Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papisto - uusi tosi-tv sarja pappien elämästä!

Vierailija
20.12.2021 |

Alkaa tänään, Teemalla.
Mielenkiintoista. Neljä erilaista pappia kertoo työstään ja elostaan.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkönsä puolesta Helsingin naispappi on hyvä esimerkki siitä kuinka terveelliset elämäntavat ja meikkaamattomuus auttavat ihmistä pysymään nuoremman näköisenä. Kyseessä on kuitenkin vuonna 1975 syntynyt nainen, eikä mikään kolmikymppinen. Tietysti perimälläkin on merkitystä, mutta häntä paljon nuoremmaksi.

M_44

Vierailija
102/154 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Luulin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin vähän aikaa, mutta lievän ärsytyksen takia lopetin. Onhan se hyvä, että ihmisellä on hyvä itsetunto oman ulkonäkönsä suhteen, mutta kun huomattavan ylipainoinen, ei minkään näköinen nainen kovasti kertoo olevansa nätti ja selvästi kuvittelee olevansa hyvinkin huolitellun näköinen, katselu loppui. Eikö tuo tajua olevansa todella nolo.

Nättihän tuo Elina on.

Vierailija
104/154 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin paras oli tämä Henttisen pihajumppa ja hänellä jumppaajina oli varsin varttunutta porukkaa. Kaveri kyllä uskaltaa olla erilainen.

Henttinen on ihana 🥰

Täytyy sanoa, että olen tosi iloinen, että katsoin jaksot. Olen nähnyt Henttisestä kuvia aikaisemmin ja ajatellut suurinpiirtein, että ´hyvät hyssykät, tuo pappi`. 

Nyt jouduin nöyrtymään, puheittensa perusteella viisas ja syvällinen keskustelija. Ja se pihajumppa oli ihana!

Vierailija
105/154 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin vähän aikaa, mutta lievän ärsytyksen takia lopetin. Onhan se hyvä, että ihmisellä on hyvä itsetunto oman ulkonäkönsä suhteen, mutta kun huomattavan ylipainoinen, ei minkään näköinen nainen kovasti kertoo olevansa nätti ja selvästi kuvittelee olevansa hyvinkin huolitellun näköinen, katselu loppui. Eikö tuo tajua olevansa todella nolo.

Nättihän tuo Elina on.

maha pömpöttää, tissit roikkuu, siis läskihän tuo on. ylipainoo ehkä 40 kg.

Kyllä ylipainoinenkin voi olla nätti. Ja laiha voi olla ruma.

Vierailija
106/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ohjelma osoittaa, että papeista löytyy mukavan ja hurmaavankin oloisia ihmisiä. Heidän taikauskoiset näkemyksensä ovat sitten eri asia.

Vierailija
107/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä nimimerkki "valamanmunkki IivanaJulma"  :D

Vierailija
108/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt töitä Harri Henttisen kanssa. Todella lämmin ihminen. Ja täydellinen papin virkaan. Omassa seurakunnassa äärimmäisen rakastettu ja pidetty.

Tere Harri. Kivat jumpat oli.

Vierailija
109/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

valamanmunkki IivanaJulma kirjoitti:

kyllä minua uskovaisena hävettää tuo kaikki kirkon perseily.  minullakin on teologian maisterin paperit mutta päivääkään en ole ollut kirkossa töissä,.  kiitos homojen ja naispappien perseilyn

Joel 3 3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Nah. 3:4 

Kaikki tämä porton suuren haureuden tähden, tuon ihanan sulottaren, ovelan velhottaren, joka myi kansakunnat haureudellaan, sukukunnat velhouksillansa.

1. Kor. 6:15 

Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!

Ilm. 17:1 

Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,

Ilm. 19:2 

Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."

Sairasta tekstiä.

Vierailija
110/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä minua uskovaisena hävettää tuo kaikki kirkon perseily.  minullakin on teologian maisterin paperit mutta päivääkään en ole ollut kirkossa töissä,.  kiitos homojen ja naispappien perseilyn

Joel 3 3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Kaikki tämä porton suuren haureuden tähden, tuon ihanan sulottaren, ovelan velhottaren, joka myi kansakunnat haureudellaan, sukukunnat velhouksillansa.

Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!

Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,

Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."

Sairasta tekstiä.

Tuo portto tarkoittaa väärän uskonnon maailmanmahtia. Jehova Jumala tuhoaa väärän uskonnon ja kaikki sen kannattajat pian koittavassa suuren vihansa päivän Harmagedonin taistelussa. Vain Jehovan oma kansa eli Jehovan todistajat jäävät henkiin. Kaikki muut kuolevat Jehovan vihan alla.

Vierailija
111/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään normaalia pappia ei ollut mukana. Kaikki jonkin tason friikkejä.

No aika normaaleja ihmisinä kuitenkin. Ainakin minun, kuusikymppisen naisen, oli helppo samaistua niin Harrin katkeriin kokemuksiin koululiikunnasta kuin Tarvon ajatuksiin oman kehon vanhenemisesta ja sairastumisesta.

Kaikki neljä pappia tuntuvat ymmärtäneen mistä kanssakulkijuudessa on kyse - ja se, jos mikä, on mielestäni Jeesuksen seuraamista.

Samaa mieltä. Minusta kukaan ei ollut poikkeava. Yksikin vain ulkonäöllisesti.

Enkä ymmärrä, että sen Elinan ulkonäköä av:lla haukuttiin. Ihan nätti on.

Moni provosoitui iltapäivälehden jutusta, eivät edes katsoneet sarjaa. 

Hyvin tavallista.

Jumalanpilkasta yms. rienauksesta tuohtuneet harvemmin ovat perehtyneet vihansa kohteen sanomisiin.

Monikohan Rushdielle kuolemaa vaatinut oli lukenut "Saatanalliset säkeet"?

Moniko Rushdieta torunut(olisihan sinun pitänyt ymmärtää olla pilkkaamatta...) kristitty on lukenut "Saatanalliset säkeet"?

Vierailija
112/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Elina ei ollut aito, vaikka esittikin olevansa. Toivottavasti löytää itsensä ettei hajoa kokonaan. Toivon hänelle kaikkea hyvää, pitkä matka vielä kuljettavana kohti itseään.

Vierailija
113/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on toimineet pappeina alkukristikunnasta lähtien ja suorittaneet samoja tehtäviä kuin miehetkin. On täysin uskon vastaista kieltää naisia suorittamasta heille Jeesuksen antamaa tehtävää.

Lueppa muuten koko luku 10

Apostolien teot 10:28

Hän sanoi heille: »Niin kuin tiedätte, juutalaisen ei ole sallittua seurustella toiseen kansaan kuuluvien kanssa eikä mennä heidän luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, ettei ketään ihmistä saa pitää epäpuhtaana tai saastaisena.

Vierailija
114/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on toimineet pappeina alkukristikunnasta lähtien ja suorittaneet samoja tehtäviä kuin miehetkin. On täysin uskon vastaista kieltää naisia suorittamasta heille Jeesuksen antamaa tehtävää.

Lueppa muuten koko luku 10

Apostolien teot 10:28

Hän sanoi heille: »Niin kuin tiedätte, juutalaisen ei ole sallittua seurustella toiseen kansaan kuuluvien kanssa eikä mennä heidän luokseen. Jumala on kuitenkin osoittanut minulle, ettei ketään ihmistä saa pitää epäpuhtaana tai saastaisena.

Apostoli Paavali vaatii naista peittämään päänsä ja vaikenemaan seurakunnassa. Aika selvästi sanottu.

Vierailija
115/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tosi vieraaksi itselleni tämän nykyisen julkisuudenkipeyden ulottumisen myös pappeihin. Siinä joku oli väärässä, että tämä olisi kirkon julkisuudenkipeyttä ja epätoivoa.

Kyllä tässä on muistettava että ev.lut. kirkkomme noin neljästä miljoonasta jäsenestä neljä työntekijää ja myös sen jäsentä lupautunut ohjelmaan.

Mutta paikallisseurakunnissa on aika paljonkin median ja valtaväestön näkymättömissä näitä oman elämänsä pikkujulkkuja, joiden itsekeskeistä ja julkisuushakuista asennetta vierastan myös.

Kirkostamme löytyy todella monenlaista kulkijaa. Se että joku on jonkun seurakunnan pappi ja jossain ohjelmassa mukana ei tee hänen julkisuudestaan tai mielipiteistään mitään kirkon projektia taikka virallista ääntä.

Edes Kari Kanala ei ole kirkkoni "the ääni". Onneksi. Olemme tosi monipuolinen ja moniarvoinen yhteisöjen kudelma, jossa on tilaa hengittää. Monelle juuri tuo tila on myös ongelma.

Mutta tämän itsensä esittämisen ja ikuisen minäprojektin sijaan papin tulisi yhä edelleen julistaa Kristusta.

Saarnoissakin tulisi puhua Hänestä, ei itsestään. Käyttää Raamattua, ei köökkipsykologiaa ja latteuksia.

Tätä ei-niin-kovin-kristittyä kansaamme tulisi yhä uskaltaa evankelioida, vaikkakin ilman muuta kontekstuaalisesti ja tuoreesti. Samalta tasolta ja armosta käsin.

Tätä minä kaipaan. Mutta tämän maailman media rakastaa tarinoita ja henkilökuvia. Ja nykyihmiset haluavat itse esille. Monet älykkään ja syvällisen oloisetkin ihmisetkin juoksevat kaiken maailman tykkäyksien perässä.

Olisi mahtava kuulla mitä Jeesus sanoisi tähän, tälle ajalle. Esimerkiksi meille itseämme yli kaiken rakastaville länsi-ihmisille, myös itsekeskeisille papeille.

Joka tuntee Raamattunsa, hoksaa kyllä paljon yhä ihan käypää viestiä ja vertausta. Mutta eivät nykypapit opeta Raamattua seurakunnalleen eivätkä sitä käytä.Epäilen, että he eivät edes osaa.

Yliopistossahan sitä ei opeteta. Monellako papilla(kaan) enää edes on kristillinen vakaumus? Totuus on tarua ihmeellisempää. Itse jos etsisin sydämen kristittyä, en ikävä kyllä etsisi sitä ev.lut. kirkon työntekijöistä.

Kiire ja stressi tappaa - myös hengellisesti.

Vierailija
116/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaispappi oli ihana! Kuin myös Harri Henttinen. Omilla tavoillaan myös nämä kaksi muuta pappia.

Vierailija
117/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti meni hääparin saapuminen ja Myrskyluodon Maija soitanta piloille kun räkänokka rääkyi ja pyöri lattialla: wäää wää wäää. Vituttikatselijaakin, on se kumma ettei niitä rääkyviä pentuja voi roudata vittuunnoista juhlatiloista, jos eivät tuki turpaansa.

Vierailija
118/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa meni itsekorostukseen ja terapointiin ton yhden osalta. Raskaan oloinen tapaus.

Vierailija
119/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa meni itsekorostukseen ja terapointiin ton yhden osalta. Raskaan oloinen tapaus.

Tämä, olisivat ottaneet jonkun balanssissa olevan eikä tuollaista.

Vierailija
120/154 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mitä hörhöjä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi