Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papisto - uusi tosi-tv sarja pappien elämästä!

Vierailija
20.12.2021 |

Alkaa tänään, Teemalla.
Mielenkiintoista. Neljä erilaista pappia kertoo työstään ja elostaan.

Kommentit (154)

Vierailija
61/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papeissa on hyviä tyyppejä.

Voisin hyvin kuvitella käyväni pitkiä keskusteluja Tarvon tai tuon pohjoisen papin kanssa.

Kotikuntani kirkkoherra on niin fiksu kaveri, että tulee hieman huono omatunto kirkostaeroamisestani.

No, kirvelyä lievittää se, että uusi kappalainen on täyskahjo hihhuli.

Jokatapauksessa olisin jäsenenä silkka tapa/kulttuurikristitty ateisti.

Vierailija
62/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkatyötä myös kirkoissa, eri puolilla Suomea, vaikken kirkkoon kuulukkaan ja kyllä siellä edelleen on useimmiten vastassa se parjattu ja nyt näköjään dissattukin, ihan tavallinen, keski-ikäinen miespappi. Naispappien määrä on lisääntynyt mutta heitähän oli edustettuina ohjelmassa peräti kaksin kappalein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se itseään nättinä pitävä on aika tyypillinen suorittajapyrkyri, joka kuvittelee että minusta on mihin vain kun suoritan tutkinnon ja nönnönnöö ja kaikki sitten pitävät minusta. Sitten ihmettelee kun ei automaattisesti tule toimeen kaikkien kanssa ja työyhteisöissä ollut vaikeaa. Kyllähän muut vaistoavat tuosta ettei kaikki ole ihan kohdillaan ja sieltähän se kaksisuuntainen sitten diagnosoitiinkin.

Vierailija
64/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se itseään nättinä pitävä on aika tyypillinen suorittajapyrkyri, joka kuvittelee että minusta on mihin vain kun suoritan tutkinnon ja nönnönnöö ja kaikki sitten pitävät minusta. Sitten ihmettelee kun ei automaattisesti tule toimeen kaikkien kanssa ja työyhteisöissä ollut vaikeaa. Kyllähän muut vaistoavat tuosta ettei kaikki ole ihan kohdillaan ja sieltähän se kaksisuuntainen sitten diagnosoitiinkin.

Eikös sillä ollut lestadiolaistausta?

Siitä muotista ulos murtautuva usein repii itsensä.

Vierailija
65/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nätteydestä puhutaan, se saamelaispappi Mari oli ja on kyllä nätti!

Vierailija
66/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Elina antoi kivan ja fiksun vaikutelman kaikkiaan, kuten kaikki muutkin ohjelmassa.

Vierailija
67/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolla on pakka pahasti sekaisin. Kun ei uskonnollinen höpinä vedä porukkaa kirkkoon, niin sitten lähdetään hakemaan julkisuutta omituisia pappeja esittelemällä ja kaiken maailman tositv-hömpällä.

En kuulu kirkkoon mutta koen myötähäpeää kirkonväen puolesta.

Samaa mieltä .Kaikenlaisilla sekoiluilla koitetaan porukkaa saada messiin.Ei kyllä kiinnosta enään maksella veroa.

Vierailija
68/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrin esiintymisasut on kyllä täysi kymppi. Peruukit ja kaikki.

Vierailija
69/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokkipappi kiinnostaa mua eniten.

Näyttää kyllä paljon itseään nuoremmalta, on syntynyt 1965.

Vierailija
70/154 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vuonna 1955.

Vierailija
71/154 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vuonna 1955.

Taidat nyt vähän puhua höpöjä, jos hän vuonna 2018 oli 53, tässä suora lainaus Aamulehdestä.

"Juha Veli Jokinen

5.9.2018 19:07 | Päivitetty 30.9.2018 19:38

Suomen persoonallisimpiin pappeihin kuuluva johtajapappi Harri Henttinen, 53, asuu jo kymmenettä vuotta Säästöpankin entisessä toimitalossa. Asunnoksi muutettu tila on aikoinaan toiminut pankinjohtajan saunaosastona."

Vierailija
72/154 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan vuonna 1955.

Taidat nyt vähän puhua höpöjä, jos hän vuonna 2018 oli 53, tässä suora lainaus Aamulehdestä.

"Juha Veli Jokinen

5.9.2018 19:07 | Päivitetty 30.9.2018 19:38

Suomen persoonallisimpiin pappeihin kuuluva johtajapappi Harri Henttinen, 53, asuu jo kymmenettä vuotta Säästöpankin entisessä toimitalossa. Asunnoksi muutettu tila on aikoinaan toiminut pankinjohtajan saunaosastona."

Ai sinä puhut hänestä, rokkipapiksi itseään sanoi tuo Tarvo, joten erehdyin sinun tarkoittavan häntä. Pahoittelen. 

Vierailija
73/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään normaalia pappia ei ollut mukana. Kaikki jonkin tason friikkejä.

No aika normaaleja ihmisinä kuitenkin. Ainakin minun, kuusikymppisen naisen, oli helppo samaistua niin Harrin katkeriin kokemuksiin koululiikunnasta kuin Tarvon ajatuksiin oman kehon vanhenemisesta ja sairastumisesta.

Kaikki neljä pappia tuntuvat ymmärtäneen mistä kanssakulkijuudessa on kyse - ja se, jos mikä, on mielestäni Jeesuksen seuraamista.

Vierailija
74/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva sarja! Kaikki papit olivat omalla tavallaan lämpimän oloisia ja avoimia. 

Pyörin lapsena paljon seurakunnan kerhoissa ja menoissa, mutta en vaan koskaan tempautunut toimintaan kunnolla mukaan. Siinä oli aina vähän sellainen jarru jotenkin päällä. Joskus 10-vuotiaana kysyin äidiltä, voidaanko mennä kirkkoon, ja hän vain totesi että saan kyllä itse mennä jos haluan mutta hän ei tule. Meillä uskonnollisuutta ei mitenkään halveksuttu tai torjuttu, mutta ei myöskään kuulunut elämään mitenkään. Olen aina toivonut että voisin vilpittömästi uskoa Raamatun Jumalaan, ajatus tuntuu lohdulliselta ja rauhoittavalta, mutta kun en usko niin minkäs teet. Kirkot ovat kuitenkin ympäristönä minusta kauniita ja seesteisiä, käyn joskus jumalanpalveluksissa tunnelmoimassa. 

Ohjelmassa oli hyvää pohdintaa siitä, mikä mahtaa olla kirkon tulevaisuus. Aika hankalalta näyttää, en usko että kirkko ja seurakunnat tulevat enää olemaan samalla tavalla yhteiskunnallisesti merkittäviä kuin mitä muutama vuosikymmen sitten, vaikka he kuinka yrittävät somen avulla päästä nykyaikaan. Ihmiskunnan tietoisuus kehittyy kehittymistään, ja melko varmasti usko mihinkään Jumalaan/jumaliin vähenee tasaisesti koko ajan. Maissa, joissa uskonnolla on vahva kulttuurinen asema (vaikkapa islamilaiset maat) tulevat varmaan selviämään tästä uskon puutteesta hienosti, kun sinne kirkkoon/moskeijaan/temppeliin mennään muistakin syistä kuin vain henkilökohtaisen uskon takia.

Vierailija
75/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika normaaleja ihmisinä kuitenkin. Ainakin minun, kuusikymppisen naisen, oli helppo samaistua niin Harrin katkeriin kokemuksiin koululiikunnasta kuin Tarvon ajatuksiin oman kehon vanhenemisesta ja sairastumisesta.

Kaikki neljä pappia tuntuvat ymmärtäneen mistä kanssakulkijuudessa on kyse - ja se, jos mikä, on mielestäni Jeesuksen seuraamista.

Samaa mieltä. Minusta kukaan ei ollut poikkeava. Yksikin vain ulkonäöllisesti.

Enkä ymmärrä, että sen Elinan ulkonäköä av:lla haukuttiin. Ihan nätti on.

Vierailija
76/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Minusta kukaan ei ollut poikkeava. Yksikin vain ulkonäöllisesti.

Enkä ymmärrä, että sen Elinan ulkonäköä av:lla haukuttiin. Ihan nätti on.

Moni provosoitui iltapäivälehden jutusta, eivät edes katsoneet sarjaa. 

Vierailija
77/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoinen sarja, ihania erilaisia kaikki, mutta ihanin kaikista on kirkkoHarri, on lämmin, aito ja lempeä ❤️

Vierailija
78/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispapit olivat ihania. Ehkä se etelän nauspappi hiukan hihhuli, mutta myös asiallinen.

Saamen pappi oli paras.

Tarvolla oli paras ääni.

Harri oli lempeän oloinen.

Papeilla on pitkä yliopistokoulutus, johon kuuluu myös työnohjaus.

Vierailija
79/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus ja ohjaus erittäin hyvä.

Ainoa asia joka häiritsi ja oli huono oli tämä hidastettu kuvaustyyli.

Sitä käytetään joka paikassa IHAN liikaa.

Vierailija
80/154 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru uskovaisille kirjoitti:

Papit, pastorit ja piispat on yhteiskunnan loisia. He VALEHTELEVAT ammatikseen rahasta. Typerykset maksavat heidän makean elämänsä. Vain karu totuus, ei mitään muuta, hah hah hah!

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Jaa. Ja minkäslainen rakentava mielipide sinulla mahtaa olla kirkon diakoneista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi