainitsemalla kuinka tämä ja tuo tuote olisi kiva ja tägäilemällä tuotteita ja yrityksiä, vaikkei ole yhteistyö mutta sitä toivotaan ko. yrityksen kanssa.
Mitä somevaikuttajia? Tarkoitetaanko tällä sitä, että ovat niitä kun tekevät markkinointityötä somessa jonkin tuotteen tai yrityksen tai asian eteen ja saavat siitä hyvästä kyseiseltä tuottajalta tai palveluntarjoajalta ilmaistarjouksia.
No, mitä vaikuttamista se on.
Minuun eivät ainakaan vaikuta. En seuraa ketään niin naama tyypin someperseessä kiinni ja apinoi hänen jokaista liikettään... Tuollainen apinoiminen on kypsymättömien ihmisten touhua...
Kannattaisi vähän rajata yhteistöitä sen mukaan mikä se oma tyyli on, eikä vaan tehdä mieletöntä määrää kaikkea sekalaista mitä vaan on tarjolla.